Moderátori: bukelo, buci_vectra
johno522 píše:Zdravim páni,.....mam na Vas velku prosbu,....nevie mi niekto poradit so zapojením??????????
Kupil som Astru a nekurila.....to som uz vyriesil,...zaneseny radiator...no a auto nedobyja,...alternator som zohnal druhy,..ale ten umelec od ktoreho som kupil auto odcvakol kable,....zostal tam ten hruby ale s tym problem nemam. Pokial sa nemylim mal by tam ist este urcite jeden ak nie 2.
Ten hruby je od baterky....a este by malo byt urcite budenie alternatora a kontrolka do pristrojovky,vsak?
No...a vtom zvezku kablov ktore idu cez motorovy priestor vychadza pri alternatore ten cerveny hruby,...a este tam mam nejake 2 nezapojene konektory....mal som predtym Vectru B ale nikdy som takyto problem neriesil......
Ci to ten umelec predomnou odstrihol,....alebo tam iba chyba nejaky prepojovaci kabel s niektoreho z tych dvoch konektorov....
Prosim ak niekto vie poredit,....budem velmi vdacny
Diky
Ozaj ....a auto je ASTRA F 1,7D 11/1993
Benny píše:a neda sa to zapojit podla toho zleho, co tam mas teraz? ci ten uz je tiez vonku?
macil píše:Keďže sa zatiaľ nikto k tomu nemá, skúsim ti to popísať, ale chcem ťa upozorniť na to, že to budem iba čítať zo schémy, takže skutočnosť môže byť mierne iná.
Predpokladám, že na alternátore sú pri svorkách vyrazené značky. Svorky B+ a B- sú, ako vidno z popisu pripojené priamo na príslušné póly batérie, resp. na plus pól a kostru. K plus pólu zvykne byť vedený pomerne hrubý kábel, spravidla červený a kostra býva pripojená hnedým vodičom, prípadne medeným pleteným pásikom. Zo svorky W je cez konektor (pin B) vedený káblik, v prípade dízla, do relé otáčkomera. Kde sa nachádza relé otáčkomera, to sa ma nepýtaj. Zo svorky D+/61 vedie káblik cez vyššie spomenutý konektor (pin A) na kontrolku dobíjania. Z pinov spomínaného konektora vedú vodiče:
A - modrobiela - kontrolka dobíjania
B - zelená - relé otáčkomera
Dúfam, že v prípade potreby môj popis niekto upresní, prípadne opraví.
Niečo okolo alternátorov, čo by ti možno mohlo pomôcť nájdeš aj tu http://www.opelclub.sk/article.php?106
macil píše:Pozerám, že to bude o niečo zložitejšie a pravdepodobne bez premerania to nepôjde, keďže rozdiel v zapojení je aj v závislosti od motora. Podľa schémy napr. turbodízle Isuzu (X17DT) mali relé kontroly dobíjania. Podľa tvojho popisu som konektory v schéme nenašiel.
macil píše:Tak potom jedine premerať, ktorý z káblikov vedie na kontrolku a tam skúsiť pripojiť svorku D+. Tie konektory, čo si tam našiel, s tým nemusia súvisieť.
macil píše:Nie, nebude. Kontrolka, ak je priamo napojená na alternátor, slúži zároveň ako budenie.
macil píše:Môžeš.
macil píše:Jedine nejaké vrakovisko.
Nejaké tipy, pokiaľ ide o montované alternátory do jednotlivých modelov oplov nájdeš na vyššie uvedenom odkaze. Stavím sa, že si ho nečítal.
Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 7 hostia