Stránka 4 z 4

Re: zapalovaci modul,zapalovacia lista,zapalovacia cievka

PoslaťNapísal: 13 Jan 2015, 12:57
od macil
Prečo problém?

Re: zapalovaci modul,zapalovacia lista,zapalovacia cievka

PoslaťNapísal: 14 Jan 2015, 20:44
od amv1
Čav macil. Neviem ci ide o problem len sa pitam či ma po zapnuti start. kluča v 1 polohe naťahať čerpadlo benzín / motor 1,6 - 16V astra 2000 /. mam problem pri štartovani. Viac krát točí motor na prázdno až potom chytí. Ja viem je zima mam dlhoročne skusenosti. Bateria je 100% - ná, tak hladám kde by mohla byť chyba. Nikdy som si nevšimol či to čidlo v 1 polohe kluča ťahá. U predošlého auta - inej značky to v 1 polohe natiahlo benzín. Tak teraz neviem. Ak vieš poradiť tak by som bol rád. Dík.

Re: zapalovaci modul,zapalovacia lista,zapalovacia cievka

PoslaťNapísal: 14 Jan 2015, 22:03
od macil
Koľkokrát otočí motorom, kým chytí? Je v systéme tlak pred štartovaním? Skús zopnúť zapaľovanie do prvej polohy a stlač ventil na benzínovom potrubí, či bude z neho striekať benzín.

Re: zapalovaci modul,zapalovacia lista,zapalovacia cievka

PoslaťNapísal: 19 Jan 2015, 14:43
od amv1
caves macil auto nemam momentalne doma ale u kamoša na oprave - tak tam behnem a dám ti vedieť. Ale ked som to štartoval doma tak som točit tak na 3 až 4 krát. Pred vtým to chytalo na brnk. / aj predošle zimy bez problemov /. Baterka je OK. Sviečky tiež OK mam aj sadu staršich robia to aj nove a aj stare.

Re: zapalovaci modul,zapalovacia lista,zapalovacia cievka

PoslaťNapísal: 23 Jan 2015, 12:10
od amv1
čav macil, takže auto mam už doma. V tom nabehu čerpadla zrejme chyba nebola. Pravdepodobne chyba sviečky. Nasledovala výmena sviečok a zatial to štartuje dobre aj pri rozjazde zatial žiadne trhanie. Tak budem jazdiť a uvidím čo to bude robiť. Inak ešte raz dík za rady. Čav.

Re: zapalovaci modul,zapalovacia lista,zapalovacia cievka

PoslaťNapísal: 14 Jún 2015, 10:18
od amv1
cavte chalani, takze po case moje dalsie postrehy. Vsetky problemy co som mal - zly start, jazda na 3 valce, trhanie motora je spôsobena zanasanim sviecok. Pretoze to stale zerie olej, co je u tohto motora normalne - 1,6 16V / sudruhovia z NDR to nejak dosrali pri vyvoji :confused: / tak musim zhruba kazdych 300-400 km vybrat sviečky vyčistiť a ide sa ďalej. Pekne ma to serie ale už je to tak. Neviem či by pomohla GO hlavy / motora, čo som čital na forach tak im to nepomohlo len čo ich to stalo nemale peniaze a vysledok = 0. Rozmyšlal som už aj na nejakej tej prisade do oleja, Xeramic, Liqui moly.... Nemate s tým niekto skusenosti? Uz som dost toho prečital na nete. Jeden to chvali druhy nie. Pripadne dajte radu ak niekto nieco mal podobne - dať ine ine sviečky ? / momentalne su tam ročne original GM najazdene okolo 5000km / pripadne dať hustejši olej ? / momentalne je tam rocny origo GM /, pripadne čo by žranie toho oleja co len malo zmiernilo aby to tolko nezanašalo tie sviečky. Vopred dik za info. Cavte

Re: zapalovaci modul,zapalovacia lista,zapalovacia cievka

PoslaťNapísal: 14 Jún 2015, 10:48
od langdon2
Vymenit gufera na ventiloch, vymenit piestne kruzky.. nic ine ti nepomoze..

Re: zapalovaci modul,zapalovacia lista,zapalovacia cievka

PoslaťNapísal: 14 Jún 2015, 11:53
od amv1
langdon2 dik za info, maš s tym skusenosti? ja viem že to su možne pričiny chyby nie som uplny amater, ale čital som aj to že ani to nepomaha. Už som to riešil zo zopar mechanikmi a viacmenej davaju od toho ruky preč - pretože výsledok nie je zaručeny že to pomôže. Už som s toho motora zufalý, mal som už zopar aut ale taketo problemy som od OPLA nečakal. Ja viem mal som si pred kupov viac naštudovať problemy ohladne týchto motorov. Podcenil som to, ale myslel som si že Nemci / GM su na inej urovni. V praci vyrabame zopar komponentov pre GM dokomca pre merivu, tak viem ako je TRW dosrate z každeho problemu.

Na posledy som mal 14 rokov Fiat Tipo a keby nezačal po 16 tych rokoch prevadzky mierne hrdzavieť a mal viac bezpečnostnych prvkov / airbagov / tak ho mam do dnes. Za 14 rokov bez sebeväčich problemov - motor OK, karoseria pozink. Klasicke vymeny - olej, nejake optrebene veci, nič hrozne.
Jazdil som kratke trate viac rokov a tiež viac rokov do Rakuska. Bez problemov.
A to bolo všade rečí aky je Fiat na hovno, ale mam dojem že opak je pravda. No čo už. Sorry potreboval som si trochu vyliať zlosť na Nemeckych sudruhov čo postavili takyto šit motor.

Pripadne neviete o niekom z okolia Nitry s kym by som o tom hodil reč pripadne dohodol opravu?
dIK

Re: zapalovaci modul,zapalovacia lista,zapalovacia cievka

PoslaťNapísal: 15 Jún 2015, 06:54
od langdon2
Ano, mam s tym skusenosti.. :)
Naposledy svoj vlastny motor, na prelome roka. Preco by to nemalo pomoct? Musi to po pomoct. Ked sa motor rozoberie, podla merani sa u usudi, ci mu staci vymenit piestke kruzky, alebo uz rovno cele piesty, a ak ani to nie, motor ide na vybrus, davaju sa vybrusove piesty, kruzky...Potom mas v podstate novy motor.

Re: zapalovaci modul,zapalovacia lista,zapalovacia cievka

PoslaťNapísal: 15 Jún 2015, 09:28
od amv1
cau langdon, ja viem volakedy som to robil na škodovke ale to boli ine ceny. Kolko by to všetko stalo nemaš približnu cenu? . Neviem či sa mi to ešte oplati do 15 ročneho auta investovať. Sakra len to ma jeduje že auto je 15 ročne super zachovale takmer bez hrdze čo je na opel velky uspech tak som počital že ešte nejaky rôčik pojazdim a potom sa uvidí. langdon na tom aute bola oprava hlavy jeden ventil bol zlomeny. Po výmene - vraj všetky vyfukove ventily + tesnenia ventilov a od tej doby sa to serie, takže motor by zrejme na repas nemusel. Robil mi to jeden chalan tuna u nas. Potom som bol za kolegovým synom ten meral talky za studena a že vraj tlaky su OK - ja viem pri zahriati to môže už byť ine. Tak teraz neviem.

Re: zapalovaci modul,zapalovacia lista,zapalovacia cievka

PoslaťNapísal: 15 Jún 2015, 09:45
od langdon2
A ked bola hlava dolu, piesty sa povyberali? Porovnali, premerali? Ak nie, tak podakuj tomu mechanikovi.... :(

Nemam tam co pozret. ked to zerie olej, bud sa s tym zmieris, alebo pojde znova hlava dolu a spravi sa to poriadne! Kompresia moze byt dobra, staci ze olejove kruzky su zapecene.

Kolko by to stalo? vzhladom na vek auta sa to neoplaca.. strelim len tak od ucha.. 500€ musis ratat ci chces alebo nie.. ak sa budu muset menit piesty, tak to bude o dost viacej.. nedajboze este vybrus...

Re: zapalovaci modul,zapalovacia lista,zapalovacia cievka

PoslaťNapísal: 16 Jún 2015, 08:36
od amv1
cau langdon, tie valce a kružky sa určite nepozerali, ked to bolo rozobrane tak sa menil zlomeny ventil a raj tesnenia ventilov, takže do motora sa nepozeralo. Pred tym to žralo o dosť menej oleja tak liter na 1500 km čo som považoval za normalne pre tento typ motora, tak nebol dôvod pozrieť kružky aj keď ja viem maš pravdu sa to skontrolovať mohlo keď už bola hlava dole. Po oprave hlavy je to už horšie, ja mam dojem že to bude v tych tesneniach na ventily, pretože prvu stovku po oprave to zožralo hneď 1 liter na 100km. Tak som to zobral späť. Vraj tesnenie na ventile bolo vylezene. Od tej doby som na tych 800 - 900km dolieval liter. Tak sa zatial na to asi vykašlem. Budem vidieť čo to bude robiť do budúcna. Inak dík za rady. Maj sa.

Re: zapalovaci modul,zapalovacia lista,zapalovacia cievka

PoslaťNapísal: 16 Jún 2015, 09:04
od langdon2
Tak ked toto pises, bude problem na tych guferach ventilov... ja som mal tiez teraz zlomeny jeden ventil.. ale poviem ti, menil som 11 ventilov zo 16
Vymenil by som aj zvysne, len bol Silvester 11:00 a uz sa nedali nikde zohnat.. a ja som to chcel doskladat....

Re: zapalovaci modul,zapalovacia lista,zapalovacia cievka

PoslaťNapísal: 18 Jún 2015, 08:14
od amv1
-ja som mal zlomeny vyfukový, tak sa vymenili všetky výfukové a od tedy to blbne. A ked si to poskladal u teba nezačalo ti to žrať olej? Mne ako som už písal to žralo stale ale nie na tolko aby to zahadzovalo sviečky, to len po tej výmene. Myslíž že by sa to oplatilo zhodiť ? a... a čo ďalej, vraj mechanik vymenil aj gufera + všetky nove vyfukove ventily. Čo by sa zasa menili gufera? a prečo mi hneď po vymeneni žožralo 1l na 100km / zobral som to späť k mechanikovi, ten mi to na druhy deň vrátil - vraj bol problem s jednym guferom ale už je to OK / - čo to gufero vyskočilo z hlavy? - je to možné? ako je to uchytené na hlave.Je možné že ani ostatné nie sú dobre uchytené? pretože zahadzuje všetky sviečky rovnako. Ak by bola chyba len na jednom valci - kružky / gufere / tak by bola zasrata iba jedna sviečka, ale u mňa su všetky rovnako. Ten mechanik to nejak asi posral a už sa ho na to nechcem ani pýtať pretože na to nemam chuť a rád by som to riešil už len s tým kto s tým má fakt skúsenosti.

Re: zapalovaci modul,zapalovacia lista,zapalovacia cievka

PoslaťNapísal: 18 Jún 2015, 20:34
od langdon2
Mne po mojej GO olej nezerie.. respektive ubytok som zatial nevidel..

Gufero je nasunute na drieku ventilu.. neexistuje aby si sa posunulo. a to prosim ta co za debila bolo, ze mu nesedelo gufero? Ak je to dobre zlozene, nemoze cez gufero olej pretekat... proste nemoze.

Re: zapalovaci modul,zapalovacia lista,zapalovacia cievka

PoslaťNapísal: 19 Jún 2015, 09:59
od amv1
ja neviem ako to je možné, ale vraj bolo gufero vyskočené. Čo by mohlo spôsobiť stratu 1l na 100km, neviem. Na druhy deń už to bolo lepšie ale ako hovorím stále to zahadzuje všetky sviečky. Momentalne to už nebudem riešiť nebudem doma 2 tyžne a potom uvidím. Zatial dík za rady, nemohli by sme sa po tom dohodnuť na neakej konzultácii? myslím že si už raz písal že sa venuješ opravám oficiálne ak si dobre pamätám. tak zatial cau.

Re: zapalovaci modul,zapalovacia lista,zapalovacia cievka

PoslaťNapísal: 19 Jún 2015, 10:53
od langdon2
Oficialne neoficialne. :D

Kludne mi zavolaj: 0910 319 570

Re: zapalovaci modul,zapalovacia lista,zapalovacia cievka

PoslaťNapísal: 05 Okt 2016, 13:55
od amv1
čau chalani takže po určitom čase som tu zasa. Konečne skončili moje problémy s trhaním motora - chod na 3 vaslce, neustálim čistením sviečok čo mi zasere olej. Nie nie auto som nepredal - zatial nie, aj ked už má dosť rokov. V tomto roku som šiel na dovolenku po Slovensku a pravdupovediac som nechcel na neakej benzinke čistiť sviečky zasrané od oleja ako pako - pretože auto strácalo zhruba po 500km výkon a pri rozbehu išlo na 3 valce / po očistení sviečok /, tak som sa rozhodol kúpil náhradnú sadu. Chvala bohu že som nemal cestu okolo original Opel predajne - tam som naposledy kupil origo sviečky GM. Takže šup do najbližšej predajne ND a kúpil som myslím nejlacnejšie sviečky Bosch FLR8LDCU+7404+9 RUSIA a problém z čistením sviečok a chodením na 3 valce skončil. Obe sady sviečok čo som v posledných rokoch kúpil v opli stáli za ho...no. Ja viem, ak by to nežralo olej tak by zrejme boli OK ale tieto "Rusia" :yahoo: sú na môj problém 100% - né a myslím že nie som jediný kto má problém že mu auto žerie olej. Do opravy sa my už nechce vrážať peniaze, takže dúfam že som touto cestou poradil aj ďalším nešťastným oplákom čo majú podobný problém. Len pre info - tie GM sviečky nemali možno nabehané ani 10.000km. Tak zatial čavte a kto má problém - žranie oleja, chodenie na 3 valce - vymeniť sviečky / nie za GM / a je po probléme. - samozrejme pozor na strátu oleja - priebežne doplnať!! :neviem: čaute!

Re: zapalovaci modul,zapalovacia lista,zapalovacia cievka

PoslaťNapísal: 05 Okt 2016, 17:27
od langdon2
Tie sviecky co si kupil su tie iste co ti predaju v Opli.. len bez napisu GM ;)

Re: zapalovaci modul,zapalovacia lista,zapalovacia cievka

PoslaťNapísal: 06 Okt 2016, 13:46
od amv1
je to mozne ale na tieto auto nestrajkuje a nejde na 3 valce.uz mam na nich nabehane asi 3000 a zatial idu bez problemov.tak asi tolko. cau