Nevravim, ze nesuhlasim, ale mam skusenost, ze zlte hmlovky svietia v hmle lepsie.
Je to vidno aj na poulicnom osvetleni, zlte lampy v hmle svietie lepsie ako biele.
Ale je to moj subjektivny nazor
Vectra B 2.5 V6 - strieborná - Lubecová Vectra B 1.8 16v - modrá Tigra X14XE
musím ťa hned demantovať .... nemaš pravdu . čo myslíš prečo sa dnes nevyrábaju žlté hmlovky ? ( neviem či sa pamätáš , ale voľakedy , pred asi cca 25 - 30 rokmy sa dali kúpiť aj normálne žlté žiarovky do predných svetiel ( nie H4 ...) . mal som ich ,( a možno ich ešte aj mám ) v dobrej starej š-105 ... a môžem povedať že boli na ... censored !!!
ked by , ako tvrdiš , žlté svetlo bolo dobré do hmly tak by sa vyrábali aj dnes ... a ešte jedna vec ... nechcel by som ťa stretnúť s tými žltými
zapnutými .... ver mi že by to vôbec nebolo príjemné pre oči .... ( vlastná skúsenosť ... )
Pisal som, ze je to moj subjektivny nazor.Mna zlta ani cervena neoslepu tak ako biela.. Ano pamatam zlte lampy, mal som dokonca halogen ziarovky ktore mali zlte sklo.
Pravdu povediac nezamyslal som sa, preco sa uz zlta nepouziva...
Ale pri farbe poulicneho osvetlenia si stojim, tam je to evidentne ale je pravda, ze ani mne nieje prijemna ta farba
Vectra B 2.5 V6 - strieborná - Lubecová Vectra B 1.8 16v - modrá Tigra X14XE
Je všeobecne známe, že žlté svetlo je pri zhoršenej viditeľnosti, v dôsledku počasia, pre ľudské oko výhodnejšie.
Všimnite si tretí odsek.
Akej farby majú byť žiarovky?
Dušan: "Chcel by som sa spýtať, či môžem na osobnom aute použiť do predných svetlometov žiarovky inej ako bielej farby. Napríklad také, ktoré sa skladajú z 3 farieb: bieleho, žltého a modrého."
Podľa vyhlášky, ktorou sa ustanovujú podrobnosti o prevádzke vozidiel v premávke na pozemných komunikáciách smie mať vozidlo len také svetlá, ktoré má predpísané. A aj farba vyžarovaného svetla musí byť taká, ako je definovaná.
Pre predné svetlomety je určené biele svetlo. Predné hmlové svetlo môže svietiť aj žlto. Takže, v svetlometoch by mali byť také zdroje svetla, ktoré splnia tieto požiadavky. Modré žiarovky však túto povinnosť nespĺňajú. To je čiastočne odpoveď aj na otázku Ľuboša.
Ľuboš: "Vo svojom automobile Škoda Octavia by som si chcel vymeniť klasické žiarovky za modré. Zo skúseností kamarátov viem, že sa viditeľnosť v noci výrazne zlepšuje. Problémom však je, či je takýto zásah do vozidla povolený. Kamaráti takéto veci neriešia, ale mňa to zaujíma. Aby som sa vyhol zbytočným problémom s policajtami. Moja otázka teda znie - do akej miery a či vôbec je povolené zasahovať do osvetlenia automobilu.
Do osvetlenia automobilu by ste mali zasahovať len do tej miery, do akej to povoľuje výrobca vozidla. A samozrejme právne predpisy platné na Slovensku.
Ano viem ako svietia klasicke ziarovky a ako svietia hmlovky. A preto mu radim aby tam nedaval biele ziarovky. Teda viac biele ako doteraz. Zlte ziarovky sa prestali pouzivat, resp ich zakazali koli ich oslepovaniu. Ale to nebolo sposobene zlozenim svetla ale konstrukciou svetlometu.
Dnes su svetlomety kvalitnejsie a svetelny luc lepsie usmernia. Spektrum zlteho svetla je za znizenej viditelnosti lepsie, lebo viac vykresluje detaily. To mas to iste ako ked za sera si das zlte okuliare. Uvidis omnoho viac detailov.
Ako priklad si zober bielu stenu na ktoru zasvietis biele a zlte svetlo. Skus hadat kedy na tej stene uvidis viac chyb?
Bez pochyby je žlté svetlo pre viditeľnosť lepšia. Najlepšie vraj "prechádza" hmlou červená, ale to nejdeme rozoberať, však? Kto by si už len dával červené hmlovky či stretávačky.
Modré žiarovky sú cool keď je sucho, ale akonáhle padne troška vody na vozovku, tak aj so starými klasickými vidíte viac.
Mal som biele žiarovky v hmlovkách a šli hneď von, teraz mam žlte 2500K a v hmle je to o mnoho lepšie ako s bielymi. A neoslepujú protiidúceho šoféra, aj z vlastnej skúsenosti. Hmlovky používam len za hmly, za dažďa málo vtedy to trochu vadí lebo sa to odráža od vozovky