Nefunkcna cievka kompresora klimatizacie

Moderátori: bukelo, buci_vectra

Používateľov profilový obrázok
misso101
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 470
Dátum registrácie: 22 Feb 2009, 20:13
Auto: Astra G
Bydlisko: Rimavská Sobota
Bydlisko: Rimavská Sobota

Príspevok od používateľa misso101 »

čaute, mám na predaj ešte jeden kompresor ak by niekto potreboval.
Astra G 2,0 16V Turbo
Marek6276
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 39
Dátum registrácie: 05 Jan 2012, 12:41
Auto: Astra G
Bydlisko: Prešov
Bydlisko: Prešov

Príspevok od používateľa Marek6276 »

mam takyto problem, klima je naplnena, tlak drži neunika, kompresor je funkčny lebo v servise ho skušali napojiť na priamo a roztočil sa, aaale keď stlačim gombik A/C tak nič kompresor nereaguje, všetky poistky su Ok riadi to neake relatko ? a ešte sem tam mi preblikuje kontrolka chladenia a na diagnostike mi to ukazalo chybny snimač tlaku klimatizacie
Opel Astra G Caravan 2.0 DTi
Používateľov profilový obrázok
macil
Admin
Admin
Príspevky: 36821
Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
Auto: Astra J
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Furča
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa macil »

Tak potom ej to asi jasné, nie?
Opel Astra J-ST, A16LET LPG
Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
Marek6276
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 39
Dátum registrácie: 05 Jan 2012, 12:41
Auto: Astra G
Bydlisko: Prešov
Bydlisko: Prešov

Príspevok od používateľa Marek6276 »

no hej lenže, ta kontrolka raz svieti raz nie, takže pokial nesvieti tak by to malo isť nie či ?
Opel Astra G Caravan 2.0 DTi
Používateľov profilový obrázok
langdon2
Admin - Opelclub VIP člen
Admin - Opelclub VIP člen
Príspevky: 22942
Dátum registrácie: 16 Jan 2008, 16:10
Auto: Insignia
Bydlisko: Nitra
Bydlisko: Nitra

Príspevok od používateľa langdon2 »

[quote="misso101":*nadávka*]čaute, mám na predaj ešte jeden kompresor ak by niekto potreboval.[/quote:*nadávka*]

Z akeho auta,motorizacie,,roku vyroby a aky Ident ma? Stav, cena?
Opel Insignia 2,0Cdti
Opel Astra G 1,4 16V ex...
Opel Corsa B 1.0 12V ex... Opel Corsa B 1.2 16V po smrti...
palubne pc. a tempomaty do Oplov
diagnostika na vsetky znacky aut, rychlo servis, repas brzdovych strmenov
Marek6276
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 39
Dátum registrácie: 05 Jan 2012, 12:41
Auto: Astra G
Bydlisko: Prešov
Bydlisko: Prešov

Príspevok od používateľa Marek6276 »

takže už mi aj dviha otačky aj klima je naplnena, tak v čom može byť problem ?
Opel Astra G Caravan 2.0 DTi
Používateľov profilový obrázok
langdon2
Admin - Opelclub VIP člen
Admin - Opelclub VIP člen
Príspevky: 22942
Dátum registrácie: 16 Jan 2008, 16:10
Auto: Insignia
Bydlisko: Nitra
Bydlisko: Nitra

Príspevok od používateľa langdon2 »

hm, ze by ten vadny snimac tlaku? co myslis.. ked ho diagnostika vyhodila ako chybu, ze naplnenim sa to odstrani?
Opel Insignia 2,0Cdti
Opel Astra G 1,4 16V ex...
Opel Corsa B 1.0 12V ex... Opel Corsa B 1.2 16V po smrti...
palubne pc. a tempomaty do Oplov
diagnostika na vsetky znacky aut, rychlo servis, repas brzdovych strmenov
Marek6276
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 39
Dátum registrácie: 05 Jan 2012, 12:41
Auto: Astra G
Bydlisko: Prešov
Bydlisko: Prešov

Príspevok od používateľa Marek6276 »

diagnostikou sme ho vymazali a potom ho už znova nezobrazilo
Opel Astra G Caravan 2.0 DTi
Používateľov profilový obrázok
langdon2
Admin - Opelclub VIP člen
Admin - Opelclub VIP člen
Príspevky: 22942
Dátum registrácie: 16 Jan 2008, 16:10
Auto: Insignia
Bydlisko: Nitra
Bydlisko: Nitra

Príspevok od používateľa langdon2 »

A co live data? Ake tlaky ti ukazuju pri vypatej klime a studenom motore?
Opel Insignia 2,0Cdti
Opel Astra G 1,4 16V ex...
Opel Corsa B 1.0 12V ex... Opel Corsa B 1.2 16V po smrti...
palubne pc. a tempomaty do Oplov
diagnostika na vsetky znacky aut, rychlo servis, repas brzdovych strmenov
Marek6276
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 39
Dátum registrácie: 05 Jan 2012, 12:41
Auto: Astra G
Bydlisko: Prešov
Bydlisko: Prešov

Príspevok od používateľa Marek6276 »

fuuu tak toto neviem, na diagnostike bol napojeny keď bol motor zohriaty a presne udaje si napametam
Opel Astra G Caravan 2.0 DTi
Používateľov profilový obrázok
langdon2
Admin - Opelclub VIP člen
Admin - Opelclub VIP člen
Príspevky: 22942
Dátum registrácie: 16 Jan 2008, 16:10
Auto: Insignia
Bydlisko: Nitra
Bydlisko: Nitra

Príspevok od používateľa langdon2 »

tak to su dost dolezite veci.... lebo neni diagnostika len to, ze ti niekto pozre pamet zavad a zmaze chybu.. treba hladat, sondovat a pozerat ako sa sprava motor, a jednotlive cidla.. tomu sa hovori LIVE DATA
ja na studeno mam pri vypatej klime v RJ chladenia 5 BAR, a to mam klimu nedavno plnenu, v RJ motora je to dako preratane, tam to ukazuje cca. 7,2 BAR, a ked sa pusti klima, a trocha sa to cele zahreje, ide tlak az na 12-13 BAR
Ked hovoris ze to mas plne, treba pozret ake mas tieto hodnoty.. ak bude cidlo hlasit daku sprostost, RJ chladenia to vyhodnoti tak, ze mas prazdnu klimu, a nezopne to..
Opel Insignia 2,0Cdti
Opel Astra G 1,4 16V ex...
Opel Corsa B 1.0 12V ex... Opel Corsa B 1.2 16V po smrti...
palubne pc. a tempomaty do Oplov
diagnostika na vsetky znacky aut, rychlo servis, repas brzdovych strmenov
Marek6276
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 39
Dátum registrácie: 05 Jan 2012, 12:41
Auto: Astra G
Bydlisko: Prešov
Bydlisko: Prešov

Príspevok od používateľa Marek6276 »

nechcem zakladať novu temu tak to napišem sem, klima už funguje bol to zaoxidovany kontakt na snimačy tlaku, ale po bežani klimy asi 15 minut zrazu kudol pary alebo neviem ako to mam nazvať spod auta, zlakol som sa tak som rychlo vypol motor, potom som znova naštartoval a nič, asi po hodine mi to nedalo a išiel som znova vyskušať čo to spravi, znova asi po 15tich minutach bežania, to iste, vypol som motor, zase rozobral cely predok, a nikde žiaden unik, ale na kompresore bolo vydno ako je remenica, potom je ten kružok cievky a natom je ešte neaka blbosť čo drži na troch nitoch, a kolo toho bolo mokre, tak sa pytam, može byť že pri natlakovani systemu sa može to medium pretlačiť von cez kompresor ? je tam vo vnutri neaka gumička alebo semering ?
Opel Astra G Caravan 2.0 DTi
Používateľov profilový obrázok
solty
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 3219
Dátum registrácie: 21 Aug 2009, 15:15
Auto: Astra G
Bydlisko: Nitra

Príspevok od používateľa solty »

áno je tam tesnenie na hriadeli kompresora a nazýva sa aj upchávka. pod týmto názvom si to už ľahko vygúgliš :wink:
Astra J ST 1,4 T, 12/2013, A14NET, 88kW - znova plne fuknčna
Astra G 1,6 8V Elegance, 1998, X16SZR - "už to nie je šepot květin, klíma, tempomat, trippling, auto zapínanie svetiel, doťah okien aj strešné, mute radia po zaradení spiatočky" a tá spojka ma furt nasiera každý deň !!!
wiki133
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 36
Dátum registrácie: 13 Júl 2012, 00:06
Auto: Vectra B
Bydlisko: Topoľčany

Príspevok od používateľa wiki133 »

Čafte,

možno od veci ale predsa len niečo. Klimatizácia nie je tak jednoduchá mechanická vec ako sa všetkým zdá. Pokiaľ klíma ide tak to neriešte ani pri subj. pocite že chladí meneja alebo čo. Ak prestane total chladiť tak potom to treba riešiť a nie plnením, ale zistením problému, prečo "vyfučala".Toto zariadenie je dosť háklivé a viem o čom hovorím. (nedávno boli akcie čistenie a plnenie klím za pár € a tak a keď som počul, čo im tam urobili som skoro odpadol) Zamyslite sa chladničku čo máte doma dávate dopĺňať? Myslím, že nie. Auto ktoré má 3-25rokov musíte? Pokiaľ ide klíma? Nemusíte, pretože je to ten istý princíp. (Ale je tu jedna vec pomer chladiva a oleja v chladive) To je to,že típek doplní klímu ale nedadrží pomer a je to v ......... . Potom ide do prdele kompresor. Pretože už len +/- 5g oleja vie narobiť riadnu šarapatu. (riešil som teraz také volvo S60 a to ešte len bola sranda lebo chlap odpojil panel ktorý má svoj soft a naštartoval a potom mu nešlo nič ani smerovky ) Takže ja by som osobne pri nefunčnosti klímy postupoval asi takto:

ak nejde vôbec:
Zistiť tlak v systéme ( ak je OK tak by som šiel po čidle tlaku, ak nie po netesnostiach)
ak ide chvílu a potom vypne ( po upchatí systému chladič a prívody od kompresoru ku chladiču a tak)

a ku tej poistke, že bola alebo ju zababrali napr. silikónom, tak to iba preto, aby zabezpečili odvod tepla a predĺžili je životnosť, ale tým sa daný problém nerieši! A potom vražda ako sa patrí nedať ju tam! Potom pozerajme spávy koľko oplov vyhorelo za jazdy asi tak! (doma ak ti vyrazí istič prepojíš to káblom silnejsím aby to nerobilo? hm tak to potom si hazardér so životom)

P.S: Veci ako poistky majú svoj význam v elektroinštalácii ako takej a že opel montoval dáky ten EGR čo robí len problémy tak OK ale dnes to dávajú už asi všetci.

P.S.2: Nie som zástancom autorizovaných servisov ale ani garáž majstrov ktorí robia všetko som tá stredná cesta kde som pri tom a vidím, čo kto robí a viem si to skontrolovať!
opel kadett E 1,6D ex, opel vectra B 1,6 16V, opel astra H caravan 1,9CDTI 74KW po FL
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

To je to,že típek doplní klímu ale nedadrží pomer a je to v ......... . Potom ide do prdele kompresor. Pretože už len +/- 5g oleja vie narobiť riadnu šarapatu.


toto je debilina, ale mozno si to inak myslel ?
Používateľov profilový obrázok
Kesi
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 5145
Dátum registrácie: 23 Sep 2008, 18:11
Auto: Astra H
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Land of Confusion
Bydlisko: EHMK :-)

Príspevok od používateľa Kesi »

wiki133 napísal: Zamyslite sa chladničku čo máte doma dávate dopĺňať? Myslím, že nie. Auto ktoré má 3-25rokov musíte?


Chladnička má medené trubky (nie hliníkové) a nejazdí po cestách a ešte solených :!:
Videl som 30ročný MB z pôvodnou klímou. Medený bol aj chladič :wink:
Astra J GTC OPC
Astra H GTC 1,9 (110 kw) No Swirl flaps. No EGR.
wiki133
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 36
Dátum registrácie: 13 Júl 2012, 00:06
Auto: Vectra B
Bydlisko: Topoľčany

Príspevok od používateľa wiki133 »

iurai,

jednoducho som to myslel asi tak, že každý systém má svoje predpísané a ak sa to nedodrží, tak skôr či neskôr dôjde k závade. Preto každý výrobca udáva hodnoty chladiva aj oleja (mazania).

Kesi,
písal som o tom, že ak funguje tak to netreba riešiť a potom ak nie tak zisťovať prečo. a to je to napr. soľ a následné netesnosti chladiča alebo trubiek.... :) Jasné nie je to tak chránené a nechoďme do detailov. To bolo len stručne laicky pre tých, čo nevedia ako to je. Pretože pocit, že nechladí a následné riešenie típkom môže viesť ku škodám (opravy a pod.).

Preto som toto sem prispel. A info nemám len čisto zo skúseností ale aj od típka čo plnil klímy a ukázal mi jeho tabuľky kde bolo pre isté autá s objem rovnakím rozdiel aj 10g. oleja v chladive a aj rozdielny tlak plnenia. Nie som odborník na to vzatý, preto to berte len ako orientačné info! To sú len moje skúsenosti a rady od ľudí na to vzatých.
opel kadett E 1,6D ex, opel vectra B 1,6 16V, opel astra H caravan 1,9CDTI 74KW po FL
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

wiki133 napísal:iurai,

jednoducho som to myslel asi tak, že každý systém má svoje predpísané a ak sa to nedodrží, tak skôr či neskôr dôjde k závade. Preto každý výrobca udáva hodnoty chladiva aj oleja (mazania).



to je sice pekne, ale ono sa to neda dodrzat.

jedine zeby si vymenil cely okruh klimy za novy, potom tam mozes nadavkovat predpisane mnozstvo oleja
KFL
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 164
Dátum registrácie: 20 Júl 2010, 10:09
Auto: Astra H
Bydlisko: Bratislava
Bydlisko: BA

Re: Nefunkcna cievka kompresora klimatizacie

Príspevok od používateľa KFL »

Nefunguje nam po zime klima, poradte ako dalej.
Ak ide o banalnu zavadu, tak by som si to spravil sam, ale ak o vaznejsiu, tak to rad prenecham odbornikom.

0. manualna klima
1. poistky su vsetky OK
2. naplnit?

Vypnuta klima (A/C Relay Air Conditioning): Inactive
A/C Pressure (Air Conditioning): 270 kPa
Zapnuta klima (A/C Relay Air Conditioning): Active
A/C Pressure (Air Conditioning): 285 kPa
exOpel, predam OpCom a knihu Jak na to Opel Astra H
Používateľov profilový obrázok
langdon2
Admin - Opelclub VIP člen
Admin - Opelclub VIP člen
Príspevky: 22942
Dátum registrácie: 16 Jan 2008, 16:10
Auto: Insignia
Bydlisko: Nitra
Bydlisko: Nitra

Re: Nefunkcna cievka kompresora klimatizacie

Príspevok od používateľa langdon2 »

Hlavne pozret aky tam mas tlak.. Chod niekam, kde plnia klimu, nech skontroluju tlak.. popripade nech doplnia chladivo, a potom skus.. ked nebude zopinat, tak potom skusit cez diagnostiku zopnut cievku.. ked to nepojde, tak skusit tak, ze privedies na nu 12V, a ak to aj tak nepojde, je v haji!
Opel Insignia 2,0Cdti
Opel Astra G 1,4 16V ex...
Opel Corsa B 1.0 12V ex... Opel Corsa B 1.2 16V po smrti...
palubne pc. a tempomaty do Oplov
diagnostika na vsetky znacky aut, rychlo servis, repas brzdovych strmenov
Napísať odpoveď

Návrat na "ASTRA - ELEKTRO"