Bliknutie svetiel pri studenom motore

Moderátori: bukelo, buci_vectra

dikard
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 9455
Dátum registrácie: 03 Aug 2010, 19:13
Auto: Nemám auto
Bydlisko: Nové Zámky
Bydlisko: Okres Nove Zamky

Príspevok od používateľa dikard »

co tam nakontrolujem na tych kabloch uz asi nic prebehol som ich ja prebehol ich kamos v dielni potom este jeden otcov znamy a nedavno dalsi autoelektrikar(premeral bateriu, prechodovy odpor, dobijanie, zataz na bateriu pri starte, alternator, napnutie remena atd )

keby som mal kable ktore asi zozeniem tak by som to vedel spravit mam doma jedno punto sice benzin ale co uz........

Juraj ked pridam a prudko uberiem o to blikanie mi ide(nevadi mi to ze ked zapnem ohrev tak sa mi zmeni intenzita ani aj to servo je mi to jedno) ale to ked idem a ako keby som pri kazdom preradeni na niekoho blikol(ze serus) tak o to mi ide..... pokial idem ustalenym plynom tak to neblika pokial idem s kopca tak to blikne a ostane stmavnute az po cca 2-3sec potom naskoci normalny jas svetiel(podotykam bez plynu dolu kopcom, dost dlhy kopec) merane napätie bolo pri tychto blikaniach ide to od 14,4-12,8V (neviem presne tu spodnu hranicu ale asi okolo 13V mozno menej, merane na kostre a altiku)


skusim to co pisal Komo napojit druhe auto(nechapem preco ma to nenapadlo) :roll: a dam vediet dnes to odskusam ked bude viac svetla :)
plus plus korea :D
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

nuz ked napatie padne pod 12,8 V tak to je jasne, ze v tej chvili alternator nedobija

servoriadenie ma vsak velmi velky odber,
Lake292
Nový užívateľ
Nový užívateľ
Príspevky: 29
Dátum registrácie: 09 Jan 2012, 14:53
Auto: !! Zmeň si model auta !!

Príspevok od používateľa Lake292 »

zmena intenzity svietenia pri hybani volantom na mieste je uplne bezna vec na astre... vsetkym co poznam to robi... proste na kludovy stav ma servo moc velky odber...
blikanie pri spusteni vyhrevu som ale na mojej astre este nespozoroval... a to chodievam dost v noci tak neviem
marwi

Príspevok od používateľa marwi »

Juraj , znaky plneho nabitia baterky - pocas po sebe iducich 3 hodinach uz nerastie napatie , alebo nerastie hustota elektrolytu. S napatim je to cca 16.3 - 16.5 V. Napatie pri "supermarketovych" nabijackach nikdy takto nestupne , cize s nimi nikdy plne nenabijes baterku. Skus merat napatie pri dobyti na max pri znackovej nabijacke , napr. Bosch... baterke to nijako neskodi , dokonca je vhodne 1 - 2 krat rocne takto baterku dobyt ...
dikard
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 9455
Dátum registrácie: 03 Aug 2010, 19:13
Auto: Nemám auto
Bydlisko: Nové Zámky
Bydlisko: Okres Nove Zamky

Príspevok od používateľa dikard »

Takze pokus od Koma je vykonany bude to altikom asi na 100% lebo pri prepojeni vozidiel auto nastartovalo v pohodicke(punto uz bolo nastartovane) nechal som chvilku bezat motor aj astry a potom som zapol stretavacie svetla mierne pridal a ubral nic sa nedialo, zapol som k tomu dialkove a ohrev skiel zas pridal a ubral a nic ziadne bliknutie vobec nic....... potom som odpojil punto od astry a zapol som v astre svetla mierne pridal a ubral a blik a zase a zase blik takze to bude asi tym ze altik dava sice potrebne napätie ale nie potrebny prud zial treba vymenit alternator jednoznacne
plus plus korea :D
alzafir
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 181
Dátum registrácie: 15 Sep 2010, 20:29
Auto: Zafira A
Bydlisko: Ostrava

Príspevok od používateľa alzafir »

Tak máš vyhráno.
Já bych tu zmínil ještě jednu věc. A to je samotná kabeláž. Ono je sice hezké, že konektory jsou čisté, ale co samotný kabel uvnitř izovace? Viděl jsem pár takových , že sice ano vodilo to, ale mědě v tom moc nebylo. Oxidace a co já vím co dalšího, z kabelu 1,5 udělalo kabel 0,75.
Takže někdy v takovémto případě není na škodu vzít jiný, kvalitní, kabel a napojit z baterky přímo na rozsvícenou žárovku potkávacího světla.
To se dějí věci, ono to svítí a jako nová parabola :lol:
Zafira 2,2DTi 2005, bez EGR ventilu
dikard
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 9455
Dátum registrácie: 03 Aug 2010, 19:13
Auto: Nemám auto
Bydlisko: Nové Zámky
Bydlisko: Okres Nove Zamky

Príspevok od používateľa dikard »

Alzafir tak teda dufam ano videl som taky kabel vymenil kablovacku na stretavackach a zrazu nepotreboval menit svetla ani ziarovky a svietilo to asi o 50% lepsie..... podla Teba by som sa uz nemal asi v nicom prekvapit ked stacilo ze ho podrzalo to punto zo 70A altikom??
plus plus korea :D
alzafir
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 181
Dátum registrácie: 15 Sep 2010, 20:29
Auto: Zafira A
Bydlisko: Ostrava

Príspevok od používateľa alzafir »

dikard napísal: pri otoceni zapalovania bliklo zhavenie a stiahlo napatie na 11,7V chvilocku som pockal a startoval napatie kleslo na 10,5V hned ako nastartovalo ukazovalo 12,7V o asi 5s skocilo na 14,4V tak som zacal postupne zapinat spotrebice, zapol som svetla a napatie kleslo na 12,7V nasledne po tuknuti na akcelerator skocilo na 14V

Tohle už je špatně. Ten pokles ze 14,4 na 12,7V. Pokles na volnoběhu dejme tomu o 0,5V bych toleroval. Tobě to prakticky přestalo dobíjet.
Sice mám 2,2DTi, ale je to stejné.
Škoda že jsem si toho nevšiml dřív :oops:
Pokusem s punťou jsi eliminoval proudové zatížení kabelů. Takže altík ven a kontrola :wink:
Zafira 2,2DTi 2005, bez EGR ventilu
dikard
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 9455
Dátum registrácie: 03 Aug 2010, 19:13
Auto: Nemám auto
Bydlisko: Nové Zámky
Bydlisko: Okres Nove Zamky

Príspevok od používateľa dikard »

Alzafir asi ho rovno vymenim a mam pokoj uz bol raz vonku ale tak co ja viem nejako to asi zle premerali lebo povedali ze je ok takze som nevedel a ani som nepredpokladal ze je zly ale pokial to punto vyrilo tie nedostatky tak to bude zrejme iba v tom altiku respektive nejakej suciastke....... zajtra volam a uvidim aku cenu mi povedia ked bude dobra tak vymenim si to sam a ked nie tak to dam chalanovi do servisu co mi to objedna aj prehodi za 175€ pokial zozeniem za lepsiu cenu tak menim si sam


inak k tomu co si vytiahol citat tak to bolo pred vymenou regulatora napätia potom sa tie hodnoty trosku zlepsili ale nie tak ako som chcel a blikanie neprestalo(cez leto to staci no v zime je to hrôza) :(
plus plus korea :D
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

treba este vylucit ukostrenie motora a plus kabel alternatora
a kabelaz svetiel.

premeraj napatie na baterii pri beziacom motore, ked to blika
dikard
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 9455
Dátum registrácie: 03 Aug 2010, 19:13
Auto: Nemám auto
Bydlisko: Nové Zámky
Bydlisko: Okres Nove Zamky

Príspevok od používateľa dikard »

ukostrenie je vylucene citaj spätne dalej kabel alternatora bol ok premerany stale aj za tepla boli rovnake hodnoty.... a kabelaz svetiel je podla mna blbost kedze blika komplet elektroinstalacia(dokonca aj diodove podsvietenie interieru) takze vo svetlach to nebude
plus plus korea :D
Používateľov profilový obrázok
mick04
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 882
Dátum registrácie: 21 Nov 2008, 23:58
Auto: Astra G
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa mick04 »

Teraz večer som počas jazdy skúšal zatvoriť už zatvorené okno jedno aj druhé a svetlá sa stlmia tiež aj osvetlenie prístrojov, batériu mi dobíja a svieti zelená kontrolka, zo štartom nemám problém, ako už písal iurai, pri točení volantom na mieste má servo velký odber, tam mi to neprekáža, lež pri jazde aby sa svetlá stlmili už asi nieje dobré znamenie a alternátor mi dáva zbohom. :roll:
Astra Bertone Z20LET
Calibra C20NE-EX
marwi

Príspevok od používateľa marwi »

Ten pokus s Puntom o nicom nevypoveda ... Zrazu si tam mal 100+70 =170 A altik a baterku s kapacitou cez 100 Ah ... Je jasne , ze nic potom nebliká ... Skus plne nabit baterku a sleduj co sa deje a daj vediet ...
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

dikard napísal:ukostrenie je vylucene citaj spätne dalej kabel alternatora bol ok premerany stale aj za tepla boli rovnake hodnoty.... a kabelaz svetiel je podla mna blbost kedze blika komplet elektroinstalacia(dokonca aj diodove podsvietenie interieru) takze vo svetlach to nebude


dikard, popisalo sa tu toho az privela, aby vsetko sedelo
ak nemas multimeter, tak si ho kup, vyuzijes ho mnohokrat.

kable sa nedaju lahko merat, lepsie je merat napatie na ich koncoch
- pri behu motora a pri zhaveni, vtedy ked tam tecu velke prudy

ake je napatie na akumlatore po studenom starte, ked svetla blikaju,
resp. ked ked su potmavnute (volnobeh) ?

ak je chyba naozaj na alternatore, preco ho nedas reklamovat ?
dikard
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 9455
Dátum registrácie: 03 Aug 2010, 19:13
Auto: Nemám auto
Bydlisko: Nové Zámky
Bydlisko: Okres Nove Zamky

Príspevok od používateľa dikard »

Marwi ved som to skusal teraz ked som pouzil Punto v tedy bola pouzita plne nabita bateria(€ked je plne nabita bateria rano lepsie startuje a pri starte neklesnu budiky pod nuly.... dalej po pridani a ubrani ide o mensie bliknutie celej podotykam celej elektroinstalacie)

Juraj povedz mi na co mam kupit voltmeter ked som ho mal doma a premeral som tie posrate kable ci uz pri zatazeni alebo pri uz neblikani a presne tak ako pises(neviem ci ma nerozumies ale mal som pri tom dozor a aj pomoc skuseneho autoelektrikara)
merane pri stmavnuti stmavne to na dlhsie iba pri jazde to som nikdy nepremeral lebo to neurobi na dlhsie vzdy ale ked to kolise na volnobehu tak je to v rozmedzi 14,4V - 13,2V mozno menej ale to multimeter nezachyti...... ako si to myslel reklamovat alternator?? ved este len teraz ho chcem menit :!: alebo si myslel ze 12rocny altik mi zreklamuju v opli za dobre slovo??
plus plus korea :D
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

pisal si, ze v alternatore niekto menil regler. tato oprava bola bez zaruky ?

s tym meranim som nemyslel nic zle.

nepochopil som napr. ze co ti vybija bateriu

ALE ked bolo vsetko premerane a boli pri tom odbornici a spolahlivo zistili chybu,
tak rob ako ti povedia, ale nech za svoje zistenia nesu aj zodpovednost.
napr. ak vymena alternatora problem nevyriesi, tak si ho vezmu naspat a tebe daju peniaze
dikard
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 9455
Dátum registrácie: 03 Aug 2010, 19:13
Auto: Nemám auto
Bydlisko: Nové Zámky
Bydlisko: Okres Nove Zamky

Príspevok od používateľa dikard »

regler som menil ja u jedneho v dielni takze zaruku mam akurat na diel(je mi tak na dve veci platna) dalej premerane to bolo asi xy krat a aj zistovane bolo vela krat co to môze byt a nik mi nevedel povedat s istotou ze toto je ono alebo toto.... zial kazdy povedal ze mozno no zial ja som neni nejaky elektrikar ale pokial mi klesa vydrz baterie na kratke trasy tak som si viac nez isty ze je to zlym dobijanim cez leto sa mi to nestava lebo nedochadza k dozhavovaniu a dalsim energeticky velkym zataziam na akumulator co alternator...... v mojom sluzobnom aute TATRAPAN mam dve 180AH baterie a dobija ich iba jeden alternator o prudovom vykone 80A a zvlada to(akurat je to 24V sustava) takze preco by to nemal zvladnut aj na kratke trasy 100A(na 12V)?? myslim si ze 17km vzdialenost nieje az taka mala aby alternator nedokazal dobit to co vzal(cca 20min cesty)..... tak som sa rozhodol po zvazeni vsetkych aspektoch ze to nemôze byt v nicom inom iba v alternatore(hlavne od pokusu s puntom) takze v piatok menim alternator (uz som objednal) a vratim ako protihodnotu stary(pravdaze demontujem novy regler a namontujem stary a novy dam do predaja) potom napisem ako sa to zmenilo/nezmenilo alebo pripadne polepsilo...... kebyze mas nejaky dalsi napad ako alebo co pozriet tak mi napis no mna uz nic nenapada(kebyze mam moznost pozicat druhy alternator tak nekupujem ale odskusam to tak)
plus plus korea :D
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

v prvom priblizeni je to jednoduche.

alternator za jazdy dobija/nedobija ? zisti sa voltmetrom

pod 12,8 - vybija sa bateria
nad 13,7 - dobija sa bateria

zavisi to samozrejme od odberu

ak nedobija - je abnormalny odber, alebo dava alternator maly prud ?
odmeria sa DC kliestami

aj dobry alternator na volnobehu nemusi zvladat vsetky mozne spotrebice
ovsem tie najvacsie su vetraky klimy/chladica

kludovy odber auta je kolko ?
mal by byt do 0,06 A
toto musi sediet, inak sa bateria rychlo vybija
dikard
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 9455
Dátum registrácie: 03 Aug 2010, 19:13
Auto: Nemám auto
Bydlisko: Nové Zámky
Bydlisko: Okres Nove Zamky

Príspevok od používateľa dikard »

za jazdy dobija aspon si myslim ukazoval ked som to davnejsie meral.... dalej pri vypnutych akychkolvek spotrebicoch na volnobehu dava 14,4V ked zapinam tak nachvilku klesne a potom znovu 14,4V ked vsetko pozapinam aj stojim na brzde a mam zaradenu spiatocku je zapnute osvetlenie(vonkajsie aj vnutorne), zapnuta hmlovka, radio, naplno ventilator(okrem klimy ta mi nejde) dobija 13,6V na volnobeznych otackach ale ked pridam a prudko uberiem dôjde k pliknutiu akomplet elektro instalacii za studena..... ked je zohriaty tak to nerobi..... pri tom bliknuti ked su spotrebice zapnute tak ako keby vsetky spotrebice zrazu isli len na kapacitu baterie(asi preto je taky viditelna ta zmena)
tenmkludovy odmeram asi az zajtra lebo zajtra menim aj ten alternator a budem opajat bateriu(da sa to zmerat obycajnym voltmetrom?? jasne ze budem merat ampere) to mi je jasne ze bateria sa bude enormne vybijat ked bude ta hodnota vyssia a aj v prirucke jak na to je navod ako zistit co to robi(cital som)
plus plus korea :D
dikard
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 9455
Dátum registrácie: 03 Aug 2010, 19:13
Auto: Nemám auto
Bydlisko: Nové Zámky
Bydlisko: Okres Nove Zamky

Príspevok od používateľa dikard »

takze aleternator vymeneny zmeny nastali ale nie tie co som ocakaval :(

takze zmena dobijanie je na volnobehu 14,5V aj so stretavacimi svetlami aj s vetilatorom kurenia, pri otoceni volantu aj pri studenom motory neni badat pokles na osvetleni(uplne dokonale to vykryva alternator) ale aj tak pri studenom motore pri prudkom pridani a ubrani plynu dôjde k bliknutiu a poklesu cca o 1V na dobijani...... dalsie zistovanie co sme skusali tak sme odpojili cidlo teloty a okrem toho ze sa rozhucali vsetky ventilatory sme spozorovali iba velmi jemnucke bliknutie co by ani vidiet neboli keby sme sa na to tak nesustredili takze mam nejake otazky:

ako dlho dozhavuje motor??? dozhavuje zhavicmi co su v hlave(myslim tie aj co su na startovanie)?? na co sluzi cidlo teploty?? udava aj dobu dozhavovania??alebo co urcuje ako dlho bude dozhavovat?? lebo pri odpojeni zhavicov za studena nedochadza k blikaniu.......vdaka za rady spojene s tymto bermudskym trojuholnikom :(
plus plus korea :D
Napísať odpoveď

Návrat na "ASTRA - ELEKTRO"