Stránka 1 z 6

50 km/h ktory prevodovy stupen v obci ?

PoslaťNapísal: 09 Aug 2008, 00:31
od iurai
kedze sa k nam blizi rychlostna hranica 50 km/h v obciach, dedinach aj mestach, vznika problem vhodneho prevodoveho stupna.


myslim si, ze vsetkym je jasne, ake tyranie a opotrebenie predstavuje pre motor jazda v podotackach (do 1500 ot/min).

takze budete jazdit na 2. stupni ci na 3. ?

PoslaťNapísal: 09 Aug 2008, 08:43
od macil
Teraz jazdím na 4., pri 50-ke bez tolerancie budem mať asi najopotrebovanejší 3.

PoslaťNapísal: 09 Aug 2008, 11:38
od wlassto
zaléži predsa od toho aké máš silné auto... ja na tigre som kľudne po meste mohol jazdiť na 60 s päťkou.... takže 50 by bola isto na 4, teraz jednoznačne s trojkou na 50

PoslaťNapísal: 09 Aug 2008, 11:41
od macil
... samozrejme, od sprevodovania.

PoslaťNapísal: 09 Aug 2008, 22:01
od Kajo
...ide o to, ako je vyriešené mazanie pri nízkych otáčkach.
Mercedesy (takmer bez výnimky) majú pre tento účel tlakomer oleja na prístrojovke.
Taktiež pri nízkych otáčkach (u bežných áut) veľmi klesá krútiaci moment a jazda s nízkymi otáčkami má za následok aj vyššiu spotrebu benzínu.
Sú však motory, ktoré sú vyslovene stavané na nízke otáčky (nemyslím teraz stavebné stroje a pod.).
Ja som mal také auto, bolo to BMW 325e, r.v. 1987.
Bol to benzíňák 2,7 litra, ale výkon mal iba 125 koní. Maximálne otáčky boli 4500.
Mal som tam automatiku a keď som šiel po meste 60kou, motor mal 1200 otáčok.
Tento motor bol celkom zvláštny, bol vymyslený tak, aby mal nízku spotrebu benzínu.
Mal napráklad iba 4 kľukovkové a vačkovkové ložiská (radový 6valec), slabé pružiny na ventiloch a pod.
Všetko kvôli zníženiu trenia.
Vačkovka bola vyslovene krútiacomomentovo orientovaná.

PoslaťNapísal: 09 Aug 2008, 22:10
od azmodan
co nam to este soudruzi z NDR nevymyslia :D

este k tym Eckam... :D aj kamos mal audi 2.3E..ked ho chcel kupit vravel som mu ze to bude mat velku spotrebu ..on ze nie ved to je E ...skoncilo to spotrebou 11-13 litrov...

PoslaťNapísal: 09 Aug 2008, 22:30
od Kajo
Azmodan, a spotrebu som mal 7,5 litra.
Zrýchlenie 0-100 za 9 sekúnd a maximálka 205.
Nechápem, prečo v BMW nepokračovali vo vývoji tohto motora.
Bola to skrátka úžasná mašina.
Tým, že to jazdilo s tak nízkymi otáčkami, mal motor neuveriteľnú životnosť a bol úžasne tichý.
I teraz musím skonštatovať, že BMW robí fantastické motory.

Foter má BMW 525i, starý model (E39).
Ten motor je celohliníkový, veľmi kompaktný a ľahký, s variabilným časovaním všetkých ventilov, pohon rozvodov cez reťaz.
Výkony auta sú porovnateľné s mojou Omi, ale spotreba je o 1,5 litra nižšia.

Ak Ťa zaujíma niečo o tom krásnom nízkootáčkovom motore a vieš trochu po nemecky (všimni si, že podľa tohto človeka je to najlepší BMW motor všetkých čias. Okrem toho píše, že pokojne si na 5ke mohol ísť 30kmh a potom zrýchlovať. Stojí to za prečítanie.):

der eta hatte einen 2,7 liter motor mit 122-129 PS (je nach der einspritztechnik, kat usw).

leistungstechnisch war er also mit dem 20er vergleichbar, hatte aber durch den hubraum ein drehmoment vom 528er, welches aber schon wesentlich eher angelegen hat.

im großen und ganzen ist es ein M20 Motor 2,5 liter, jedoch mit der kurbelwelle vom 524td, mit der er den größeren hubraum gekriegt hat. die nockenwelle hat ne lagerschale weniger weil die höchstdrehzahl bei ca 5000 liegt, also ähnlich wie beim diesel.

vom charakter her war es eigentlich wie der diesel, nur halt ein otto-motor. bärig kraft unten raus (kannst in 30-zonen auch mitm 5. gang durchfahren ohne ruckeln und hinterher wieder rausbeschleunigen) und auch den drehzahlbereich. aber von der höchstgeschwindigkeit nicht so berauschend (ca 210 beim schalter und 190 beim automatik).

es ist ein sehr angenehmes fahren, weil du bei tempo 100 ca 2200 umdrehungen fährst, mit automatik noch weniger, und du wirklich nicht oft schalten mußt wenn du nicht willst.

wenn es sein muß zieht er ca 2 tonnen (darf er aber nicht) ohne probleme. der verbrauch liegt bei ca 10 liter normalbenzin.

außerdem sind 300.000 km eigentlich minimum bei den motoren. kannst also beruhigt nochn eta mit 200.000 km kaufen. eher macht die karosse schlapp.

das höhere drehmoment kommt durch die andere kurbelwelle und die längeren, also auf drehmoment ausgelegten ansaugrohre.

der eta-block wird gern unter einen normalen 325i-kopf geschraubt, mit dem normalen i-steuergerät kommen da ca 180-190 ps raus durch den vergrößerten hub.

hab 2 e28 eta gefahren, schalter und automatik. die automatik bremst schon extrem runter von der leistung, fährt sich aber leger. mit schaltgetriebe kannst du das eta-feeling voll ausleben. ich finde den eta als den besten BMW-motor.

hat sich aber nicht mehr durchgesetzt, weil ja die diesel dann eher im interesse gestanden haben.

hoffe damit gedient zu haben...

PoslaťNapísal: 09 Aug 2008, 23:39
od bukelo
no tak na tych naších 1 litroch, to tak vychadza na 50tke radenie z 2 (vtedy je spokojna ked je v otackach) do 3...ked je dlha rovina,alebo mierne klesanie znesie aj 4 (ale to je take plizenie sa za nakladiakom vo vzduchovom baliku), ak je dole kopec, tak ideal 5 bez plynu a brzdy.

PoslaťNapísal: 10 Aug 2008, 01:28
od iurai
ja som sa dnes dival na mojej skvelej x16xel, ktora je prevodovana do pomalych otaciek, tak pri 50-ke dosiahnu otacky motora optimum 3000 - na 2. stupni

PoslaťNapísal: 10 Aug 2008, 08:12
od azmodan
iurai píše:ja som sa dnes dival na mojej skvelej x16xel, ktora je prevodovana do pomalych otaciek, tak pri 50-ke dosiahnu otacky motora optimum 3000 - na 2. stupni


ja si myslim ze optimum otacky su 2000-2500 co sa tyka opotrebovania... keby vsetky motory jazdili len v tomto rozsahu tak su neznicitelne..

Kajo zaujimava myslienka toho motoru, aj ked mi pride trosku divny ... :? mozno keby som sa povozil tak by som zmenil nazor, ale asi by som ho nechcel..

PoslaťNapísal: 10 Aug 2008, 12:03
od Majkl
Pre mna je ideane pri patdesiatke mat zaradenu stvorku. Otacky mam nejakych 1900, ale v tych otackach zacina max. krutak takze sa to nedusi a spotreba ja na tempomate 4 az 4,5 litra..

PoslaťNapísal: 12 Aug 2008, 20:54
od Signum
Ja si zaradim prevodovy stupen D :D :D :D

PoslaťNapísal: 12 Aug 2008, 20:59
od langdon2
Signum píše:Ja si zaradim prevodovy stupen D :D :D :D


najlepsie...:D No pre mna je pri 50 km/h najlepsie mat trojku...

PoslaťNapísal: 13 Aug 2008, 20:31
od Bruno
SIGNUM ty mas automat???
ja mam pri 50-tke zaradenu trojku - tak 1900 otacok, 4-rka nieje ono pre tento motor to aj citim aj pocujem, ze sa trapi.

PoslaťNapísal: 13 Aug 2008, 22:06
od Signum
Bruno píše:SIGNUM ty mas automat???
ja mam pri 50-tke zaradenu trojku - tak 1900 otacok, 4-rka nieje ono pre tento motor to aj citim aj pocujem, ze sa trapi.

Veru tak :wink:

PoslaťNapísal: 14 Aug 2008, 17:07
od Manta
ja mam pri 40 zaradenu 3jku a otacky mam 1500 takze pri 50 to bude 3 kde budu otacky 2000

PoslaťNapísal: 16 Aug 2008, 00:15
od jasan21
zalezi podla nalady :)
ale cim vyssi prevodovy stupen tym lepsie pri 50tke to taham na 4ke jemne pridusenym motorom...pri rozjazde bud necham trosku podusit alebo ho dam nadychnut podradenim ale vacsinou pomalicky do otacok

opel vectra

PoslaťNapísal: 22 Aug 2008, 08:33
od Danielo
ja urcite budem jazdiť na 3-ke, 50km/h je riadna blbosť od NR SR, neviem ako to chcu riešiť, ale všetky 40-ky sa zrušia, takze bude bud 50-tka alebo 30-ka, no des

PoslaťNapísal: 05 Okt 2008, 22:39
od dandyplay
Nazdarek vsetci! Viete ake mi to pripada smiesne, ked citam tieto uvahy ci 3-jka alebo 4-rka? Ak ste boli nejaku tu chvilu v UK a vozili ste sa s domacim, chapete.... tam totiz malokto zaradi 4-rku pod 70 km/h. Tkaze taky anglican by vam vysvetlil, ze ani pri dnesnom stave v meste stvrty prevodovy stupen nepotrebuje....
:D

PoslaťNapísal: 06 Okt 2008, 18:20
od Grave Digger
Jednoznačne 3 pri mojom motore 1.8