Stránka 1 z 3

Prestavba auta

PoslaťNapísal: 26 Máj 2011, 22:55
od kiski
Zdravím, keďže som to nikde nenašiel, tak sa pýtam (možno som len slabo hľadal).

Čo všetko je potrebné pre výmenu motora v aute za iný, ktorý sa do konkrétneho typu nikdy nedával? A je to vôbec legálne možné v našich podmienkach?

Mám na mysli rôzne zástavby a prestavby Astier a maličkých Corsičiek s motormi X25XE, X30XE apod. z väčších súrodencov...

Celkom by ma to zaujímalo, nakoľko táto vec mi už zopár rokov mesiacov vŕta v hlave (nie v hlavičke). Dík za postrehy a rady. Ak to tu už niekto realizoval, nech sa podelí o info.

P.S.: Ak je to v zlej sekcii, nech to admin presunie, ale jedná sa hlavne o legislatívny proces, tak som to hodil sem.

PoslaťNapísal: 26 Máj 2011, 23:42
od iurai
ano, je to mozne dokonca aj legalne
mozes si aj vyrobit uplne nove auto

ale je to narocne na cas a financie

moznosti zhruba:
1. zmena typu motora, s vyjadrenim/schvalenim vyrobcu. napr. by ti asi povolil X20XER alebo X14SZ s upravami brzd, ci pruzin
2. prestavba. tu ti poradia na urade dopravy.
ze ake kadejake papiere co od teba budu chciet, ake testy zo specialnych skusobni. tieto su drahe. na tom tvoj sen stroskota

a ci potom nebudu chciet plnenie najnovsich noriem na emisie ?

tu mas temy na citanie

http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=11361&highlight=typ+motora+doklad%2A
http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=26021&highlight=typ+motora
http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=24926&highlight=typ+motora

PoslaťNapísal: 27 Máj 2011, 07:24
od mysiaq
v nasich podmienkach to mozne nie je, legalne sa to neda... mozes tam dat iba motor s kodovim oznacenim ake mal ten predchadzajuci...

PoslaťNapísal: 27 Máj 2011, 18:53
od Pežot
Dá sa ... ale potrebuješ toľko papierov, že sa to neoplatí :roll:

PoslaťNapísal: 27 Máj 2011, 19:23
od kiski
Presne to som potreboval vedieť. Takže aspoň sa nemusím touto myšlienkou zaoberať. Vďaka.

PoslaťNapísal: 27 Máj 2011, 20:03
od Pežot
No v podstate potrebuješ mať neskutočne prepracované plány o všetkom možnom ... požiadať o schválenie stavby ... potom môžeš stavať (dostaneš presný termín dokedy to musí mať spravené skúšky). Potom požiadaš o schválenie + prejdeš skúškami ... a nakoniec Ti k tomu vystavia TP ... proste paráda na 2-3 roky :roll: (z toho rok papierovačky a dopisovanie si s úradom dopravy)

PoslaťNapísal: 27 Máj 2011, 22:30
od Respo
hmm to mi chcete povedat ze nejak nelegalnejsie to nejde ? ...
ved ono pokial si zaplatis STK EK ... tak ti na to nikde nemozu dojst ze tam mas iny motor ... alebo sa mylim ?

PoslaťNapísal: 28 Máj 2011, 08:48
od mysiaq
respo ano nelegalne to tam dat mozes, STK a EK sa vybavis, a policajti to kontroluju v podstate malokedy, ale ked ta zastavi pojazdna STK tak si v riti :) dalsim zadrhelom by mohlo byt pripadna KO, ktoru by auto urcite nepreslo, alebo pruser pre dopravnej nehode kde by poistovak mohol skumat aj cislo motora...

PoslaťNapísal: 28 Máj 2011, 08:59
od macil
Ak si poriadne prečítate prvý príspevok, zistíte, že Kiski sa pýtal na legálnu prestavbu.
Inak sa to zas zvrháva do už zvyklej, nikam nevedúcej a nič nové neprinášajúcej roviny.

PoslaťNapísal: 28 Máj 2011, 09:23
od iurai
ja som to pisal uz v prvom prispevku, ktoreho text nejak zmizol
kazdopoadne si precitaj tuto debatu:
http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=11361&highlight=typ+motora+doklad%2A

zmenu typu motora Opel asi neodsuhlasi, lebo taky motor sa do toho auta nemontoval

takze schvalovanie bude rozsiahlejsie.
dalo by sa to posudzovat ako o upravu uz schvaleneho auta (prestavbu)
nie schvalenie individualnej stavby
otazka je, ake skusky budu predpisane, lebo tie su drahe

mozno emisie hlucnost brzdy pevnost ?

to je uz otazka na urad dopravy

PoslaťNapísal: 28 Máj 2011, 09:26
od macil
Iurai, ten príspevok je prázdny, odkedy si ho sem dal. Som myslel, že si si rezervoval miesto.

PoslaťNapísal: 28 Máj 2011, 09:58
od iurai
ano, viem

PoslaťNapísal: 28 Máj 2011, 11:25
od Kajo
Ako písal iurai, je potrebná homologizácia v cert. skúšobni, je to drahé.

Trochu to odľahčím - ak dáš X30XE do Corsy, nemusíš riešiť žiadne papierovačky, ba ani ŠPZ. Museli by Ťa najskôr dobehnúť

PoslaťNapísal: 28 Máj 2011, 11:43
od iurai
jeden bonz od nejakeho zavistlivca alebo niekoho naserie a chalan ma problem s autom na ktorom sa namakal a nadzgal do neho peniaze

PoslaťNapísal: 28 Máj 2011, 13:24
od kiski
Aj tak mi to príde pritiahnuté za vlasy. Vo výrobcovi až taký problém asi nebude, pretože potom by to neschválili ani v Nemecku. Predsa len, motor aj auto sú od toho istého výrobcu...

Skôr to bude v byrokracii. Ved si treba zvážiť - motor je homologizovaný (je jedno v akom modeli). Pôvodné auto je tiež homologizované. A ak tá prestavba bude realizovaná akreditovanou a renomovanou firmou, použijú sa správne brzdy apod., nechápem, prečo sú s tým aj tak problémy. Aký význam má potom napr. sada od GH-dynamics, ktorá je určená ne presne tieto účely? Žeby to vyrábali len pre Nemecko??

PoslaťNapísal: 28 Máj 2011, 13:35
od macil
Môžeš si to kľudne postaviť a použiť diely od renomovaných firiem, avšak žiadna z tých firiem ti nikde neručí za to, že s tým môžeš ísť do bežnej premávky. Ani to, že sú jednotlivé komponenty od jedného výrobcu neznamená, že ich môžeš ledabolo kombinovať.
Takéto argumenty nemajú žiadnu váhu.
Polemík ta túto tému bolo na tomto fóre už neúrekom.

PoslaťNapísal: 28 Máj 2011, 13:36
od iurai
kiski, ze ty tomu vobec nerozumies ?

PoslaťNapísal: 28 Máj 2011, 13:47
od Pežot
Tiež sa mi zdá, že nevie o čom hovorí :)

PoslaťNapísal: 28 Máj 2011, 15:07
od kiski
Nekomentujem :arrow:

PoslaťNapísal: 28 Máj 2011, 15:13
od Kajo
kiski, predstav si, že Sony vyrába napájacie adpatéry k svojim notebookom Vaio, 19 Voltov 4 ampére, je to schválené EU (CE značka) (to je akože motor X30XE).
A Sony vyrába aj napájací adpatér 5 Voltov 300 ma k svojmu MP3 playeru, tiež schválené (to je motor Corsy).
A ty si povieš, vymením adaptér toho MP3 za adaptér z notebooku, MP3ka sa rýchlejšie nabije, veď je to adaptér od toho istého výrobcu a všetko má značku CE.
Urobíš to a BUM