Kamarát dostal dnes pokutu, že nedodržal na diaľnici predpísaných 70 metrov medzi vozidlami. Tak by som sa chcel teda spýtať, že ako to mám ja, ako normálny človek, žiadny terminátor s laserovým meračom dĺžky a automatickým premietaním na sietnicu, odhadnúť koľko je 70 metrov? A v prípade rýchlejšej jazdy, kedy sa mám radiť do ľavého pruhu (resp. stredného) a obmedzovať svojou, pre nich možno pomalou, jazdou?
Naposledy upravil Pežot dňa 20 Dec 2010, 20:45, celkovo upravené 1
BMW 528i E39 - w.i.p. Opel Corsa 1,2 16V 12/99 - rip Volvo V40 1,8i 5/02 BMW 745i V8 4/03 - ex
noooo takto, napisem co si myslim o tom vsetkom meranie vzdialenosti ma z urciteho hladiska vyznam, ludia na slovensku nevedia jazdit po dialnici a vela netreba aby vznikla nehoda kedze kazdy druhy sa niekomu lepy na naraznik, neverim tomu zeby policajti davali pokuty ak mas aku taku vzdialenost, cize predpokladam ze tam maju urcitu odchylku +-20 m (neviem typujem) nakolko ziadny clovek nedokaze vzdy odhadnut tu vzialenost, ale vies ze ked si blizko asi to nebude najlepsie.... to je jedna stranka veci
z ineho pohladu, to meranie vzdialenosti je na figu, ak chces niekoho predbehnut tym padom sa potrebujes zaradit do laveho pruhu uz 70 m pred tym nez ho zacnes obiehat co moze zablokovat dalsie rychlejsie auto ktory by mohlo chciet obehnut teba, s tym ze ty sa uz naspat zaradit nesmies lebo uz by si mal odstup mensi ako je 70 metrov, a akonahle vlastne predbehnes to pomalsie auto, ani sa hned pred neho nesmies zaradit lebo tiez by nebola dodrzana 70 metrova vziadlenost a tym padom by pomalsie vozidlo bud muselo dupnut na brzdu aby tych 70 metrov cim skor ziskal, alebo by sa musel zaradit zase do laveho pruhu (ak v pravom niekto je) aby mohol spomalovat pozvolne a potom sa zase dat do svojho pruhu to vsak by tam nesmelo byt ine vozidlo a bla bla bla ... o tom by sa dalo kecat....
proste je to nedomyslene, zbuchane rychlo a nikto nad tym nerozmyslal ked to robil, tak isto ako aj dopravna znacka obmedzujuca rychlost pod strecnom ale to je o inom
mysiaq veď to ... áno rozumiem, bezpečná vzdialenosť je fajn ... lenže naši policajti zasa asi merajú len vzdialenosť a nevychádzajú z celkovej situácie ... proste nerozumiem tomu ...
Prípadne idem rýchlejšie, ľavý pruh je obsadený a mne neostáva nič, len spomaliť, aby som dodržal tých 70 metrov ... samozrejme, potom než sa rozbehnem, nemám šancu predbiehať
Ferko myslel, nedomyslel ... 110tka je tiež kravina, tiež na rýchlo zbúchaná záležitosť ... proste tí, ktorí to vymýšľajú nerozmýšľajú, lebo oni majú na aute majáčiky a môžu jazdiť 800
BMW 528i E39 - w.i.p. Opel Corsa 1,2 16V 12/99 - rip Volvo V40 1,8i 5/02 BMW 745i V8 4/03 - ex
110 je v poriadku poznam useky v nemecku rakusku francuzku aj taliansku kde su taketo useky bez odstavneho pruhu zo znizenou rychlostou a funguje to .ta vzdialenost je za normalnych okolnosti nedodrzatelna . zacnem jazdit ako napisal Pezot a uvidime kolko ludi za mnou zozere od nervov volant ked sa preradim 70 m od auta a zacnem predbiehaci manever zaradit sa mozes bespecne aj skor. s tym si musi poradit predbiehany a znacka ti to neprikazuje . jedine riesenie je normalny strajk a zablokovat dialnicu v pondelok rano od senca do BA za zrusenie tej znacky 70m
je tu jedna možnosť ako sa to dá skoro s presnosťou na jeden meter, každý má svoju polohu sedenia v aute, to jest že každý si môže pri vjazde na dialnicu kedže sú tam tie kontrolné šípky na určenie vzdialenosti zobrať fixku a načrtnúť si na čelné sklo bod alebo priamku ktorá mu bude určovať daný bod tej danej vzdialenosti, na báze teórie je to zvládnutelné a uskutočnitelné
podla mna taketo zbytocne zakony len to zhorsuju, podla mna mozu robit ake chcu obmedzenie na dialnici, ale pokial sa nezvysi na slovensku kultura jazdenia, tak to je uplne zbytocne
Opel Vectra C GTS Z19DTH AT 2007 Opel Omega B Y22DTH 2001 - godfather Opel Corsa C Z10XE 2001 - segra Opel Omega A C20NE 1991 - RIP
Mne v autoškole tak povedali,že bezpečná vzdialenosť,resp predpísaná vzdialenosť medzi autami na dialnici je tá vzdialenosť,kým predsebou idúcému autu nevieš prečítať na ŠPZ-etke povod krajiny. Čiže to male čo je pod vlajkou...SK...CZ...atd
Keď už to vidiš čisto,tak si priblizko. Ale tato metoda plati len pri dobrej viditeľnosti. Ale keď sa to raz naučíš,tak potom ti už to bude v krvy