Na rozdíl od předcházející generace vozů Astra-H je vylepšování vozů Astra-J o dost komplikovanější.
První problém je v tom, že rok do roku se do Aster-J (a Insignie, Zafira-C, ...) dávají jiné komponenty – takže např. rádio osazované do 2011 nelze použít v autě vyrobeném v 2012. Ty komponenty sice vypadají zcela shodně, možná jsou i po hardwarové stránce stejné, ale liší se softwarem. A je velký problém (s nejistým výsledkem) dělat upgrade/downgrade SW mezi jednotlivými lety. Takže pokud je potřeba do těchto vozů něco dávat / nahrazovat, je nutné pořídit odpovídající komponenty z odpovídajícího roku. Ideálně tedy podle VIN v katalogu náhradních dílů EPC dohledat, co do vozu patří, a to přesně koupit. Asi všichni znáte polské Allegro.pl, kde je úžasný výběr a většina prodejců už pochopila, že je dobré u nabízeného zboží vyfotit typový štítek, ze které lze určit číslo dílu, ident, ....
Druhý problém je s programováním a konfigurací nových komponentů. OPEL u těchto vozů změnil strategii a vše je postaveno na VIN a na databázi, ve které je definována výbava vozu. Když do auta dáte komponentu, které tam od výroby nebyla, může při jejím programování vzniknout problém s tím, že v programovém balíku SPS nelze tuto novou komponentu naprogramovat, protože se ví, že tam nemá co dělat. Pokud se toto stane, je nutné použít triky, které ovšem umí jen pár lidí, nebo jít oficiální cestou přes OPEL a do databáze konfigurace vozu vložit nové komponenty. Toto se běžně dělá; koupíte si nové auto a časem se rozhodnete, že chcete něco doplnit – v servisu OPEL zajistí změnu databáze s konfigurací výbavy vozu, což umožní následná naprogramování nových komponentů. Samozřejmě u některých komponentů ještě vstupuje do hry Security Code, ale zrovna u rádia na kódu uloženém v rádiu vůbec nezáleží – není problém použít již použité rádio. Pokud rádio do vozu „pasuje“ tak s přes SPS jen zapíše nový Security Code a vše funguje bez problémů.
Třetí problém je s rokem výroby auta – pro auta vyrobená do roku 2012 je možné programování dělat v off-line režimu (nezávisle na OPELu) a tím jsou otevřené jisté možnosti změny konfigurace vozu. U vozů vyrobených po roce 2012 je už problém, protože vše jede pouze on-line přes OPEL.
Nyní konkrétně k tvém dotazu: v A-J vyrobené v roce 2010 není velký problém s upgradem na CD400 a grafický displej GID. Je to jen otázka prohození komponentů (rádio, displej a ovládací panel). Kabely budou asi stále stejné. Pokud by se sáhlo do kabeláže, lze bez problémů doplnit i modul multimediálního rozhraní PDIM (Personal Device Interface Module) a portálu mobilního telefonu UHP (Universal Handsfree Phone). Samozřejmě po výměně je nutné programování, a to může dělat jen velmi dobře vybavený a znalý odborník...
Upgrade na navigaci CD600 by asi také šel... praktické zkušenosti nemám.