Stránka 1 z 1

Vymena CD300 za CD400 alebo NAVI600

PoslaťNapísal: 13 Jan 2016, 21:21
od Mizzu
ZDravim chcel by som sa informovat ci mate nejake skusenosti s vymenou radia v astre J konkretne mam radio cd300 a chcel by som vymenit za cd400 alebo navi600. Treba tam menit aj nejaku kabelaz alebo cd400 pasuje a na navi600 treba dorobit len GPS antenu a potom to dat odkodovat?? Dakujem za kazdy postreh a skusenost.

Re: Vymena CD300 za CD400 alebo NAVI600

PoslaťNapísal: 14 Jan 2016, 20:38
od PepaS
Na rozdíl od předcházející generace vozů Astra-H je vylepšování vozů Astra-J o dost komplikovanější. :(

První problém je v tom, že rok do roku se do Aster-J (a Insignie, Zafira-C, ...) dávají jiné komponenty – takže např. rádio osazované do 2011 nelze použít v autě vyrobeném v 2012. Ty komponenty sice vypadají zcela shodně, možná jsou i po hardwarové stránce stejné, ale liší se softwarem. A je velký problém (s nejistým výsledkem) dělat upgrade/downgrade SW mezi jednotlivými lety. Takže pokud je potřeba do těchto vozů něco dávat / nahrazovat, je nutné pořídit odpovídající komponenty z odpovídajícího roku. Ideálně tedy podle VIN v katalogu náhradních dílů EPC dohledat, co do vozu patří, a to přesně koupit. Asi všichni znáte polské Allegro.pl, kde je úžasný výběr a většina prodejců už pochopila, že je dobré u nabízeného zboží vyfotit typový štítek, ze které lze určit číslo dílu, ident, ....

Druhý problém je s programováním a konfigurací nových komponentů. OPEL u těchto vozů změnil strategii a vše je postaveno na VIN a na databázi, ve které je definována výbava vozu. Když do auta dáte komponentu, které tam od výroby nebyla, může při jejím programování vzniknout problém s tím, že v programovém balíku SPS nelze tuto novou komponentu naprogramovat, protože se ví, že tam nemá co dělat. Pokud se toto stane, je nutné použít triky, které ovšem umí jen pár lidí, nebo jít oficiální cestou přes OPEL a do databáze konfigurace vozu vložit nové komponenty. Toto se běžně dělá; koupíte si nové auto a časem se rozhodnete, že chcete něco doplnit – v servisu OPEL zajistí změnu databáze s konfigurací výbavy vozu, což umožní následná naprogramování nových komponentů. Samozřejmě u některých komponentů ještě vstupuje do hry Security Code, ale zrovna u rádia na kódu uloženém v rádiu vůbec nezáleží – není problém použít již použité rádio. Pokud rádio do vozu „pasuje“ tak s přes SPS jen zapíše nový Security Code a vše funguje bez problémů.

Třetí problém je s rokem výroby auta – pro auta vyrobená do roku 2012 je možné programování dělat v off-line režimu (nezávisle na OPELu) a tím jsou otevřené jisté možnosti změny konfigurace vozu. U vozů vyrobených po roce 2012 je už problém, protože vše jede pouze on-line přes OPEL.


Nyní konkrétně k tvém dotazu: v A-J vyrobené v roce 2010 není velký problém s upgradem na CD400 a grafický displej GID. Je to jen otázka prohození komponentů (rádio, displej a ovládací panel). Kabely budou asi stále stejné. Pokud by se sáhlo do kabeláže, lze bez problémů doplnit i modul multimediálního rozhraní PDIM (Personal Device Interface Module) a portálu mobilního telefonu UHP (Universal Handsfree Phone). Samozřejmě po výměně je nutné programování, a to může dělat jen velmi dobře vybavený a znalý odborník...

Upgrade na navigaci CD600 by asi také šel... praktické zkušenosti nemám.

Re: Vymena CD300 za CD400 alebo NAVI600

PoslaťNapísal: 17 Jan 2016, 09:26
od Rasto
Mám urobenú výmenu CD 400 za navi 500. Ako som už písal na J-fóru musí sa upraviť kabeláž. Pri CD 300/400 ovládací panel rádia je pripojený k displeju a displej odovzdáva informácie rádiu. Pri navi je ovládací panel rádia zapojený priamo do rádia a displej slúži len na zobrazovanie informácií.
Nechcem Pepasovi protirečiť, ale ak sa dobre pamätám, tak v J-čku nie je rádio chránené Security kódom. Porovnáva sa len VIN číslo uložené v rádiu s VIN číslom uloženým v inej/iných RJ (BCM?). Napr. po inštalácií úplne nového UHP ktoré malo z výroby zadané VIN číslo v tvare "samé nuly" fungoval hneď po zapojení bez potreby akéhokoľvek programovania, bez hlásenia akýchkoľvek chýb.
Rádio mám preprogramované Online, ale myslím že databáza pre VIN číslo nie je zmenená. Pri neskoršom hľadaní aktualizácií mi online SPS ponúka data pre CD400 a tak isto CD400 stále figuruje pri online lustrácií RPO.
Navi 600 Ti asi nepôjde, mám dojem že sa v modelovom roku 2010 ešte nepoužívala. Z navi boli v ponuke len 500 a 900. Tak isto mapy pre tieto navigácie sú dve, do modelového roku 2010 a od modelového roku 2011. Asi od polovice 2011 bola už v ponuke 600.
Ak chceš, tak mám CD 400 z môjho auta vrátane ovládacieho panela, grafického displeja a rámika k displeju. V modelovom roku 2010 mala však CD 400 7 repro a CD 300 len 6.

Re: Vymena CD300 za CD400 alebo NAVI600

PoslaťNapísal: 17 Jan 2016, 12:44
od PepaS
Rasto píše:... tak v J-čku nie je rádio chránené Security kódom. Porovnáva sa len VIN číslo uložené v rádiu s VIN číslom uloženým v inej/iných RJ (BCM?).

jsem nepsal moc jasně, u rádia jsem měl na mysli uložený VIN kód a nikoliv bezpečnostní kód. U rádia se skutečně s bezpečnostním kódem nepracuje. Záleží pouze na VIN kódu uloženém v rádiu – pokud se do auta dá již použité rádio, nebudou souhlasit VIN kódy jednotky BCM a rádia a rádio, resp. displej, se zamkne (na displeji se pouze zobrazuje text „LOCKED“). Přes SPS se tedy musí do rádia naprogramovat nové VIN, ale tam se právě může narazit, protože to kvůli konfiguraci vozu nebude možné.

Obecně u vozů vyrobených do roku 2012 je možné udělat skoro cokoliv, ale od 2013 už jen to, co OPEL dovolí. Bohužel výměna bloků u nových vozů není zcela triviální záležitostí a nikdy nelze s jistotou říci, zda-li něco půjde udělat lehce, těžce nebo vůbec. Díky tomu dnes asi v ČR/SR není nikdo, kdo by modernizace nových OPELů standardně nabízel.