AUTOHIFI - DEBATA VSEOBECNE O HUDBE V AUTE

Moderátori: bukelo, dulo, buci_vectra

frenkyto
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 207
Dátum registrácie: 16 Sep 2009, 18:51
Auto: Astra F
Bydlisko: Svidník
Bydlisko: Svidnik

Príspevok od používateľa frenkyto »

marwi napísal:Ja som riešil prechod do dverí tak, že som rozobral priechodku, je zložená z 3 sekcií. Piny z prostrednej sekcie som prehodil do ostatných sekcií na jednej aj druhej strane a prostrednú sekciu som vybral a tak mi vznikol priestor na prechod repro káblov. Keďže mám aktív , tak som ťahal 2x3mm Proel krát dva. Do priechodiek sa to zmestí v pohode , ale dosť problém bol z kabíny ku priechodkam , lebo tam je to v takej gumenej priechodke ktorá je dosť dlhá a v mojom prípade aj dosť "narvaná" káblami lebo dvere mám v elektrike aj so snímačmi bagov. Neviem ako sem vložiť fotky, inak by som to ukázal , mám to aj nafotené kôli dokumentácii. Ak mi niekto vysvetlíte ako sem vložiť foto tak môžem nahodiť galériu fotiek z montáže muziky. Ďalší problém vznikne ak vytlmíš 5. dvere , lebo vzpery už nebudú stíhať zdvíhať. Dá sa to vyriešiť vzperami z Merivy. Stačí vymeniť 1 a druhú nechať pôvodnú , 2 sú už moc. Napájací kábel mínusový netreba ťahať z baterky. Stačí použiť ukostrovací bod pod kotviacou skrutkou bezpečnostných pásov. Ak nejdeš na Db drag stačí aj 35 qmm ale kvalitnej značky , napr Audison ( osobne vyskúšané ). Môžeš naň dať 150 A poistku a to už stačí na "kŕmenie" slušných zosíkov. Prajem veľa radosti z kvalitnej muziky. Napíš aké komponenty používaš, možno budem vedieť poradiť lepšie... Príjemný posluch...
daj si hlavnu stranku obsah fora a hned na zaciatku mas napisane ako sa spravat na fore klikni na to a tam mas strucny navod ako ukladat fotky tuna:-)) urcite sa tolko nenarobis ako pri tahani kablov :-)) no ano ina moznost nie je len tamade to rozobrat alebo prevrtat pomimo...co asi je blbost:-))teda urcit blbost
Predaj autohifi: Opel - astra F,2000,1,6í
marwi

Príspevok od používateľa marwi »

Cez origo priechodku je to najsofistikovanejšie riešenie. Ak by si chcel vŕtať tak by si potreboval na vŕtačku uhlový nástavec , lebo vrtačka sa tam nezmestí , alebo dať dole dvere , čo sa mi teda nechcelo... Inak Astra G má v tomto smere super hlboké dvere , teda sa tam zmestia aj repráky s veľkou montážnou hĺbkou. Moje majú ak sa dobre pamatám 78 mm. F- ková Astra v tomto smere nie je tak veľkorysá. Tam som mal problém už z Hertz ESK repro ktoré tuším nemá ani 60 mm. Aj to bol jeden z dovodov prečo som kúpil G-čkovú Astru... :) Fotky nechcem vešať nikde na net. Tu som ich chcel poskytnúť iba členom tohto fóra...
coli84
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 190
Dátum registrácie: 03 Mar 2010, 23:57
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Levice

Príspevok od používateľa coli84 »

ja si myslím že niet nad kvalitné a dostatočne dimenzované napájanie a kto vie či ma raz nelapne aj db drag za srdce :) .... ale aj keby nie možno sa raz aj ja rozhodnem pre plný aktív a bude treba viac zosíkov a už teraz mi bliká palubovka ked mám len jeden,a zbytočne drahý voltmeter v podobe kapacitoru kupovať nemienim .... ku mojím komponentom,už som tu niekde spomínal,v predu mám Morel Tempo na zosík STEG QM 105×4,zatiať všetko no už sa vyrábajú domčeki na stredy a sub pôjde asi pod palubku a ten bude JLaudio 6W3v3,je to 6" ale ešte musím poriadne porozmýšlať o tom lebo sa niektorých vecí budem musieť vzdať,hlavne kúrenie na nohy spolujazdca,ak si to rozmyslím tak pôjde do kufra toto isté ale 8" a a tlmenie kufrových dverí sa moc nebojím,tie silnejšie vzperi to vyriešia :).....dúfam že sa ti podarí sem hodiť tie foto pretože mám s toho hlavu v smútku,hodím sem aj ja svoje ked bude trochu času
marwi

Príspevok od používateľa marwi »

Pri kúpe napájacích káblov treba dať pozor na to , že mnohé firmy síce ponúkajú Napr 50 qmm za príjemné ceny , ale nie sú to celomedené káble , ale hliník ktorý je na povrchu pomedený. A to sa s celomedeným káblom nedá porovnať , nehooriac o postriebrených medených kábloch. Ale to už je iná "liga" aj finačne. Ak počítaš z Db dragom tak to rovno ťahaj napr 3 x 50 qmm a rátaj aj s viacerými baterkami , najlepšie gélovými... :) Aj tlmenie tomu treba prisposobiť. Mne toto našťastie nehrozí , Db súťaže ma vobec neberú za srdce. SQ je mi oveľa bližšie. Fotky na mail vešať nebudem. Ak chceš ozvi sa mi na mail.
frenkyto
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 207
Dátum registrácie: 16 Sep 2009, 18:51
Auto: Astra F
Bydlisko: Svidník
Bydlisko: Svidnik

Príspevok od používateľa frenkyto »

marwi napísal:Cez origo priechodku je to najsofistikovanejšie riešenie. Ak by si chcel vŕtať tak by si potreboval na vŕtačku uhlový nástavec , lebo vrtačka sa tam nezmestí , alebo dať dole dvere , čo sa mi teda nechcelo... Inak Astra G má v tomto smere super hlboké dvere , teda sa tam zmestia aj repráky s veľkou montážnou hĺbkou. Moje majú ak sa dobre pamatám 78 mm. F- ková Astra v tomto smere nie je tak veľkorysá. Tam som mal problém už z Hertz ESK repro ktoré tuším nemá ani 60 mm. Aj to bol jeden z dovodov prečo som kúpil G-čkovú Astru... :) Fotky nechcem vešať nikde na net. Tu som ich chcel poskytnúť iba členom tohto fóra...
Naposledy upravil/-a frenkyto v 09 Mar 2010, 19:25, upravené celkom 1 krát.
Predaj autohifi: Opel - astra F,2000,1,6í
marwi

Príspevok od používateľa marwi »

Ešte k tomu subíku. Z takým malým subíkom 6" na Db rovno zabudni. V Astre nebude vedieť vytvoriť potrebný tlak. Ak budeš mať rádio z časovými korekciami subík može ostať kľudne v kufri a basy ti pojdu z predu a budeš mať pocit že to basujú predné repráky... Subík v predu sa používa na SQ súťažiach , ale riadne to obmedzí štandardné používanie auta a koli pár bodíkom v súťaži mi to zato nestojí. Ja Astru používam ako rodinné auto a rodinu nechcem obmedzovať.
marwi

Príspevok od používateľa marwi »

Frenkyto : Určite sa to dá aj v F-kovej Astre. Len G-čková je na tom lepšie. Mal som aj F-ko s muzikou. ( mimochodom s Alpinkou )
frenkyto
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 207
Dátum registrácie: 16 Sep 2009, 18:51
Auto: Astra F
Bydlisko: Svidník
Bydlisko: Svidnik

Príspevok od používateľa frenkyto »

marwi napísal:Frenkyto : Určite sa to dá aj v F-kovej Astre. Len G-čková je na tom lepšie. Mal som aj F-ko s muzikou. ( mimochodom s Alpinkou )
juj sakra mi zasa blbne ten net...
Predaj autohifi: Opel - astra F,2000,1,6í
coli84
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 190
Dátum registrácie: 03 Mar 2010, 23:57
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Levice

Príspevok od používateľa coli84 »

o tom db dragu som to šplechol len tak,ani mne to nehrozí,už svoju prvú hudbu som si robil na dlhodobý posluch no SQ sa to nazvať nedalo nakolko to bolo v škode 105 :D ...... ozval by sm sa ti aj na mail ale neukázalo mi tvoju adresu,možno preto že som nebol prihlásený ale ak budeš mať čas a bude sa ti chcieť tak mi pošli nejaké foto na coli84@azet.sk budem ti vdačný pretože tiež jediné čo u mna pipadá do úvahy je origo prechodka nakoľko by som v budúcnosti ak sa podarý celý aparát postaviť dobre a tak isto ho aj viladiť rád skúsil EMMU a tam sa hrá na každý detail,tuším že sa tam ešte aj čistota motorového priestoru :D inak auto tiež používam každodenne a niesom na tom až tak že by som kôli audiu obetoval z auta niečo funkčné
frenkyto
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 207
Dátum registrácie: 16 Sep 2009, 18:51
Auto: Astra F
Bydlisko: Svidník
Bydlisko: Svidnik

Príspevok od používateľa frenkyto »

coli84 napísal:o tom db dragu som to šplechol len tak,ani mne to nehrozí,už svoju prvú hudbu som si robil na dlhodobý posluch no SQ sa to nazvať nedalo nakolko to bolo v škode 105 :D ...... ozval by sm sa ti aj na mail ale neukázalo mi tvoju adresu,možno preto že som nebol prihlásený ale ak budeš mať čas a bude sa ti chcieť tak mi pošli nejaké foto na coli84@azet.sk budem ti vdačný pretože tiež jediné čo u mna pipadá do úvahy je origo prechodka nakoľko by som v budúcnosti ak sa podarý celý aparát postaviť dobre a tak isto ho aj viladiť rád skúsil EMMU a tam sa hrá na každý detail,tuším že sa tam ešte aj čistota motorového priestoru :D inak auto tiež používam každodenne a niesom na tom až tak že by som kôli audiu obetoval z auta niečo funkčné
tak ale az to ches tahat tak daleko tak obetovat musis vela ...najme casu nervy peniaze a aj v aute je co prerabat....tomu sa asi tazko vyhnut kedze aj vyzerat by to malo....ja musim taky stred robit lebo mne ludia chodia aj na tlaky aj na zvuk takze vcelku nic stabilne mat nemozem osobne sam mam s tym problem niekedy pianko a niekedy mam hrozne stavy:-))) na zrazy nechodis?u nas bude v auguste ...:-))a dlasia vec je za rok dva budem menit auto...chem nieco vecsie tak skor tam nieco urobit ....v prvom rade je pre mna zakaznik peniaze nie su...ludia uz neinvestuju tisice korun do hudby chcu za malo penazi cim viacej muziky tak to mam tak nastavene aby videli....
Predaj autohifi: Opel - astra F,2000,1,6í
marwi

Príspevok od používateľa marwi »

Tak nakoniec predsa len nejaké fotečky
Obrázok
Obrázok
Obrázok
marwi

Príspevok od používateľa marwi »

Ešte pár...
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Dúfam že pomožu... :)
Kajo
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 10197
Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
Auto: Astra G
Bydlisko: Bratislava
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa Kajo »

Ja mám v Omi vcelku zaujímavú hudbu (foto pridám, len, čo ho nájdem), dnes by som sa však rozhodol pre subwoofre pod prednými sedadlami.

Snažil som sa všetko robiť tak, aby nebolo zasahované do interiéru, takže kapacitor + zosík + odrušovacie elementy mám namiesto rezervy a jediná vec, ktorú je vidno je subwoofer (je to 16" valec s vysokou citlivosťou, keďže valec je najlepší tvar pre sub, že), ale ako vravím, repro pod sedadlami je taká skvelá vec, že žiaden sub v kufri to nenahradí. Mal som to v Omi A a vystačil som si s 30 W x 2, namiesto 200 W RMS čo mám teraz.

No, treba to zažiť.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
coli84
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 190
Dátum registrácie: 03 Mar 2010, 23:57
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Levice

Príspevok od používateľa coli84 »

tá prechodka sa vlastne ak rozberá?mne sa podarilo akurát tak odpojiť ten konektor čo sa spája z dvermi a dalej som sa velmi nepohol,presnejšie vôbec,bál som sa že to polámem lebo som na to išiel už dosť silou,no dúfam že keď už bude konečne normálne počasie a bude čas sa tomu poriadne povenovať tak to už konečne rozoberiem a podarí sa mi to tade prepchať lebo ked ti ukážem foto ako mám teraz kábel do dverý natiahnutý ja tak sa rozplačeš :) ,alebo každý kto tomu aspon trochu rozumie :).... keď to budem prerábať tak to už konečne pofotím lebo odkedy som s tým začal ešte som to poriadne nefotil....som zvedavý ako dopadnem na nejakom zraze kde sa bude merať SQ,tento rok by sa už konečne mohlo aj to nie len db
kajo ty si fakt myslíš že pre sub je najepšia tuba??teda ja sa nechcem hádať ale vela záleží od toho na aký účel má ozvučnica slúžiť,či db alebo SQ alebo nejaký kmpromis no môj názor je taký že poriadne tuhý box je ideál,či už BR,BP alebo uzatvorený,málo kto vyrobi tubu z aspon 2,2 MDFky a poriadne tuhú,ja som ešte nikdy takú nevidel,môj mázor je jedine riadna masívna bedňa,ani lamino mi velmi nesedí
Kajo
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 10197
Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
Auto: Astra G
Bydlisko: Bratislava
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa Kajo »

coli84 - samozrejme, na materiáli veľmi záleží.
Ak však porovnáš mechanické vlastnosti kocky a valca z rovnakého materiálu o rovnakom objeme, zistíš, že valec je pevnejší, bočné steny (ak sa táto nekonečná plocha dá stenou nazvať) majú menšiu tendenciu kmitať.
Aj preto majú ponorky a sudy, zásobníky, sýpky, valce motora, vajíčka, tlakové hrnce, fľaše... valcový tvar.
Samozrejme, valec (tuba) má aj nevýhody, potrebuje pri rovnakom objeme viac miesta a zle sa upevňuje. Tiež sa blbo vyrába, ak teda má byť z kvalitnejšieho materiálu.

Ale valec je skrátka optimálny, čo sa rozloženia síl týka. Ešte lepší tvar by mala guľa, videl som aj guľové repráky, lenže to je v aute pri väčšom objeme nemožné umiestniť.

Čo sa autoakustiky týka, zaujímavé by bolo namontovať repráky priamo do karosérie tak, že vonkajšok by tvoril "vnútro bedne", tzn., že by sme mali nekonečný objem. Ale to už je iba fantázia...
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
Kajo
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 10197
Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
Auto: Astra G
Bydlisko: Bratislava
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa Kajo »

marwi sa s tým naozaj pohral.
Podľa môjho názoru však vodiče do dverí zbytočne predimenzoval.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
frenkyto
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 207
Dátum registrácie: 16 Sep 2009, 18:51
Auto: Astra F
Bydlisko: Svidník
Bydlisko: Svidnik

Príspevok od používateľa frenkyto »

coli84 napísal:tá prechodka sa vlastne ak rozberá?mne sa podarilo akurát tak odpojiť ten konektor čo sa spája z dvermi a dalej som sa velmi nepohol,presnejšie vôbec,bál som sa že to polámem lebo som na to išiel už dosť silou,no dúfam že keď už bude konečne normálne počasie a bude čas sa tomu poriadne povenovať tak to už konečne rozoberiem a podarí sa mi to tade prepchať lebo ked ti ukážem foto ako mám teraz kábel do dverý natiahnutý ja tak sa rozplačeš :) ,alebo každý kto tomu aspon trochu rozumie :).... keď to budem prerábať tak to už konečne pofotím lebo odkedy som s tým začal ešte som to poriadne nefotil....som zvedavý ako dopadnem na nejakom zraze kde sa bude merať SQ,tento rok by sa už konečne mohlo aj to nie len db
kajo ty si fakt myslíš že pre sub je najepšia tuba??teda ja sa nechcem hádať ale vela záleží od toho na aký účel má ozvučnica slúžiť,či db alebo SQ alebo nejaký kmpromis no môj názor je taký že poriadne tuhý box je ideál,či už BR,BP alebo uzatvorený,málo kto vyrobi tubu z aspon 2,2 MDFky a poriadne tuhú,ja som ešte nikdy takú nevidel,môj mázor je jedine riadna masívna bedňa,ani lamino mi velmi nesedí
ano presne...pokial aspon ja viem zo skusenosti aj co som zostudoval tuba je asi ta nahorsia alternativa....urcite by davno poretalcila tie kocky co sa davaju doteraz....:-)))kvalitna ozvucnica trebarz kocky sa da perfektne vyrobit vytlmit aj do hrubky dobre navrhnutie dobry bazreflex urcite sa da z nej dosiahnut lepsi zvuk a tlak ako z tuby....to je moj nazor...aj ked nie kazdy s nim moze suhlasit....
Predaj autohifi: Opel - astra F,2000,1,6í
marwi

Príspevok od používateľa marwi »

Káble vobec nie sú predimenzované. Nie je to len o hrúbke a teda o ploche prierezu. Káble majú ďalších zhruba 6 parametrov ktoré sú podstatné pre prenos hudobných frekvencií. Tieto mám už overené a je to pre mňa najlepší pomer cena- výkon ktorý je ešte zaplatitelný. Teraz som riešil káble pre home hifi kamošovi a chcel niečo lepšie. Keď som mu povedal ceny audio káblov renomovaných značiek ( cca 1500 Ečok za 2x3m kúsky) k predným bedniam , tak sa mu oči dobre prekrútili.... :D :D :D Asi ostane pri Proeloch... Čo sa týka bedne pre subík , tak tuby sú robené z lisovaného papiera... Do určitej cenovej relácie je jedno či je to tuba olebo hranatý box . Odrazy a interferencie ešte nehrajú rolu. Od určitej ceny iba box z MDF , prípadne ešte vystužený systémom prečok vo vnútri. Box má byť absolútne tuhý bez akustických prejavov, hrať má iba reprák. Ale každý reprák potrebuje iný box. Na to aby sme vedeli aký box na reprák slúžia jednak doporučenia výrobcu , jednak TS parametre repráku. Je ich zhruba 20.... Potom príslušný soft a možme navrhnúť dobrú ozvučnicu.... :)
marwi

Príspevok od používateľa marwi »

Na rozobratie toho konektora netreba silu... Najprv zo zadu odistiť a odsunúť krúžok , potom odhrnúť kryciu gumu káblov a smerom dozadu po odistení vysunúť dve sekcie z ktorých treba presunúť piny do jednej a druhú odobrať až vznikne prechod pre repro káble.
Obrázok
Obrázok
marwi

Príspevok od používateľa marwi »

Lepšie rozlíšenie foto...Obrázok
Obrázok
Napísať odpoveď

Návrat na "AUDIO/VIDEO/NAVIGÁCIA - VŠEOBECNE"