čipovanie motora
Moderátori: bukelo, dulo, buci_vectra
-
- Pravidelný užívateľ
- Príspevky: 44
- Dátum registrácie: 24 Feb 2008, 23:02
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
čipovanie motora
Zdravím, chcel by som sa spýtať, na čipovanie motora Opel Astra G 1,7 DTI. Známy vraví, aby som do toho šiel, zvýši sa výkon motora a zníži spotreba. Viete mi, prosím, poradiť, na čo si mám dať pozor, prípadne čo sa týka životnosti motora? Bude to robiť skúsený mechanik, čo robí čipovanie bežne.
Ďakujem
Ďakujem
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 10197
- Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Bratislava
- Bydlisko: Bratislava
Ja nie som zásadne proti čipovaniu, ale nepáči sa mi čipovanie iba tak, naslepo.
Čipovanie, teda zmena údajov v pamäti riadiacej jednotky (modifikácia mapy) za účelom zvýšenia výkonu motora sa korektne robí na motorovej brzde (ladenie).
Ďalšia vec, tieto motory sú aj bez zvýšenia výkonu citlivé, nemyslím si, že je to dobrý nápad.
Správna postupnosť je aj tak: lepšie brzdy, nápravy, pneu, následne väčší výkon motora.
A pred čipnutím, väčší intercooler, prípadne väčšie trysky a potom sa môže riešiť tlak turba a tlak v rampe.
Ja sa na jar chystám na moje hdi a čip bude posledná vec, ktorú modifikujem, ak vôbec. Radšej by som k výkonu prišiel inak.
Ako som spomínal, nie je to jednoduchá vec, je tam mnoho rôznych faktorov a úskalí.
Napr. ak máš DPF, tak pred čipovaním musí von a pod.
Takže to čipovanie vlastne ani nestojí za to.
Čipovanie, teda zmena údajov v pamäti riadiacej jednotky (modifikácia mapy) za účelom zvýšenia výkonu motora sa korektne robí na motorovej brzde (ladenie).
Ďalšia vec, tieto motory sú aj bez zvýšenia výkonu citlivé, nemyslím si, že je to dobrý nápad.
Správna postupnosť je aj tak: lepšie brzdy, nápravy, pneu, následne väčší výkon motora.
A pred čipnutím, väčší intercooler, prípadne väčšie trysky a potom sa môže riešiť tlak turba a tlak v rampe.
Ja sa na jar chystám na moje hdi a čip bude posledná vec, ktorú modifikujem, ak vôbec. Radšej by som k výkonu prišiel inak.
Ako som spomínal, nie je to jednoduchá vec, je tam mnoho rôznych faktorov a úskalí.
Napr. ak máš DPF, tak pred čipovaním musí von a pod.
Takže to čipovanie vlastne ani nestojí za to.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
- Respo
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 584
- Dátum registrácie: 22 Aug 2009, 23:56
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Pressburg
- Kontaktovať používateľa:
ja len tolko že čiptuningom nesúhlasím ...
ak by ale niekto poznal človeka ktorý sa tomuto venuje a je neozaj znalý tak by som na vašom mieste uvažoval o zkultivovanie chodu motora .
To znamená že sériový motor má už kôly eko normám znižovaný výkon a krútiaci moment v istých častiach krivky aby nemal aj napriek katalizátoru také velké emisie ... ak by sa tieto krivky vyhladily a teda motor by išiel tak ako bol postavený a nebol by škrtený ekológiou určite pocítite velký rozdiel vo výkone a priebehu a hlavne to nebude na úkor životnosti čohokolvek na motore ...
Ibaže najvačší problém je ten že takých ludí tu je málo a radšej ti to niekto načipuje lebo má nejaké čínske mapy a smeje sa .
ak by ale niekto poznal človeka ktorý sa tomuto venuje a je neozaj znalý tak by som na vašom mieste uvažoval o zkultivovanie chodu motora .
To znamená že sériový motor má už kôly eko normám znižovaný výkon a krútiaci moment v istých častiach krivky aby nemal aj napriek katalizátoru také velké emisie ... ak by sa tieto krivky vyhladily a teda motor by išiel tak ako bol postavený a nebol by škrtený ekológiou určite pocítite velký rozdiel vo výkone a priebehu a hlavne to nebude na úkor životnosti čohokolvek na motore ...
Ibaže najvačší problém je ten že takých ludí tu je málo a radšej ti to niekto načipuje lebo má nejaké čínske mapy a smeje sa .
mám OPEL
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 10197
- Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Bratislava
- Bydlisko: Bratislava
Ešte dodám, že ja mám napr. na mojom aute nejakých 178 koní a 400 Nm a sú ľudia, ktorí tento motor čipujú na 260 koní 700 Nm.
Samozrejme, že okrem motora aj spojka a prevodovka dostáva strašne na p...
Pritom výrobca to ošetril tak, že na 2ke je výkon v strednom pásme otáčiek obmedzený, práve kvôli nedostatočne dimenzovanej mechanickej prevodovke (automat tam obmedzenie nemá).
Čiptuning je ako sex bez kondómu, zažiješ pár šťastných chvíľ, ale je tam veľké riziko budúcich výdavkov.
Samozrejme, že okrem motora aj spojka a prevodovka dostáva strašne na p...
Pritom výrobca to ošetril tak, že na 2ke je výkon v strednom pásme otáčiek obmedzený, práve kvôli nedostatočne dimenzovanej mechanickej prevodovke (automat tam obmedzenie nemá).
Čiptuning je ako sex bez kondómu, zažiješ pár šťastných chvíľ, ale je tam veľké riziko budúcich výdavkov.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
- Bruno
- Opelclub VIP člen
- Príspevky: 15824
- Dátum registrácie: 01 Mar 2007, 20:24
- Auto: Omega B
- Bydlisko: Bojnice
- Bydlisko: Bojnice
tipujem 2.0 hdi ...ale tych 260k mu neverim
Opel Omega B caravan 2.5 DTI
moje ex lasky : Audi 80 1,6D - priatelka / Opel Vectra Caravan 2,0 DTi - manzelka / Opel Omega MV6 3.0 - milenka / Mercedes-Benz A klasse W168 1,6 Avantgarde / Opel Astra G 1,4 - ex milacik
stratil som vsetko na com mi zalezalo ...
moje ex lasky : Audi 80 1,6D - priatelka / Opel Vectra Caravan 2,0 DTi - manzelka / Opel Omega MV6 3.0 - milenka / Mercedes-Benz A klasse W168 1,6 Avantgarde / Opel Astra G 1,4 - ex milacik
stratil som vsetko na com mi zalezalo ...
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 10197
- Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
- Auto: Astra G
- Bydlisko: Bratislava
- Bydlisko: Bratislava
Nie nie je to hdi, ale 5 valec TDI z Multivana, štandardne 128 kW 400 Nm, bez problému to čipujú na astronomické čísla, ale poznáte môj názor.
Navyše sa tie autá menia potom na dymovnice.
lubo - to sa nedá porovnávať s VeCe, VeCe je osobné auto a toto je 2.5 tonová 2m vysoká dodávka, toto auto má rýchlosť obmedzenú na 190, bez obmedzenia sa so štandardným výkonom vraj dostane k 210, také výkony poskytuje VeCe asi s najmenším motorom (1.6 100 PS).
Navyše sa tie autá menia potom na dymovnice.
lubo - to sa nedá porovnávať s VeCe, VeCe je osobné auto a toto je 2.5 tonová 2m vysoká dodávka, toto auto má rýchlosť obmedzenú na 190, bez obmedzenia sa so štandardným výkonom vraj dostane k 210, také výkony poskytuje VeCe asi s najmenším motorom (1.6 100 PS).
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
-
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 148
- Dátum registrácie: 05 Apr 2011, 09:30
- Auto: Antara
- Bydlisko: Nitra
- Bydlisko: NR
iurai napísal:cipovanie je taka zvlastna vec, vec uhlad pohladu.
vyrobca auta je dost mudry, aby to nerobil.
a vy ste tiez dost mudri, a preto to urobite
vyrobca ma vela dovodov aby nevytazil motor na 100%
- mensie emisie
- mensia normovana spotreba
- pomer vykon/spotreba a max rychlost - s tym suvisi v akych otackach je max vykon
- nemusi pouzit tak vykonnu spojku/prevodovku
atd.
zasadna otazka je aky vykon je po mechanickej strane motor schopny uniest - moze tam byt velmi velka rezerva, ale taktiez nemusi
Astra G Caravan 2.0DI 60kW X20DTL r.v.98 (ABS, man. klima, el. okna, tempomat)