čipovanie motora

Moderátori: bukelo, dulo, buci_vectra

matko1150
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 44
Dátum registrácie: 24 Feb 2008, 23:02
Auto: !! Zmeň si model auta !!

čipovanie motora

Príspevok od používateľa matko1150 »

Zdravím, chcel by som sa spýtať, na čipovanie motora Opel Astra G 1,7 DTI. Známy vraví, aby som do toho šiel, zvýši sa výkon motora a zníži spotreba. Viete mi, prosím, poradiť, na čo si mám dať pozor, prípadne čo sa týka životnosti motora? Bude to robiť skúsený mechanik, čo robí čipovanie bežne.
Ďakujem
Kajo
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 10197
Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
Auto: Astra G
Bydlisko: Bratislava
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa Kajo »

A už je to tu opäť :D
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
matko1150
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 44
Dátum registrácie: 24 Feb 2008, 23:02
Auto: !! Zmeň si model auta !!

Príspevok od používateľa matko1150 »

viem, že je to pre vás "zasvätených" už poriadne otrepaná téma, no treba si uvedomiť, že nie každý sa vyzná vo všetkom. Ja tiež niekedy riešim triviálne záležitosti, no pre niekoho iného je to španielska dedina. Pre mňa je španielska dedina čipovanie.
Kajo
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 10197
Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
Auto: Astra G
Bydlisko: Bratislava
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa Kajo »

Ja nie som zásadne proti čipovaniu, ale nepáči sa mi čipovanie iba tak, naslepo.
Čipovanie, teda zmena údajov v pamäti riadiacej jednotky (modifikácia mapy) za účelom zvýšenia výkonu motora sa korektne robí na motorovej brzde (ladenie).

Ďalšia vec, tieto motory sú aj bez zvýšenia výkonu citlivé, nemyslím si, že je to dobrý nápad.

Správna postupnosť je aj tak: lepšie brzdy, nápravy, pneu, následne väčší výkon motora.
A pred čipnutím, väčší intercooler, prípadne väčšie trysky a potom sa môže riešiť tlak turba a tlak v rampe.

Ja sa na jar chystám na moje hdi a čip bude posledná vec, ktorú modifikujem, ak vôbec. Radšej by som k výkonu prišiel inak.
Ako som spomínal, nie je to jednoduchá vec, je tam mnoho rôznych faktorov a úskalí.
Napr. ak máš DPF, tak pred čipovaním musí von a pod.
Takže to čipovanie vlastne ani nestojí za to.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
matko1150
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 44
Dátum registrácie: 24 Feb 2008, 23:02
Auto: !! Zmeň si model auta !!

Príspevok od používateľa matko1150 »

veľmi pekne ďakujem, som rád, že som počul aj iný pohľad na čipovanie, ako som sa doteraz stretol
Kajo
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 10197
Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
Auto: Astra G
Bydlisko: Bratislava
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa Kajo »

maličkosť
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

cipovanie je taka zvlastna vec, vec uhlad pohladu.

vyrobca auta je dost mudry, aby to nerobil.

a vy ste tiez dost mudri, a preto to urobite
Používateľov profilový obrázok
Respo
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 584
Dátum registrácie: 22 Aug 2009, 23:56
Auto: Astra G
Bydlisko: Pressburg
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa Respo »

ja len tolko že čiptuningom nesúhlasím ...
ak by ale niekto poznal človeka ktorý sa tomuto venuje a je neozaj znalý tak by som na vašom mieste uvažoval o zkultivovanie chodu motora .
To znamená že sériový motor má už kôly eko normám znižovaný výkon a krútiaci moment v istých častiach krivky aby nemal aj napriek katalizátoru také velké emisie ... ak by sa tieto krivky vyhladily a teda motor by išiel tak ako bol postavený a nebol by škrtený ekológiou určite pocítite velký rozdiel vo výkone a priebehu a hlavne to nebude na úkor životnosti čohokolvek na motore ...
Ibaže najvačší problém je ten že takých ludí tu je málo a radšej ti to niekto načipuje lebo má nejaké čínske mapy a smeje sa .
mám OPEL
Kajo
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 10197
Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
Auto: Astra G
Bydlisko: Bratislava
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa Kajo »

Ešte dodám, že ja mám napr. na mojom aute nejakých 178 koní a 400 Nm a sú ľudia, ktorí tento motor čipujú na 260 koní 700 Nm.
Samozrejme, že okrem motora aj spojka a prevodovka dostáva strašne na p...
Pritom výrobca to ošetril tak, že na 2ke je výkon v strednom pásme otáčiek obmedzený, práve kvôli nedostatočne dimenzovanej mechanickej prevodovke (automat tam obmedzenie nemá).

Čiptuning je ako sex bez kondómu, zažiješ pár šťastných chvíľ, ale je tam veľké riziko budúcich výdavkov.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
marwi

Príspevok od používateľa marwi »

To prironanie je celkom zaujimave Kajo... :D :D :D
Používateľov profilový obrázok
lubo22
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 7290
Dátum registrácie: 14 Apr 2009, 17:45
Auto: Nemám auto
Bydlisko: Trstená
Bydlisko: trstena
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa lubo22 »

prirovnanie super :D ako vzdy :D ale na com mas 178 koní a 400 Nm?
takze ide lepsie ako vece GTS?
Vectra C cierna ex
Vectra C modra ex
Používateľov profilový obrázok
Bruno
Opelclub VIP člen
Opelclub VIP člen
Príspevky: 15824
Dátum registrácie: 01 Mar 2007, 20:24
Auto: Omega B
Bydlisko: Bojnice
Bydlisko: Bojnice

Príspevok od používateľa Bruno »

tipujem 2.0 hdi ...ale tych 260k mu neverim :roll:
Opel Omega B caravan 2.5 DTI

moje ex lasky : Audi 80 1,6D - priatelka / Opel Vectra Caravan 2,0 DTi - manzelka / Opel Omega MV6 3.0 - milenka / Mercedes-Benz A klasse W168 1,6 Avantgarde / Opel Astra G 1,4 - ex milacik

stratil som vsetko na com mi zalezalo ...
Používateľov profilový obrázok
lubo22
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 7290
Dátum registrácie: 14 Apr 2009, 17:45
Auto: Nemám auto
Bydlisko: Trstená
Bydlisko: trstena
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa lubo22 »

z 2.0HDi 260koni a 700nm? cipom asi tazko. neverim ani ja.
a este ten motor bude mat spotrebu 5L/100km a bude jazdit dlhe roky bez poruchy a zrychlenie z 0 na 100km/h bude pod 5s
Vectra C cierna ex
Vectra C modra ex
Kajo
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 10197
Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
Auto: Astra G
Bydlisko: Bratislava
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa Kajo »

Nie nie je to hdi, ale 5 valec TDI z Multivana, štandardne 128 kW 400 Nm, bez problému to čipujú na astronomické čísla, ale poznáte môj názor.
Navyše sa tie autá menia potom na dymovnice.

lubo - to sa nedá porovnávať s VeCe, VeCe je osobné auto a toto je 2.5 tonová 2m vysoká dodávka, toto auto má rýchlosť obmedzenú na 190, bez obmedzenia sa so štandardným výkonom vraj dostane k 210, také výkony poskytuje VeCe asi s najmenším motorom (1.6 100 PS).
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
Používateľov profilový obrázok
AReYco
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 5385
Dátum registrácie: 23 Aug 2011, 10:56
Auto: Vectra C
Bydlisko: Žilina
Bydlisko: Žilina
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa AReYco »

zaujímavé čítať vaše príspevky. Múdro hovoríte :wink:
Švagor mal chvíľu čipnutú Astru 1.7CDTI a bolo to poznať, šlo to tak lahšie. Ale teraz menil riadiacu, no druhýkrát to už nerobil.
Opel Vectra B 2.0i 16V 100kw Opel Corsa B 1.2 33kW [EX]
Používateľov profilový obrázok
lubo22
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 7290
Dátum registrácie: 14 Apr 2009, 17:45
Auto: Nemám auto
Bydlisko: Trstená
Bydlisko: trstena
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa lubo22 »

kajo: vazne som myslel ze HDI ale neslo mi do hlavy tie vykony a potom som podrypol len :D

kolega dnes nacipoval octaviu TDi 66kw uvidime co povie dnes na nocnej
Vectra C cierna ex
Vectra C modra ex
Používateľov profilový obrázok
lubo098
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 1625
Dátum registrácie: 11 Sep 2008, 16:46
Auto: Iná značka
Bydlisko: Levice
Bydlisko: LV

Príspevok od používateľa lubo098 »

jede jak kraava, a za 5 litru voe,masakr, ne ze by to nebilo zihadlo uz pred tim voe zdit je na hliiinaach.
vectra a jeden pes uz je prec, ostala zena, dva psy pes a dcera...
matko1150
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 44
Dátum registrácie: 24 Feb 2008, 23:02
Auto: !! Zmeň si model auta !!

Príspevok od používateľa matko1150 »

takže pokiaľ by to načipoval človek, čo sa tomu rozumie a robí to oficiálne - nie "garážový mechanici", tak by som potom nemal problémy s emisiami?
Používateľov profilový obrázok
fabre
Opelclub VIP člen
Opelclub VIP člen
Príspevky: 2800
Dátum registrácie: 04 Sep 2010, 14:25
Auto: Astra J
Bydlisko: Poprad
Bydlisko alt: Brno
Bydlisko: Poprad
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa fabre »

fakt nemáš kde dať peniaze a tak strašne ti chýba výkon? ak odpovieš kladne, tak si nájdi fakt skúsenú firmu a choď do toho, nech máš pekný pocit... :wink:
Astra J, A14NET+LPG, r.v. 2012 Obrázok
zippi
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 148
Dátum registrácie: 05 Apr 2011, 09:30
Auto: Antara
Bydlisko: Nitra
Bydlisko: NR

Príspevok od používateľa zippi »

iurai napísal:cipovanie je taka zvlastna vec, vec uhlad pohladu.

vyrobca auta je dost mudry, aby to nerobil.

a vy ste tiez dost mudri, a preto to urobite

vyrobca ma vela dovodov aby nevytazil motor na 100%
- mensie emisie
- mensia normovana spotreba
- pomer vykon/spotreba a max rychlost - s tym suvisi v akych otackach je max vykon
- nemusi pouzit tak vykonnu spojku/prevodovku
atd.
zasadna otazka je aky vykon je po mechanickej strane motor schopny uniest - moze tam byt velmi velka rezerva, ale taktiez nemusi
Astra G Caravan 2.0DI 60kW X20DTL r.v.98 (ABS, man. klima, el. okna, tempomat)
Napísať odpoveď

Návrat na "TUNING a STYLING - VŠEOBECNE"