Stránka 1 z 2

čipovanie motora

PoslaťNapísal: 12 Nov 2012, 23:45
od matko1150
Zdravím, chcel by som sa spýtať, na čipovanie motora Opel Astra G 1,7 DTI. Známy vraví, aby som do toho šiel, zvýši sa výkon motora a zníži spotreba. Viete mi, prosím, poradiť, na čo si mám dať pozor, prípadne čo sa týka životnosti motora? Bude to robiť skúsený mechanik, čo robí čipovanie bežne.
Ďakujem

PoslaťNapísal: 12 Nov 2012, 23:55
od Kajo
A už je to tu opäť :D

PoslaťNapísal: 13 Nov 2012, 00:17
od matko1150
viem, že je to pre vás "zasvätených" už poriadne otrepaná téma, no treba si uvedomiť, že nie každý sa vyzná vo všetkom. Ja tiež niekedy riešim triviálne záležitosti, no pre niekoho iného je to španielska dedina. Pre mňa je španielska dedina čipovanie.

PoslaťNapísal: 13 Nov 2012, 00:31
od Kajo
Ja nie som zásadne proti čipovaniu, ale nepáči sa mi čipovanie iba tak, naslepo.
Čipovanie, teda zmena údajov v pamäti riadiacej jednotky (modifikácia mapy) za účelom zvýšenia výkonu motora sa korektne robí na motorovej brzde (ladenie).

Ďalšia vec, tieto motory sú aj bez zvýšenia výkonu citlivé, nemyslím si, že je to dobrý nápad.

Správna postupnosť je aj tak: lepšie brzdy, nápravy, pneu, následne väčší výkon motora.
A pred čipnutím, väčší intercooler, prípadne väčšie trysky a potom sa môže riešiť tlak turba a tlak v rampe.

Ja sa na jar chystám na moje hdi a čip bude posledná vec, ktorú modifikujem, ak vôbec. Radšej by som k výkonu prišiel inak.
Ako som spomínal, nie je to jednoduchá vec, je tam mnoho rôznych faktorov a úskalí.
Napr. ak máš DPF, tak pred čipovaním musí von a pod.
Takže to čipovanie vlastne ani nestojí za to.

PoslaťNapísal: 13 Nov 2012, 00:45
od matko1150
veľmi pekne ďakujem, som rád, že som počul aj iný pohľad na čipovanie, ako som sa doteraz stretol

PoslaťNapísal: 13 Nov 2012, 00:55
od Kajo
maličkosť

PoslaťNapísal: 13 Nov 2012, 06:41
od iurai
cipovanie je taka zvlastna vec, vec uhlad pohladu.

vyrobca auta je dost mudry, aby to nerobil.

a vy ste tiez dost mudri, a preto to urobite

PoslaťNapísal: 13 Nov 2012, 11:21
od Respo
ja len tolko že čiptuningom nesúhlasím ...
ak by ale niekto poznal človeka ktorý sa tomuto venuje a je neozaj znalý tak by som na vašom mieste uvažoval o zkultivovanie chodu motora .
To znamená že sériový motor má už kôly eko normám znižovaný výkon a krútiaci moment v istých častiach krivky aby nemal aj napriek katalizátoru také velké emisie ... ak by sa tieto krivky vyhladily a teda motor by išiel tak ako bol postavený a nebol by škrtený ekológiou určite pocítite velký rozdiel vo výkone a priebehu a hlavne to nebude na úkor životnosti čohokolvek na motore ...
Ibaže najvačší problém je ten že takých ludí tu je málo a radšej ti to niekto načipuje lebo má nejaké čínske mapy a smeje sa .

PoslaťNapísal: 13 Nov 2012, 16:21
od Kajo
Ešte dodám, že ja mám napr. na mojom aute nejakých 178 koní a 400 Nm a sú ľudia, ktorí tento motor čipujú na 260 koní 700 Nm.
Samozrejme, že okrem motora aj spojka a prevodovka dostáva strašne na p...
Pritom výrobca to ošetril tak, že na 2ke je výkon v strednom pásme otáčiek obmedzený, práve kvôli nedostatočne dimenzovanej mechanickej prevodovke (automat tam obmedzenie nemá).

Čiptuning je ako sex bez kondómu, zažiješ pár šťastných chvíľ, ale je tam veľké riziko budúcich výdavkov.

PoslaťNapísal: 13 Nov 2012, 17:05
od marwi
To prironanie je celkom zaujimave Kajo... :D :D :D

PoslaťNapísal: 14 Nov 2012, 00:52
od lubo22
prirovnanie super :D ako vzdy :D ale na com mas 178 koní a 400 Nm?
takze ide lepsie ako vece GTS?

PoslaťNapísal: 14 Nov 2012, 01:12
od Bruno
tipujem 2.0 hdi ...ale tych 260k mu neverim :roll:

PoslaťNapísal: 14 Nov 2012, 02:12
od lubo22
z 2.0HDi 260koni a 700nm? cipom asi tazko. neverim ani ja.
a este ten motor bude mat spotrebu 5L/100km a bude jazdit dlhe roky bez poruchy a zrychlenie z 0 na 100km/h bude pod 5s

PoslaťNapísal: 14 Nov 2012, 09:31
od Kajo
Nie nie je to hdi, ale 5 valec TDI z Multivana, štandardne 128 kW 400 Nm, bez problému to čipujú na astronomické čísla, ale poznáte môj názor.
Navyše sa tie autá menia potom na dymovnice.

lubo - to sa nedá porovnávať s VeCe, VeCe je osobné auto a toto je 2.5 tonová 2m vysoká dodávka, toto auto má rýchlosť obmedzenú na 190, bez obmedzenia sa so štandardným výkonom vraj dostane k 210, také výkony poskytuje VeCe asi s najmenším motorom (1.6 100 PS).

PoslaťNapísal: 14 Nov 2012, 10:30
od AReYco
zaujímavé čítať vaše príspevky. Múdro hovoríte :wink:
Švagor mal chvíľu čipnutú Astru 1.7CDTI a bolo to poznať, šlo to tak lahšie. Ale teraz menil riadiacu, no druhýkrát to už nerobil.

PoslaťNapísal: 14 Nov 2012, 14:55
od lubo22
kajo: vazne som myslel ze HDI ale neslo mi do hlavy tie vykony a potom som podrypol len :D

kolega dnes nacipoval octaviu TDi 66kw uvidime co povie dnes na nocnej

PoslaťNapísal: 14 Nov 2012, 15:09
od lubo098
jede jak kraava, a za 5 litru voe,masakr, ne ze by to nebilo zihadlo uz pred tim voe zdit je na hliiinaach.

PoslaťNapísal: 02 Dec 2012, 10:51
od matko1150
takže pokiaľ by to načipoval človek, čo sa tomu rozumie a robí to oficiálne - nie "garážový mechanici", tak by som potom nemal problémy s emisiami?

PoslaťNapísal: 02 Dec 2012, 10:59
od fabre
fakt nemáš kde dať peniaze a tak strašne ti chýba výkon? ak odpovieš kladne, tak si nájdi fakt skúsenú firmu a choď do toho, nech máš pekný pocit... :wink:

PoslaťNapísal: 02 Dec 2012, 13:21
od zippi
iurai píše:cipovanie je taka zvlastna vec, vec uhlad pohladu.

vyrobca auta je dost mudry, aby to nerobil.

a vy ste tiez dost mudri, a preto to urobite

vyrobca ma vela dovodov aby nevytazil motor na 100%
- mensie emisie
- mensia normovana spotreba
- pomer vykon/spotreba a max rychlost - s tym suvisi v akych otackach je max vykon
- nemusi pouzit tak vykonnu spojku/prevodovku
atd.
zasadna otazka je aky vykon je po mechanickej strane motor schopny uniest - moze tam byt velmi velka rezerva, ale taktiez nemusi