Stránka 3 z 5

Re: chiptuning - prakticke otazky

PoslaťNapísal: 07 Feb 2014, 23:59
od bizzy
no keby mi to typek ladil a hral sa s tym asi by som mu auto dal nech to aspon trosku dvihne, ale ked tam chce drbnut len tak hocico tak bude stock :P

Re: chiptuning - prakticke otazky

PoslaťNapísal: 08 Feb 2014, 07:32
od dikard
daj vedeit ako to dopadlo ;)

Re: chiptuning - prakticke otazky

PoslaťNapísal: 08 Feb 2014, 16:42
od Milans
Pre tento motor by vraj prírastok 40 koní nemal byť vôbec problém. Jeden známy dal Astru J HB 1,4 103 kw na skúšku chlapíkovi, ktorý sa venuje športovému zvyšovaniu výkonu, ten sa s tým pohral a vraj to ide.

Re: chiptuning - prakticke otazky

PoslaťNapísal: 08 Feb 2014, 16:46
od Kajo
Načo potom Opel vyrába 180 koňovú 1.6ku?
Veď stačí upraviť soft 1,4ky, aké jednoduché :)
Rozdielov medzi 1.4 a 1.6 je na 100% viac ako len soft a objem.

Re: chiptuning - prakticke otazky

PoslaťNapísal: 08 Feb 2014, 17:48
od dikard
tak tak Kajo :thumbup:

Re: chiptuning - prakticke otazky

PoslaťNapísal: 10 Feb 2014, 23:58
od bizzy
ale tú 1.6 môžeš dať na 169kw (230koni)...

Re: chiptuning - prakticke otazky

PoslaťNapísal: 11 Feb 2014, 00:02
od Kajo
To si radšej kúpim poctivú V6ku, ako trápiť beztak veľmi namáhaný agregát.

Re: chiptuning - prakticke otazky

PoslaťNapísal: 11 Feb 2014, 07:43
od bizzy
nejdem robiť mudreho, ale toto je čisto obchodny kec, alebo je to do určitej miery pravda? To len citujem z jednej spolocnosti ktora sa venuje chipu...

Chiptuning je spôsob, ako zvýšiť výkon motora pomocou softvérovej úpravy jeho riadiacej jednotky. Každý moderný automobil je vybavený motorovou riadiacou jednotkou ECU, ktorá ovplyvňuje celkový chod a charakteristiku motora. Pri samotnej výrobe nie je možné určiť, za akých podmienok bude konkrétne vozidlo prevádzkované. Štandardné programy musia preto brať do úvahy mnoho aspektov, ako sú rôzne extrémne či klimatické podmienky, rozdielna kvalita paliva a pod. Z toho vyplýva, že celkový potenciál motora je využitý iba na cca 60% (toto číslo je overené rokmi našej praxe). U nás vyvíjame vlastný software, ktorý vychádza z originálnych dát riadiacej jednotky ECU, ale je optimalizovaný na lepšie využitie výkonovej charakteristiky motora. Tým dosiahneme zvýšenie výkonu motora a zníženie spotreby bez vplyvu na životnosť motora.


Pri chiptuningu sa v žiadnom prípade sa nejedná o tzv. "nadupanie" motora, ako je to napríklad u pretekárskych motorov. Preprogramovaním sú iba využité skryté rezervy motora a zoptimalizovaný priebeh jednotlivých veličín. Keď berieme ohľad na to, že opotrebenie motora je závislé na počte pracovných cyklov (otáčok), dôjdeme k záveru, že nie je nutné tak často podraďovať na nižší rýchlostný stupeň a životnosť motora sa tým naopak zvýšuje.

Re: chiptuning - prakticke otazky

PoslaťNapísal: 11 Feb 2014, 09:27
od macil
Tým dosiahneme zvýšenie výkonu motora a zníženie spotreby...


Automobilové koncerny vkladajú do vývoja a zvyšovania účinnosti spaľovacích motorov nehorázne miliardy a pritom je to také jednoduché. :ojoooj: :neviem:
:mrgreen:

Re: chiptuning - prakticke otazky

PoslaťNapísal: 11 Feb 2014, 09:29
od bizzy
no keď to nevedia naladiť, musia prísť na Slovensko a týpci imto ukážu :lol:

Re: chiptuning - prakticke otazky

PoslaťNapísal: 11 Feb 2014, 15:53
od lubo22
a urobia to za pockanim.
pridem asi s V3s nacipovat lebo ked ju nalozime nechce tahat a dufam ze sptreba poojde dole

Re: chiptuning - prakticke otazky

PoslaťNapísal: 11 Feb 2014, 17:31
od dikard
no na PV3S to pojde sak to je delo :D
jaaaaj tieto veci co pisu take spolocnosti zial predavaju a neskuseny clovek im lahko podlahne(mozno aj ja pred par rokmi)
zial :(

Re: chiptuning - prakticke otazky

PoslaťNapísal: 11 Feb 2014, 23:31
od Milans
Jedna otázočka, možno od veci. Je možné softvérovou úpravou ( chip ) dosiahnuť lepšiu akceleráciu, drive - ťah motora ( 1,4T 103 kw ) na 4. a 5. prevodom stupni bez potreby ďalšieho zaťažovania motora zvyšovaním jeho výkonu ? Tento motor je dosť živý na 1., 2. a 3. prevode. Na 4. a 5. prevode je to horšie, to lepšie zrýchlenie mi tam nejak chýba.

Re: chiptuning - prakticke otazky

PoslaťNapísal: 12 Feb 2014, 06:29
od dikard
netreba zabudat ze pri tych dalsich prevodoch ako je 4 a 5 je uz iny prevod takze zrychlenie nemôze byt take ako pri prvyych 3och
ked by sa to na chipovalo tak urcite budes zas citit viac tie prve 3prevody a tie dalsie to mozno len posunie okusok
pravda chip ked sa robi tak sa snazia dosiahnut co najlepsi vykon v spodnych otackach a tym zlepsit spotrebu(v zavislosti od tazkej nohy)
takze prevodove stupne 4 a 5 budu lepsie tahat v nizsich otackach(nie horibilne ale o nieco lepsie)
tot môj nazor a ciastocne aj skusenost s chipovanim

Re: chiptuning - prakticke otazky

PoslaťNapísal: 16 Feb 2014, 00:05
od Kajo
Nerozumiem otázke Milans.

Re: chiptuning - prakticke otazky

PoslaťNapísal: 17 Feb 2014, 21:56
od Milans
Ahoj. Niektorí z vás tu neodporúčajú zvyšovať továrenský výkon 103 kw. Preto moja otázka smerovala, či je nejaký spôsob ako zvýšiť ťah, zrýchlenie motora na 4. a 5. prevodovom stupni formou softvérovej úpravy bez toho, aby došlo k zvyšovaniu výkonu motora naladeného už z výroby. Chcel by som dosiahnuť lepšiu akceleráciu na uvedených stupňoch bez ďalšieho zaťažovania motora, t.j. zvyšovania jeho výkonu. Lepšie to už asi neviem vysvetliť.

Re: chiptuning - prakticke otazky

PoslaťNapísal: 17 Feb 2014, 22:02
od macil
Áno, zvýšením plniaceho tlaku pri daných otáčkach, tým dôjde k zvýšeniu krútiaceho momentu a v konečnom dôsledku aj zvýšeniu výkonu. Výkon úzko súvisí s momentom a otáčkami, ba priam, je to ich súčin. :)

Re: chiptuning - prakticke otazky

PoslaťNapísal: 18 Feb 2014, 00:34
od Milans
Takže každá takáto úprava kladie v konečnom dôsledku zvýšené nároky na motor ?

Doplním otázku. Je teda možný nejaký pôsob, ktorý bude k motoru tzv. priateľský, t.j. ktorý oproti továrenskému nastaveniu minimálne zaťaží motor ? Ide o pomer maximálnej účinnosti na jednej strane a minimálneho zaťaženia motora na druhej.

Re: chiptuning - prakticke otazky

PoslaťNapísal: 18 Feb 2014, 01:05
od Kajo
Ale áno.
Ľahkobežné oleje, energy saver pneu s vysokým tlakom, čistý vzduchový filter - proste minimalizovať odpory.
A kvalitné palivo.
Ak sa však bavíme o tom, že do motora sa natlačí viac paliva a kyslíka, vždy to viac zaťaží mechanické časti motora.
A nemá to žiaden zmysel, kto chce jazdiť rýchlo a dynamicky, má dnes možnosť kúpiť si staršie silnejšie auto a je to bez rizík.

Re: chiptuning - prakticke otazky

PoslaťNapísal: 18 Feb 2014, 03:33
od dikard
Kajo preco starsie? ved aj nove auta su silne a rychle, ci ? netvrdim ze za priatelnu sumu ale vseobecne ;)