Stránka 1 z 1

Karburátory vs. programovateľná RJ

PoslaťNapísal: 23 Júl 2011, 20:24
od ponikel
Ahojte,

chcem Vás poprosiť neviem či má niekto skúsenosti s úpravou motorou atd. ale potreboval by som vedieť názor dákeho odborníka.

Skladám postupne nový motor x16xe na pretekanie do vrchu. A teraz som v takom štádiu že sa potrebujem rozhodnúť či motor bude plný elektroniky a kúpim programovateľnú RJ alebo použijem starú osvedčenú klasiku karburátory. Karburátory budú najskôr z motorky yamahy R1.

Chcel by som vedieť čo je výhodnejšie použiť a prečo a naopak aké sú nevýhody.

Ak mi niekto vie pomôcť prosím o pomoc.

Ďakujem

moved by admin

PoslaťNapísal: 23 Júl 2011, 23:34
od Kajo
Karburátory až pri väčšom objeme motora.
Ty skôr budeš potrebovať citlivé nastavenie.
Určite prog. riadiačku.
Poskytne Ti aj údaje z jazdy a mnoho nadštandardných funkcií.

PoslaťNapísal: 24 Júl 2011, 09:18
od ponikel
a máš aj dáke konkrétne skúsenosti s RJ ?

Vieš niečo odporúčiť ?

V živote som nemal ešte v rukách plne programovateľnú RJ tak si nechám mile rád poradiť.

PoslaťNapísal: 24 Júl 2011, 13:21
od Kajo
tuning-hifi Ti poradí, on ich aj predáva.
Tie riadiačky sú riešené ako značne univerzálne, dajú sa použiť pôvodné snímače motora.
Čo je náročné, je nastavenie, to sa robí na brzde.

PoslaťNapísal: 27 Júl 2011, 18:40
od JRD McLAREN
Kajo píše:Karburátory až pri väčšom objeme motora.
Ty skôr budeš potrebovať citlivé nastavenie.
Určite prog. riadiačku.
Poskytne Ti aj údaje z jazdy a mnoho nadštandardných funkcií.


dovolim si nesuhlasit ... :!: :!: :!:

teraz par otazok, (pre ponikela)
-ako dobry si v elektrike / elektronike ..??
-karburatory mash uz kupene ..??
-aky je ich priemer ...??
-v akej fazy stavania motora momentalne si ..??

PoslaťNapísal: 27 Júl 2011, 20:48
od ponikel
JRD

v elektrike/ elektronike som pomerne dost zdatny nakolko som to studoval a bavilo ma to. Konkretne som studoval programovanie automatizacnych zariadeni...

karburatory zatial kupene nemam ale su stale k mani a su to z yamahy R1 priemer 40mm

momentalne som vo faze ze finishujem s hlavou a pojdem osadzat ventily. zrejme cez vikend.

Pre to som teraz zacal riešiť túto otázku aby som sa vedel zariadiť či kupovať vstrekovače alebo nie ak áno aké,....

ak budem dávať karburátory musím vymyslieť spôsob ako budem riešiť rozdelovač z kľuky,.... ešte je dosť roboty proste...

PoslaťNapísal: 27 Júl 2011, 23:16
od JRD McLAREN
tak v tom pripade by ti nemalo robit problem pozapajat par dratkov k ecu..
najjedonuksia je uprava povodnej kabelaze..

tie karburatory co xes kupit to su tie od stanleyho306 ..??
priemer 40mm je na 1.6ku mozno torchu moc, pokial teda nedavas aj ostre vacky - cca 280-290st a viac ..
inak by stacili aj priemer 38mm..

zapalovanie nieje problem vyriesit riadiacou jednotkou urcenou iba pre zapalovanie...
teda bude prevedenie, miesanie zmesy = karburator, zapalovanie = ignition module

PoslaťNapísal: 28 Júl 2011, 06:19
od ponikel
kabeláž bude natiahnutá komplet nová tak ako budem potrebovať ale tak to je problém, ktorý ma najmenej trápi :D (bodaj by to bol najväčší :D )

neviem kto je stanley306 ale od neho nie. od jedného známeho čo rozbil R1ku.

Čo sa týka vačiek tak vačky sú 278°
Ventily sú titánové s väčším priemerom ako sériové,
kovaná kluka,ojnice H, piesty s kompresiou 11,8:1, dorobený obstrek piestov zo spodu,
nanovo vyvložkovaný blok,....

čo to je ten ignitation module ? vieš mi dať nejaký odkaz ? dá sa na tom nastavovať predzápal ako potrebujem ?

PoslaťNapísal: 28 Júl 2011, 08:01
od JRD McLAREN
proste cisto riadiacka iba pre zapalovanie..

napr DTAfast S40..
alebo poprecitaj cosi tu http://www.tuning-forum.org/viewtopic.php?f=33&t=95603

este sa ale treba rozhodnut, ci bude system wasted-spark, alebo COP moduly..
rozdelovac asi nebude... :) a tak..

EDITED:
zase na druhu stranu ti nic nebrani dat "plnohodnotnu" standalone ecu..
vstreky nezapojit, a mat ich v rezerve, keby si sa nahodou rozhodol dat itb