no takze za prve si to je treba nejako upratat v hlave, co clovek vlastne xe..
tie NA (atmosfericke) kone su podstatne drahsie, ako tie TURBO (preplnovane) kone
dalej by bolo dobre, keby si napisal, ake opravy ides robit na motore...
a tiez aj kolko penazi si ochotny investovat do uprav....
v kazdom pripade sa bavime vo finale o sume cca od 1500+
moznosti su nasledovne, ostat u NA, alebo namontovat TURBO..
a kedze Z18XE je takmer to iste ako Z20LET, takze turbinka by v pohode pasovala..
bez narocnych uprav.. (dobre, piesty by trebalo vymenit)
ak nechces nic robit z vnutornostami motora, tak treba vymenit sanie a vymenit vyfuk..
pripadne pouzit trosku ostrejsie vacky cca do tych povedzme 270st,
aby si stym vedela poradit seriova ECU..
mohli ostat povodne pruziny, hydro-dvihatka atd.
..takze ked najprv napises co ides opravovat na motore, tak budem chytrejsi..
JRD McLAREN napísal:moznosti su nasledovne, ostat u NA, alebo namontovat TURBO.. a kedze Z18XE je takmer to iste ako Z20LET, takze turbinka by v pohode pasovala.. bez narocnych uprav.. (dobre, piesty by trebalo vymenit)
Z18XE, X18XE1 maju maly blok a Z20LET je este velky blok.
nevies aky tlak dava turbo v Z20LET ?
ja som rozmyslal namontovat turbo a upravit regulaciu plniaceho tlaku, aby davala nizsi tlak, aby piesty ostali standardne
vsak tie piesty musia byt svinsky drahe na Z18XE, na rozdiel od turba, olejoveho chladica atd co zozenie niekde pouzite z nejakeho benzinaku a co sa uz nejako pripasuju
turbo je dobrá vec, ked mu bude rozumne tlačiť tak aj seriové piesty vydržia, jasná vec je aj akým stýlom bude jazdiť, či bude stále pedál na podlahe alebo bude normálny jazdec, ktorý sem tam vyčistí výfuk od pavučín.
ak mu vyhovujú aj použité veci - turbo, IC, chladič oleja, blow off, tak do 1000 € by sa mal zmestiť a ešte kupiť aj iné porebné veci, ale nech počíta aj s cenou za montáž turba.....
no tak ešte to nieje uplne vo finale ale už sme skoro na konci, ešte ideme meniť tesnenie, ojnične ložiska a piestne krúžky, momentálne mu tlačíme 0,4 - 0,5 a ide to super, skúšali sme mu aj 0,7 ale kým nedáme to hrubé tesnenie na zmenu KP tak m u nechcem tlačiť viac ako 0,5 aby mal dobrú životnosť.
ked mu tlačíš 0,7 a máš dobrý chip ako mne robil kamoš, ktorý je veľmi dobrý v chipovaní tak sa ti z lenivého auta stáva drak pod zadkom.
hore prudkým kopcom 110kW PD nemá šancu vôbec
na seriovkach turba tlacia okolo 0.7-0.8BARu..
a ak sa ide preplnovat NA motor a zachovavaju sa povodne piesty,
tak sa plniaci tlak robi cca 0.4-0.5BAR
JO
a to hlavne, je treba si uvedomit, ze po takejto uprave sa auto stava nepredajne,
pripadne len velmi tazko predajne...
ale poradím vám, že ak chcete oturbiť motor, tak vymeňte aspoň piestne kružky a dajte hrubšie tesnenie, nedavajte však dve tesnenia na seba ako to niekto zvykne robiť, lebo ho vypľuje
toto ma začína baviť, všetci tu točíte o turbe už skoro dve strany a sám Robo tu ešte pred tým napísal že toľko peňazí by do toho asi nedal a že táto myšlienka už išla zo stola
MB C 63 AMG PP VW Golf Mk. 6 1.4 Renault Megane R.S. 250 CUP - Gone, But Not Forgotten Opel Corsa OPC - St.3 - Gone, But Not Forgotten Citroen Saxo VTS - Gone, But Not Forgotten
no len ked je taký tajnostkár ked nepovie že koľko chce do toho investovať??? raz napíše že sanie za 1000 € je na zamyslenie, a potom ked mu iné ceny povedia na turbo alebo iné komponenty tak mu to je veľa.
to sanie za liter, bolo pre neho zaujímave ako S/H z UK za 200 z toho čo viem
MB C 63 AMG PP VW Golf Mk. 6 1.4 Renault Megane R.S. 250 CUP - Gone, But Not Forgotten Opel Corsa OPC - St.3 - Gone, But Not Forgotten Citroen Saxo VTS - Gone, But Not Forgotten
no uplne najlepsie LOW-COST riesenie je,
zrovnat kanaly v hlave, vyfukove vylestit..
zlicovat priruby, hlavne sanie..
zaoblit hrany na ventiloch, a vobec v celom spalovacom priestore,.. (ten tiez vylestit)
upravit sedla na ventiloch min. na roznych 5 uhlov, (kedze radiusove frezky tu asi nikto nema)
a prinajlepsom sme ziskali 10koni....
upravit iba sanie, alebo iba vyfuk nema akosi ten pozadovany efekt...
takze zase sme pri tom ..
co ide Roberto opravovat na motore, ..a kolko je ochotny investovat penasi do uprav
existuju tri moznosti:
mozes oturbovat atmosfericky motor ktory mas v aute plus uprava RJ (je to drahe)
mozes vymenit sanie, kompletny vyfuk, upravit hlavu, vacky a RJ.(vysledok ako pri bode 1 ale drahsie)
alebo mozes kupit rovno silnejsie auto ( drahe? )
upravovat motor ciastocne velky vyznam nema. napriklad ked vymenis zvody bez upravy sania aj tak viac vzduchu motorom neprezenies a standardnym vyfukom nevytlacis von. to znamena ze akurat mozno vyhladis turbolencie v potrubi atd.
co mozes urobit je to co pisal JRD vyssie ale radikalny narast vykonu to nebude.
proste z hovna bic neupleties
vectra a jeden pes uz je prec, ostala zena, dva psy pes a dcera...