Stránka 1 z 7

Hmotnost diskov Alu, plech, ... (cim lahsie, tym lepsie)

PoslaťNapísal: 15 Okt 2007, 22:40
od iurai
mal som take nutkanie a zobral som vahu dole na ulicu.

Opel disk plechovy standard Vectra B/ Astra G 6x15 ET49 7,6 kilogramu

Obrázok

Opel disk hlinikovy standard (Intra) Vectra A/ Calibra 6x15 ET39 8,6 kilogramu

Obrázok

Opel disk hlinikovy Irmscher (Ronal) Vectra B Sport 7x16 ET45 9,3 kilogramu Na to, ze je to 16-ka sa mi to zda byt slusne !

Obrázok


Opel disk hlinikovy standard (Ronal) Astra G 6x15 ET49 9 kilogramu

Obrázok

PoslaťNapísal: 15 Okt 2007, 23:33
od chausj
no vies, ked chces lahsi elektron, tak musis za to zaplatit "troska" viacej :roll:

mne sa tiez zda ze na Omege alu17 su tazsie ako plecho16

PoslaťNapísal: 16 Okt 2007, 08:01
od spidy
to hej a na rozdiel od originalov oplackych ktore su aj prevazne lahsie vies zohnat neurekom no pravda zalezy natom kolko si ochotny zacvakat za nove

PoslaťNapísal: 17 Okt 2007, 02:32
od Zag
Vseobecne priemerne AL-ka vazia viacej ako plechace aj tie lepsie sa len priblizuju a za fakt nieco lahsie si treba priplatit ale zase ta tuhost a ta cena ... Radsej budem vlacit zopar kilakof naviac ...

PoslaťNapísal: 21 Okt 2007, 18:57
od marcoo
to mas uplne jedno kolko vazia, to ma vplyv akurat tak na rozbehnutie auta, potom je hmotnost zanedbatelna ... podla mna tu ide skorej o dizajn... Ja mam plechace, ale rad by som mal elektrony :)

PoslaťNapísal: 21 Okt 2007, 21:03
od iurai
marcoo píše:to mas uplne jedno kolko vazia, to ma vplyv akurat tak na rozbehnutie auta, potom je hmotnost zanedbatelna ... podla mna tu ide skorej o dizajn... Ja mam plechace, ale rad by som mal elektrony :)


nuz nie. cim je lahsie koleso, tym je lepsi kontakt s vozovkou

carovne slovicko: neodpruzena hmotnost

PoslaťNapísal: 23 Okt 2007, 09:43
od fucker
iurai píše:
marcoo píše:to mas uplne jedno kolko vazia, to ma vplyv akurat tak na rozbehnutie auta, potom je hmotnost zanedbatelna ... podla mna tu ide skorej o dizajn... Ja mam plechace, ale rad by som mal elektrony :)


nuz nie. cim je lahsie koleso, tym je lepsi kontakt s vozovkou

carovne slovicko: neodpruzena hmotnost



Cim ma koleso mensiu hmotnost tym ma mensi moment zotrvacnosti, takze sa auto rychlejsie rozbehne a skor zabrzdi, ale to by platilo pri velkych rozdieloch hmotnosti. Ak je tam rozdiel par kil clovek to vobec nepociti. A co sa tyka lepsieho kontaktu z vozovkou, tak to je kravina. Zober si pradny sud piva a pusti ho dole kopcom -> bude ti skakat jedna radost. A potom ho napln pivom a pusti ho dole kopcom -> uz sa mu tak velmi nebude chciet skakat. Takze kontakt z vozovkou je tym lepsi cim je pneumatika sirsia, ale tiez to nepreba prehnat lebo potom to bude na ukor stability, cize neovladatelnosti auta. Na kontakt s vozovkou ma velky vplyv cele zladenie podvozka, atd. :wink:

PoslaťNapísal: 23 Okt 2007, 10:39
od iurai
fucker píše:A co sa tyka lepsieho kontaktu z vozovkou, tak to je kravina. Zober si pradny sud piva a pusti ho dole kopcom -> bude ti skakat jedna radost. A potom ho napln pivom a pusti ho dole kopcom -> uz sa mu tak velmi nebude chciet skakat.


kravinu si zial napisal ty.

ide o to aku silnu pruzinu treba pouzit proti odskakovaniu kolesa a tlmic s akym odporom. dosledok je, ze cim tazsie koleso, tym vacsie razy sa prenesu do karoserie, aby bol zachovany rovnaky kontakt s vozovkou.

tvoj priklad zo sudom popisuje uplne odlisnu situaciu.

kebyze sa riadia vyrobcovia aut tvojimi uvahami, tak by pneumatiky sportakov alebo mozno vsetkych aut boli naplnene vodou alebo disky boli co natazsie

PoslaťNapísal: 23 Okt 2007, 13:18
od fucker
"ide o to aku silnu pruzinu treba pouzit proti odskakovaniu kolesa a tlmic s akym odporom. dosledok je, ze cim tazsie koleso, tym vacsie razy sa prenesu do karoserie, aby bol zachovany rovnaky kontakt s vozovkou."

Ano ciastocne si tu napisal pravdu. Ide o to, ze koleso a tlmiaca sustava musi byt stabilny system, tzn. aby bol system stabilny korene charakteristickeho polynomu musia byt zaporne. Takze ak mas na aute tlmic s istou charakteristikou tak mozes k tomuto tlmicu dat koleso len v istom intervale hmotnosti. Ak das velmi tazke alebo velmi lahke tak ti bude velmi oscilovat. :wink: Chapes??? :idea:

PoslaťNapísal: 23 Okt 2007, 17:25
od marcoo
podla mna kilo hore dole.... je to urcite nadimenzovane tak aby to nerobilo problem... pani inzinieri to maju urcite dobre pretane :)

Cim ma koleso mensiu hmotnost tym ma mensi moment zotrvacnosti


na moment zotrvacnosti ma vplyv aj priemer kolesa, cim mensie tym mensi moment zotrvacnosti.

vedeli ste napriklad, ze sirka kolesa nema vplyv na zrychlenie , spomalenie, alebo na kotakt s vozovkou? To nam hovoril jeden docent, dost som bol zmeteny, lebo vsetky sportiaky maju siroke gumy :D . Ze vraj jedina vec co ma na vplyv je sunitel trenia a sirka na neho nema vplyv.

PoslaťNapísal: 30 Okt 2007, 17:13
od iurai
fucker píše:"ide o to aku silnu pruzinu treba pouzit proti odskakovaniu kolesa a tlmic s akym odporom. dosledok je, ze cim tazsie koleso, tym vacsie razy sa prenesu do karoserie, aby bol zachovany rovnaky kontakt s vozovkou."

Ano ciastocne si tu napisal pravdu. Ide o to, ze koleso a tlmiaca sustava musi byt stabilny system, tzn. aby bol system stabilny korene charakteristickeho polynomu musia byt zaporne. Takze ak mas na aute tlmic s istou charakteristikou tak mozes k tomuto tlmicu dat koleso len v istom intervale hmotnosti. Ak das velmi tazke alebo velmi lahke tak ti bude velmi oscilovat. :wink: Chapes??? :idea:


priznam sa ze nie. znie to velmi mudro.

nechapem, ako aplikujes tu teoriu, ked Ti z toho vychadzaju take nezmysly, ze tazsie koleso ma lepsi kontakt z vozovkou, a ked si mylis hmotnost s pruznostou (plny sud)

tiez by som rad videl, ako prilahke koleso velmi osciluje

v dalsej diskusii uz nebudem pokracovat

dalsie disky

PoslaťNapísal: 02 Dec 2007, 10:42
od iurai
pridal som 2 dalsie Opel disky - 15 a 16 palcove - aktualizoval som 1. prispevok

PoslaťNapísal: 03 Dec 2007, 16:55
od yuri
OZ EVO F1 - 10,5 kg - rozmer 7x16

OZ CRONO HT, kovany disk - 6,3 kg - rozmer 7x16

ale toto...

PoslaťNapísal: 04 Mar 2008, 23:07
od zetko
Toto je síce staršia diskusia ale v inej diskusii ja sem odkaz a prečítal som si to tu celé. Predávame disky istej firmy a nakoľko robím v pneuservise dáky ten piatok, školení mám za sebou viac ako dosť. Takže chlapi pozor nieje disk ako disk. Hmotnosť kolesa má na jazdné vlastnosti veľký vplyv. Ťažké nieje dobré, a čím ľahšie tým lepšie. Treba počítať so zákonom akcie a reakcie. Akou silou (váhou) vyletí disk pri jame hore, "takou" ide aj dole. Všetko je závislé na tlmičoch a strunách, čím tvrdšie tým stabilnejšie. Príliš mäkké ti rozhojdajú auto. Choďte na test tlmičou na plechoch a hliníkoch a porovnajte si potom graf ktorý to nakreslí. Videl som test (jazdu) Seat Altea na 16'' originál AL, AL inej značky a 16'' plech. Plech vyšiel aj napriek všetkému horšie, či už hluk, tak aj celkový komfort a samozrejme brzdná dráha. Inak váha diskov je závislá od prevedenia. Hliníkový odlievaný, horčíkový, a kovaný. Ale potom treba pozrieť aj na cenu....

..

PoslaťNapísal: 04 Mar 2008, 23:19
od zetko
oplatí sa prečítať aj túto tému

http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?p=40944#40944

PoslaťNapísal: 10 Apr 2008, 20:45
od Elmy
Minulý týždeň som kúpil na astričku nové disky kosei spa. Omylom mi namiesto 16´´ zabalili 17´´, tak som mal možnosť odvážiť oba rozmery. Takže pre informáciu keby niekto uvažoval o kosei diskoch či sú čahké alebo ťažké: 16´´ 7,6 kg, 17´´ 8,3 kg. Inak dosť ťažko sa mi posielali späť tie 17´´, ale nechcem sa naťahovať s policajtami :?

PoslaťNapísal: 11 Apr 2008, 12:27
od dulo
Ja mám na aute obuté OZ Ultraleggera 7x16", jeden disk váži presne 6,46 kg, čo je slušná hodnota. Poviem vám, ked som prezúval teraz na letné, tak som si porovnal váhu týchto OZ už s pneu a originál alu Opel 15" tiež s pneu. Porovnával som len tak, v ruke, ale je to velikánsky rozdiel, tie OZ sú oveľa ľahšie.
A to cítiť aj pri jazde! Uričte sa auto teraz lepšie rozbieha a lepšie sedí na ceste!

PoslaťNapísal: 12 Apr 2008, 13:20
od iurai
som rad, ze su aj lahsie disky nez plechove.
tak som sa zase nieco dozvedel

PoslaťNapísal: 13 Apr 2008, 12:30
od Elmy
:shock: 6,46 kg slušné. Pri tych OZ čo máš je aj v popise vždy písané, že sú ultraľahké. Som už zvedavý aký to bude rozdiel keď prezujem aj ja. Teraz mám 6x16 originál opel disky, tak by tie nové mali byť ľahšie. Uvidíme.

PoslaťNapísal: 13 Apr 2008, 19:44
od macil
Ja som dnes zvážil svoje Keskiny. 7x15 - 8,1kg . Uff.