Stránka 5 z 7

PoslaťNapísal: 20 Máj 2011, 09:37
od MajklNajt
Leilak, mozno si to uz niekde spominal, neviem. Zaujimal by ma prudovy odber tvojho vyvyjaca, tz. "co to zere ?" a tym padom aj zivotnost elektrickych casti motora (alternator, bateria, kabelaz, atd).

A co s ucinostou zariadenia? Co taky zakon zachovania energie? Energia vlozena do zariadenia = energii zo zariadenia vychadzajucej minus straty v zariadeni. Nerypem, nesmejem sa ani nic podobne, len sa pytam.
Sam mam totiz experimentovanie rad ;)

PoslaťNapísal: 20 Máj 2011, 14:02
od leilak1
Dnes ma skype kamoš haha prehovoril na stretnutie s ním ...on je zo Serede...sme sa stretli každý na pol ceste ...v Leopoldove ...dali kofolku v kolibe...pokukal autíčko....téma nebola vodík ale astra H......len ako som prišiel som mu ukázal môj priemer ako som išiel z domu...Krakovany do Leopoldova Koliba ...síce najskôr sme sa stretli na žel. stanici.
Ukázal som mu priemernú spotrebu 3,6 litra...a to som sa nijako moc nesnažil.
Jeho nick je stanomata...tak sa ho spýtajte haha.
:D

PoslaťNapísal: 20 Máj 2011, 14:15
od leilak1
MajklNajt píše:Leilak, mozno si to uz niekde spominal, neviem. Zaujimal by ma prudovy odber tvojho vyvyjaca, tz. "co to zere ?" a tym padom aj zivotnost elektrickych casti motora (alternator, bateria, kabelaz, atd).

A co s ucinostou zariadenia? Co taky zakon zachovania energie? Energia vlozena do zariadenia = energii zo zariadenia vychadzajucej minus straty v zariadeni. Nerypem, nesmejem sa ani nic podobne, len sa pytam.
Sam mam totiz experimentovanie rad ;)



všetko som tu v tomto vlákne už spomínal ! tak sa opakujem ...

teraz mám generátor nastavený na odber ampérov 8
produkcia je skoro rovnaká, alebo máličko menšia ako na tomto videu:
http://www.youtube.com/watch?v=y08HtEca ... er&list=UL

Tak potom nie je na mieste otázka životnosti nejakých elektrických súčastí....

Povinné denné svietenie so žiarovkami odoberá 12 Ampérov zhruba!
Moje led denné svietenie 1 ampér !
Takže ja mám spotrebu energie cez deň 9 ampérov, takže menej ako ty ...ak nemáš namontová led denné svietenie.

Chcem ešte pripomenúť, že alternáror sa točí neustále či potrebujeme energiu alebo nie! Takže myslím, že pár ampérov dokáže vyrobiť úplne zadarmo.....niečo sa spotrebuje na dobíjanie baterie samozrejme...

Zákon zachovania energie funguje. Menej energie vo vodíku a kyslíku získam. Ale ak sa to pridá do pôvodného paliva zvýši sa účinosť spalovania nafty alebo benzínu...a tým ja viac energie získam z nafty....

Ani pred 20 rokmi si nevedeli predstaviť autá 1500 kilogramové ktoré budú jazdiť s priemernou spotrebou 4,5 - 5 litrov....

PoslaťNapísal: 20 Máj 2011, 15:22
od leilak1
http://www.youtube.com/watch?v=3EvwwqAa ... er&list=UL


čo som naposledy uverejnil toto video ... a predtým bola natankovaná nádrž do plna na Agipe, klasická nafta, tak na tomto videu bolo už od plnej nádrže prejazdených 187 km a dojazd 906 km

a dnes ako som bol v tom leopoldove už mám prejdené 246km a dojazd stúpol na 946 km haha ak by to tak rástlo stále že.... :D


no ale to nevydržím ...jazdiť normálne až do vyprázdnenia nádrže aby som mohol podať nejaké info.....sem tam urobím vír v nádrži.....

PoslaťNapísal: 20 Máj 2011, 16:17
od leilak1
Teraz len moja fantázia.
Ako som pozeral viacero videjí výbuchov brownovho plynu a sám aj niečo poskúšal....viem akú silu má liter - dva tohoto plynu. Alebo 5 -10 litrov je už dobrá bomba.

Teraz trochu predstavivosti:

do Leopoldova bola ale polhodinka cesty...a späť tiež polhodinka. To je 60 minút. Berme že produkcia plynu bola 1 liter za minútu.

Teraz si predstavme, že naplníme 60 litrovú bandasku týmto plynom a uzatvoríme. Bandaska by musela byť naplnená vodou a pretočená naopak pod vodou a do nej pridávaný plyn, aby mohla voda vytekať....aby sme tam mali čistý brownov plyn - teda žiadny vzduch. Aby detonácia bola čo nasilnejšia.
Túto bandasku by sme zakopali meter do zeme a nehali voľnú trupku zo spodu bandasky so zápalnou šnúrou...
zapálime a utekáme odušu....

Predstava výbuchu by mohla byť takáto...ktráter pár metrový...po obvode...a nadvihnutých ale tona zeminy...pri tomto množstve plynu si dokážeme predstaviť jeho silu.

Tak takáto energia sa vytvorí za hodinu v aute pri výrobe HHO plynu. Pri ampéroch ktoré obyčajne šoféri minú povinným denným svietením klasickými žiarovkami...

((((ako som bol poučený a zosmiešnovaný na jednom českom fóre a vyrátali mi tam dokonca že svietenie cez deň na sto km stojí nejakých pol českej koruny čo nestojí za reč....)))) ja som nesúhlasil a dal som si led denné svietenie za 1 ampér a za zvyšok vyrábam plyn ....

a prečo nevyrobiť za pol českej kuruny takú super bombu ????

samozrejme ten plyn budeme pomaličky spalovať v motori...nie bomby vyrábať.... :)

PoslaťNapísal: 20 Máj 2011, 17:17
od MajklNajt
Moja chyba, mal som si temu prestudovat. Sory za zodrate pismenka na klavesnici....

PoslaťNapísal: 20 Máj 2011, 20:40
od leilak1
Ok , v pohode .....výnimočne niečo zopakovať nezaškodí...nehovorím že mám vždy pravdu ...snažím sa len uvažovať , porovnávať, testovať, skúšať , vylepšovať....a pritom robia sa aj chyby...



Tu je ukážkovo znázorný výbuch plynu najskôr malý balónik zhruba pol litra plynu a väčší balon ale 2,5 litra plynu.
Ešte treba podotknúť že to bolo na voľnom priestranstve plyn sa pri výbuchu mohol rozťiahnúť.

http://www.youtube.com/watch?v=uttB2wJ2 ... r_embedded

PoslaťNapísal: 20 Máj 2011, 22:58
od macil
leilak1 píše:Chcem ešte pripomenúť, že alternáror sa točí neustále či potrebujeme energiu alebo nie! Takže myslím, že pár ampérov dokáže vyrobiť úplne zadarmo.....

Omyl. Nič nie je zadarmo. [-X

PoslaťNapísal: 20 Máj 2011, 23:29
od Kajo
Mne keď sa skratovala veľká dióda na alternátore, motor točil max. 2000 otáčiek, taký to bol odpor!

Presne ako píše macil.
Keď z alternátora odoberieš X energie, motor potrebuje X plus ešte navyše Y :)

PoslaťNapísal: 21 Máj 2011, 06:29
od leilak1
Ok to je váš názor, ale ja s tým nesúhlasím. Ak by sme nepotrebovali žiadnu energiu, aj tak motor pomocou remeňa bude točiť alternátor.
Tak podľa mňa pár ampérov je zadarmo, okolo 5 mám na mysli.
Ak by sme odpojili alternátor, dali dolu remeň a nebude sa vôbec točiť tak potom neberieme energiu motoru určite.

Zahriaty motor voľnobeh - spotreba nafty 0,3 L / hodina
Ak generátor pracuje pod 14 Ampérov nezvyšuje mi to spotrebu na voľnobeh.
Ak bral 14 až 18 Ampérov generátor tak spotreba na voľnobeh bola 0,4 až 0,5 L/ hodina ( zahriaty motor)
To je samozrejme pri pri menej efektívnych otáčkach 850. Pri 2300 by bola efektivita výroby energie najpriaznivejšia.
Takže som znížil nastavenie generátora na odber 8 ampérov aj tak produkuje dosť plynu ....aby mi nezvyšovalo spotrebu pri státi na križovatkách a v kolónach.
Samozrejme pri jazde na diaľnici 170 by som tým získaval lebo by bolo potreba viac plynu....ale pri voľnobehu strácal...ako som písal žiadna regulácia nie je....

PoslaťNapísal: 21 Máj 2011, 07:30
od macil
Leilak, to nie je môj a ani Kajov názor, to je jednoducho fyzika, resp. elektrika. Z alternátora nedostaneš zadarmo ani mV, ani mA a z toho vyplýva, že ani mW. Toto sú základné veci, ktoré by si mal vedieť, ak chceš robiť niečo s elektrikou a vôbec s premenou jednej formy energie na inú. V tomto prípade mechanickej na elektrickú.
Zaráža ma, aké máš v základných veciach medzery, zvlášť, keď sa snažíš svoje tzv. poznatky prezentovať ako dôveryhodné.

PoslaťNapísal: 21 Máj 2011, 07:37
od leilak1
Ja viem o čom píšeš, ale nechápeš ako to myslím...

PoslaťNapísal: 25 Máj 2011, 22:02
od leilak1
macil píše:Leilak, to nie je môj a ani Kajov názor, to je jednoducho fyzika, resp. elektrika. Z alternátora nedostaneš zadarmo ani mV, ani mA a z toho vyplýva, že ani mW. Toto sú základné veci, ktoré by si mal vedieť, ak chceš robiť niečo s elektrikou a vôbec s premenou jednej formy energie na inú. V tomto prípade mechanickej na elektrickú.
Zaráža ma, aké máš v základných veciach medzery, zvlášť, keď sa snažíš svoje tzv. poznatky prezentovať ako dôveryhodné.



Ak ťa to uspokojí Macil tak absolútne sa tomu nerozumiem a nie som žiadny výskumník, fyzika ma nezaujímala ani neviem ako to funguje. Mám obrovské medzery vo všetkom.. Odborníci ste tu teda vy....
Ale čo mi už písali tak by sa mi mala ževraj zvýšiť spotreba...by som mal najazdiť o 80km menej ....ale ja robím o 80km viac.
Prečo? odpoviem teda ja neviem.....na to tu máme odborníkov plné fórum...

PoslaťNapísal: 25 Máj 2011, 22:20
od leilak1
Kopírujem z českého fóra. Má takú istú astru ako ja.

Zdravim Vas.
Pridam aj ja svoj nazor. Najazdil som na mojej Astre cca 50-60tis km. Jazdim asi 70% po dialnici.
Nulujem pocitadla pri kazdom tankovani a priemerna spotreba teraz v zime ked mrzlo bola okolo 6l/100km a ked je teplejsie ako teraz +5 +10 stupnov 5,2l/100km. V lete je to este cca o 0,5-0,8l/100km menej s letnymi gumami. 8-) Jazdim cca 140km/h po dialnici. Rychlosti radim ako pisali chalani predomnou (pasmo 2,2-2,7 tis otacok), co je dost dolezite.. (pri 130 na rovinke 4,3-4,6l/100km) :ugeek:
Capujem vacsinou normalny diesel a najazdim na plnu nadrz okolo 800-830km. Iba pri V power je to viacej cca 880-900km. (tankujem vacsinou na Shell-kach)
Neviem ako ostatni jazdia, ale tie spotreby co tu uvadzaju su niektore fakt vysoke. Mozno to bude aj palivom co davaju do svojich auticok alebo mozno skuor stylom jazdy. Tankujem uz len vyhradne (90%) v Rakusku a verte mi rozdiel je citit.
Ked natankujem Diesel V Power mam pocit, ako keby som si potom sadol do 2,5litraku :lol: zrychlenie jedna basen.. nevravim o dlhsom dojazde o cca 50-70km. Ked som potom nacapoval normalnu naftu, som mal pocit, ako keby som jazdil so zatiahnutou rucnou :mrgreen:
Tolko moje poznatky za 50tis KM.

_________________
Opel Astra H 2006 1,7 CDTI - COSMO




Tak ja som najazdil momentálne už 800 km a ešte mi zostáva v nádrži na 130 km. A tankujem obyčajnú naftu ...na slovensku... v Piešťanoch na agipe obyčajne.A dosť km som išiel na plné gule...pred pár dňami som za naháňal s tdi golfom hore kopcom...rozbehol som to na 130 hore dosť prudkým kopcom.... ukázal zadok heh ...takých situácii bolo viacero haha...
Tento vír v nádrži som vyrovnával dnešnou jazdou do Trnavy a naspäť... 71km priemer 3,6 palubný ukázal spotreba paliva 2,6 litra nafty... Motal som sa po trnave na prvý krát som nenašiel ten veľkosklad agnáradie...haha
štart bol zo studeným motorom...vetrisko dnes...mi kazilo kšeft heh

PoslaťNapísal: 25 Máj 2011, 22:57
od macil
leilak1 píše:Ak ťa to uspokojí Macil tak absolútne sa tomu nerozumiem...

Ja viem, pár perál si tu už splodil.

PoslaťNapísal: 06 Jún 2011, 21:35
od Kajo
Dnes som sa rozprával s jedným vedcom z SAV, ktorý roky pracoval aj s vodíkovými vyvíjačmi, na rôznych projektoch a pod.
Dozvedel som sa veľa zaujímavých vecí.
Ale čo som chcel hlavne, pracoval na grante, ktorý bol zadaný z USA, išlo o zefektívnenie práce spaľovacieho motora a to tak, že sa zo vzduchu separuje kyslík od dusíka, potom motor saje skoro čistý kyslík.
Kyslík (a aj vodík) separovali pomocou bariéry z Palladia, natlakovali to vzduchom a medzi atómami sa pretlačil len kyslík a vodík, v rúrke ostali iné plyny a tie sa vyfúkli.
Pokus bol úspešný a tá technológia je niekde už pripravená v šuflíku.
(Toľko som si zapamätal, iba pre zaujímavosť.)

PoslaťNapísal: 07 Jún 2011, 08:01
od bukelo
...A nyní se přesvědčíme, zdali je přítomen hliník! Hliník se vodstěhoval do Humpolce! ...

PoslaťNapísal: 07 Jún 2011, 10:43
od swabel
Leilak vsimol som si, ze Ti pri jazde svietli kontrolka motora. Co to hlasi za chybu? Kolko to inak zerie pri jazde klasickej, to jest 90 km/h mimo obce? Lebo som si vsimol, ze taku super aktualnu spotrebu ti to ukazuje pri ca. 50-60 km/h.

PoslaťNapísal: 07 Jún 2011, 15:42
od leilak1
ahoj swabel toto nieje tvoja téma haha....

neviem o žiadnej kontrolke nič mi nesvieti...to sa ti asi zdalo...

spotreba na rovine ...90 na štvorke sa pohybuje medzi 2,6 až 3,3
bezvetrie ...rovná cesta ...stála nadmorská výška a viac ako 20 stupňov...

PoslaťNapísal: 07 Jún 2011, 15:55
od swabel
Moja tema to nie je, neviem co si tym myslel..
Kontrolka motora svieti pri zapnutom zapalovani na mieste, pozrel som si to este raz, pri jazde nesvieti nic.. OK