Skočiť na obsah


Pokročilé hľadanie
  • Obsah fóra ‹ VŠEOBECNE ‹ TUNING a STYLING - VŠEOBECNE
  • Zmeniť veľkosť písma
  • Verzia pre tlač
  • Staň sa VIP členom
  • FAQ
  • Registrovať
  • Prihlásenie

Vstrekovanie vodíka, váš názor

Moderátori: bukelo, dulo, buci_vectra

Odoslať odpoveď
Príspevkov: 169 • Stránka 6 z 9 • 1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
  • Odpoveď s citáciou

Poslaťod Kajo » 22 Máj 2011, 10:15

áno
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
Kajo
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
 
Príspevky: 10175
Registrovaný: 09 Máj 2008
Bydlisko: Bratislava
Auto: Astra G
Bydlisko: Bratislava
Hore

  • Odpoveď s citáciou

Poslaťod macil » 22 Máj 2011, 12:04

Stačí jedna skutočnosť, ktorú tu uviedol Leilak a to, že ten zázrak sa do systému púšťa až za váhou vzduchu. Kto aspoň tuší, na čo jednotrlivé komponenty managementu motora slúžia, ten rovnako tuší, na čom to je celé založené.
Opel Astra J-ST, A16LET LPG
Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
Obrázok užívateľa
macil
Admin - Opelclub VIP člen
Admin - Opelclub VIP člen
 
Príspevky: 35224
Registrovaný: 25 Feb 2006
Auto: Astra J
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Furča
  • Internetová stránka
  • ICQ
Hore

  • Odpoveď s citáciou

Poslaťod iurai » 23 Máj 2011, 02:57

iurai píše:staci napr. staly usek viackrat prejst oboma smermi a striedat HHO a bez


dodam, ze ten usek je treba prejst rovnakym stylom jazdy, cize najlepsie s tempomatom, za riedkej premavky, vyvarovat sa predbiehania a pod.

a v kratkom casovom slede - kvoli podobnej teplote a vlhkosti vzduchu a sile vetra

o style jazdy nieco napovie palubny pocitac - priemerna rychlost, pripadne zaznam z GPS

ako zaznam o spotrebe sa moze pouzit palubny pocitac, predpoklada sa stala odchylka od skutocnej (odhadovane mnozstvo co ide do prepadu trysiek)
iurai
 
Hore

  • Odpoveď s citáciou

Poslaťod iurai » 23 Máj 2011, 03:05

macil píše:Stačí jedna skutočnosť, ktorú tu uviedol Leilak a to, že ten zázrak sa do systému púšťa až za váhou vzduchu. Kto aspoň tuší, na čo jednotrlivé komponenty managementu motora slúžia, ten rovnako tuší, na čom to je celé založené.


myslim, ze si krajne skepticky voci tomu vynalezu. teda absolutne.
ja mu davam urcitu sancu, ale mali by svoje uspechy overit niecim ako meranim

Macil, tvoja poznamka s vahou vzduchu je nekorektna. za prve. HHO ma vraj fungovat ako zlepsovatel spalovania, nie ako ciste palivo.
to znamena, ze vobec nemusi byt zachytene snimacmi pre bezny menezment motora.

za druhe. Vaha vzduchu sluzi na meranie vzduchu (20% kyslik) pre ucel davkovania paliva, teda u diesla pre obmedzenie davkovania

vaha vzduchu nie je dobra ani na meranie paliva (vodik, LPG, HHO), ani na meranie kyslika v inej forme ako vzduch (napr, HHO, kyslik)

Okrem toho u diesla, ako ma napr. leilak, je vaha vzduchu skoro zbytocna
iurai
 
Hore

  • Odpoveď s citáciou

Poslaťod iurai » 23 Máj 2011, 03:19

inac v Knihe knih sa pise: Blahoslaveni, co nevideli ale uverili
iurai
 
Hore

  • Odpoveď s citáciou

Poslaťod macil » 23 Máj 2011, 08:12

Čo si predstavuješ pod "zlepšovateľom" spaľovania? Resp. vysvetli mi mechanizmus zlepšenia spaľovania.
K mojej nekorektnej poznámke. Na základe čoho určuje RJ množstvo vstrekovaného paliva a čo sa stane, ak do potrubia, za váhou vzduchu, spravím dieru?
Opel Astra J-ST, A16LET LPG
Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
Obrázok užívateľa
macil
Admin - Opelclub VIP člen
Admin - Opelclub VIP člen
 
Príspevky: 35224
Registrovaný: 25 Feb 2006
Auto: Astra J
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Furča
  • Internetová stránka
  • ICQ
Hore

  • Odpoveď s citáciou

Poslaťod buci_vectra » 23 Máj 2011, 11:31

No co sa stane? Som zvedavy... :wink:
Vectra B 2.5 V6 - strieborná - Lubecová ;)
Vectra B 1.8 16v - modrá
Tigra X14XE

PartBase - Zoznam dielov
MECHANICAL SYNFONICA BY FORMAT67.NET
Obrázok užívateľa
buci_vectra
Moderátor
Moderátor
 
Príspevky: 6260
Registrovaný: 20 Apr 2009
Auto: Vectra B
Bydlisko: Košice
Hore

  • Odpoveď s citáciou

Poslaťod macil » 23 Máj 2011, 16:32

Sprav, alebo si domysli. :wink:
Opel Astra J-ST, A16LET LPG
Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
Obrázok užívateľa
macil
Admin - Opelclub VIP člen
Admin - Opelclub VIP člen
 
Príspevky: 35224
Registrovaný: 25 Feb 2006
Auto: Astra J
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Furča
  • Internetová stránka
  • ICQ
Hore

  • Odpoveď s citáciou

Poslaťod fabre » 23 Máj 2011, 16:54

nechaj tak a dumaj ďalej len teoreticky ;) by som si asi buchal hlavu ptoom :D
Astra J, A14NET+LPG, r.v. 2012 Obrázok
Obrázok užívateľa
fabre
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
 
Príspevky: 2800
Registrovaný: 04 Sep 2010
Bydlisko: Poprad
Auto: Astra J
Bydlisko: Poprad
Bydlisko alt: Brno
  • ICQ
Hore

  • Odpoveď s citáciou

Poslaťod iurai » 23 Máj 2011, 22:20

macil píše:Čo si predstavuješ pod "zlepšovateľom" spaľovania? Resp. vysvetli mi mechanizmus zlepšenia spaľovania.
K mojej nekorektnej poznámke. Na základe čoho určuje RJ množstvo vstrekovaného paliva a čo sa stane, ak do potrubia, za váhou vzduchu, spravím dieru?


zlepsovatel spalovania je opatrenie, co zvysi mechanicku energiu prenesenu na kluku pri pouziti rovnakej davky paliva.
mechanizmus ma nezaujima, ci uz to spomaluje, zrychluje horenie, meni priebeh tlaku na pieste, atd ...
staci ak je pozitivny vysledok. ja nie som obhajca HHO

obdobny tajny kandidat na zlepsovatela spalovania je napr. EGR
iurai
 
Hore

  • Odpoveď s citáciou

Poslaťod iurai » 23 Máj 2011, 22:34

macil píše:K mojej nekorektnej poznámke. Na základe čoho určuje RJ množstvo vstrekovaného paliva a čo sa stane, ak do potrubia, za váhou vzduchu, spravím dieru?


u diesla hlavne na zaklade uhla plynoveho pedalu a nasnimaneho plniaceho tlaku.

a ak do potrubia urobis dieru, tak je to vyrazne rozdielne u naftaka a benzinaku.
a samozrejme zavisi to od toho, ze CO a KOLKO by si tou dierou tlacil.
teda ze ci kyslik, vzduch, HHO, propan, benzinove pary, vodu, NO... atd...

a) tie mnozstva co produkuje generator su zanedbatelne (doplnene) v pomere k mnozstvu nasaneho vzduchu, preto nie je treba aby boli RJ zaevidovane

b) ak dierou nejde vzduch, ale horlava zmes v spravnom pomere, je spravne, ze RJ ju neeviduje, lebo inak by v benzinovom motore zbytocne pridavala na vstrekovanom benzine
Naposledy upravil iurai dňa 24 Máj 2011, 08:03, celkovo upravené 1
iurai
 
Hore

  • Odpoveď s citáciou

Poslaťod macil » 24 Máj 2011, 06:44

A teraz si spoj a + b.
K tomu zlepšovateľovi spaľovania. To je terminus technikus asi ako používajú podomoví obchodníci so zázračnými prípravkami na chudnutie.
Mimochodom, rozložíme H2O na H2+O a potom to v motore znova spojíme na H2O.
Opel Astra J-ST, A16LET LPG
Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
Obrázok užívateľa
macil
Admin - Opelclub VIP člen
Admin - Opelclub VIP člen
 
Príspevky: 35224
Registrovaný: 25 Feb 2006
Auto: Astra J
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Furča
  • Internetová stránka
  • ICQ
Hore

  • Odpoveď s citáciou

Poslaťod iurai » 24 Máj 2011, 08:00

k tomu a) to vyjadrenie som spresnil

skus ale ty vysvetlit, ze preco by HHO malo ist cez vahu vzduchu
alebo preco je zle, ze HHO cez vahu vzduchu nejde

macil píše:A teraz si spoj a + b.
K tomu zlepšovateľovi spaľovania. To je terminus technikus asi ako používajú podomoví obchodníci so zázračnými prípravkami na chudnutie.
Mimochodom, rozložíme H2O na H2+O a potom to v motore znova spojíme na H2O.


ten termin som vymyslel ja, pritom nic nepredavam
a co sa ti nezda na tom vodnom cykle ?
iurai
 
Hore

  • Odpoveď s citáciou

Poslaťod macil » 24 Máj 2011, 19:41

Ide o deklarovanú spotrebu. Ak polovicu vzduchu, či v tomto prípade plynu, pošleš do motora mimo "evidencie", čo má za úlohu práve váha vzduchu a je jedno, či si ten vzduch natiahne samotný motor, alebo ho tam natlačí turbo, RJ nadávkuje palivo len podľa "evidovaného" množstva, teda v prípade tohto príkladu len polovicu paliva, oproti prípadu, kedy by všetok vzduch šiel cez váhu vzduchu, resp. výstižnejšie pomenovanie je prietokomer vzduchu.
Vodný cyklus je v poriadku, len tam akosi nevidím žiadnu rezervu, ktorá by sa mala podieľať na tom tzv. zlepšovaní spaľovania.
Opel Astra J-ST, A16LET LPG
Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
Obrázok užívateľa
macil
Admin - Opelclub VIP člen
Admin - Opelclub VIP člen
 
Príspevky: 35224
Registrovaný: 25 Feb 2006
Auto: Astra J
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Furča
  • Internetová stránka
  • ICQ
Hore

  • Odpoveď s citáciou

Poslaťod iurai » 25 Máj 2011, 03:13

macil píše:Ide o deklarovanú spotrebu. Ak polovicu vzduchu, či v tomto prípade plynu, pošleš do motora mimo "evidencie", čo má za úlohu práve váha vzduchu a je jedno, či si ten vzduch natiahne samotný motor, alebo ho tam natlačí turbo, RJ nadávkuje palivo len podľa "evidovaného" množstva, teda v prípade tohto príkladu len polovicu paliva, oproti prípadu, kedy by všetok vzduch šiel cez váhu vzduchu, resp. výstižnejšie pomenovanie je prietokomer vzduchu.
Vodný cyklus je v poriadku, len tam akosi nevidím žiadnu rezervu, ktorá by sa mala podieľať na tom tzv. zlepšovaní spaľovania.


nerozumiem co myslis pod deklarovanou spotrebou.

1. cez tu dieru nejde vzduch, ale zmes paliva a kyslika v horlavom pomere. cize horlava zmes. vzduch nehori, a horlava zmes hori. v tom je rozdiel.
k horlavej zmesi nepotrebuje aby RJ motora davkovala naftu (palivo).
presnejsie povedane RJ motora k nej NESMIE davkovat palivo

2. cez tu dieru nejde polovica vzduchu/plnenia valca, ale vyrazne menej. ak by to bola polovica, to by uz (asi) bola ina situacia, to by sa nedalo robit RJ motora poza chrbat

skusme hypoteticky rozobrat tu situaciu, ktora nenastava, ale co si nacrtol ty - cez dieru ide polovica vzduchu, ci uz sanim motora alebo sanim turba.
v pripade diesla by sa nemalo stat nic zleho. vzduchu bude 2x viac a nafta bude horiet skoro rovnako dobre. mozno sa nevyuzije potencial motora - vedel by spalit viac nafty. to by znamenalo vykonove obmedzenie. ovsem by bol nesulad medzi prietokom cez vahu vzduchu a vypoctom vzduchu cez otacky a tlak turba - nudzovy rezim

klasicky diesel nema vahu vzduchu, davkuje podla stlacenia plynu a zvysuje davku podla tlaku za turbom. tento by siel rovnako.

bezny benzin - ak by bol riadeny vahou vzduchu, tak by bolo 2x viac vzduchu a spaloval by velmi chudobnu zmes - vysledok detonacie a podobne. ovsem by bol rozpor medzi uhlom klapky a nasnimanym prietokom vzduchu - nudzovy rezim ?

bezny benzin riadeny MAP - siel by rovnako, bez problemov

no a ten vodny cyklus - rezervy su v spalovani primarneho paliva. napr. u benzinu by bolo fajn, ak by chudobna zmes vedela horiet
a nie detonovat.

skus si ten HHO predstavit ako katalyzator v chemickej reakcii, alebo aditivum paliva (vplyv na oktanove, cetanove cislo, atd.)
iurai
 
Hore

  • Odpoveď s citáciou

Poslaťod lubo098 » 25 Máj 2011, 07:41

velmi zaujimavy dialog. nevyznam sa v tom podla coho sa miesa zmes paliva tak sa to snazim pochopit.
moja otazka je: nieje dvolezity udaj z labdasondy?
tym ze sa prida HHO za vahou lamdasonda zaregistruje bohatu zmes tak RJ znizi davku paliva?
vectra a jeden pes uz je prec, ostala zena, dva psy pes a dcera...
Obrázok užívateľa
lubo098
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
 
Príspevky: 1625
Registrovaný: 11 Sep 2008
Bydlisko: LV
Auto: Iná značka
Bydlisko: Levice
Hore

  • Odpoveď s citáciou

Poslaťod macil » 25 Máj 2011, 08:45

Iurai, chytáš sa bodov, ktoré sú nepodstatné a uviedol som ich pre lepšiu predstavu toho, čo som chcel povedať. Pod deklôarovanou spotrebou som mal na mysli tú, ktorú deklaruje Leilak.
Na rozdiel od prípadu, ktorý si popísal vyššie, motor v prípade, o ktorom sa bavíme nepracuje v núdzovom režime a údaj z váhy vzduchu je podstatný a najpresnejšie charakterizuje množstvo nasatého vzducha a v konečnom dôsledku kyslíka. Tlak stlačeného vzduchu je príliš nepresný na určenie objemu kyslíka v ňom, preto sa s ním ráta v núdzovom režime.
Možno by bola zaujímavé sledovať spotrebu, keby leilak odpojil váhu vzduchu a motor by prešiel do núdzového režimu.

Chudobná zmes benzínu dokáže horieť, ak sa bavíme o motore. K detonáciám dochádza pri akejkoľvek koncentrácii za určitých podmienok.

Zmes vodíka a kyslíka si ako katalyzátor predstaviť nedokážem, nakoľko definícia katalyzátora vraví: Katalyzátor je látka, ktorá vstupuje do chemickej reakcie, má na jej priebeh vplyv, pritom vystupuje z nej nezmenená. A v tomto prípade to tak nie je.
Opel Astra J-ST, A16LET LPG
Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
Obrázok užívateľa
macil
Admin - Opelclub VIP člen
Admin - Opelclub VIP člen
 
Príspevky: 35224
Registrovaný: 25 Feb 2006
Auto: Astra J
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Furča
  • Internetová stránka
  • ICQ
Hore

  • Odpoveď s citáciou

Poslaťod iurai » 25 Máj 2011, 12:09

macil, stacilo aby si svoje argumenty ci uz za alebo proti vyjadril jasne.
potom by som s tebou nediskutoval o zbytocnostiach, ci sa chytal detailov, atd

doteraz nechapem, co si chcel vlastne povedat.

co som zachytil ja:

1. argumenty podomovych predajcov zazracnych diet - suhlasim. ovsem toto nehovori o tom, ci to funguje alebo nie

2. je to blbost, ci logicky zla konstrukcia, lebo je HHO privedeny medzi vahu vzduchu a motor - tu sa mylis

3. deklarovana spotreba - doteraz nechapem. skus to napisat inaksie

4. neveris, ze to funguje. moj suhlas, kazdy moze mat nazor
iurai
 
Hore

  • Odpoveď s citáciou

Poslaťod iurai » 25 Máj 2011, 12:19

lubo098 píše:velmi zaujimavy dialog. nevyznam sa v tom podla coho sa miesa zmes paliva tak sa to snazim pochopit.
moja otazka je: nieje dvolezity udaj z labdasondy?
tym ze sa prida HHO za vahou lamdasonda zaregistruje bohatu zmes tak RJ znizi davku paliva?


lambda sonda sa snazi jemne doladit pomer zmesi, aby vo vyfukovych plynoch nebol ani kyslik ani nespalene palivo
iurai
 
Hore

  • Odpoveď s citáciou

Poslaťod macil » 25 Máj 2011, 12:47

Prečítaj si ešte raz môj príspevok. Sú v ňom použité výrazy, ako "príklad", či "v tomto prípade". Ak si ich dáš do kontextu z ostatným textom, jasnejšie to už byť nemôže.
Argumentovať vymyslenými výrazmi v takýchto prípadoch je prinajmenšom neefektívne.
deklarovaná spotreba - uvádzaná spotreba
Moja skepsa nepramení z toho, žeby to nefungovalo, to napokon z toho, čo bolo uvedené nie je vôbec jasné, ale z prístupu a neschopnosti zainteresovaných podať k tomu aspoň logické vysvetlenie. Žiadny z takzvaných výskumníkov s ktorých názormi som sa stretol, prevažne v písomnej forme, na mňa nespravil dojem technicky, aspoň v základoch, zdatného jedinca ale skôr kuchára, ktorý sa popri prestávkach vo varetí púšťa do objavovania prerpetua a tomu zodpovedajúc vyzerajú aj jeho argumenty. Nezmysly. Uveriť tomu v takejto forme je ako pridať sa k stúpencom Jedi, ktorých si spomenul inde.
Okrem toho, ak by to naozaj fungovalo, tak už na tom dávno jazdíme.
Argumenty o činnosti ropnej mafie v tejto oblasti sú hodné tak pre 11 ročných dobrodruhov. Celkom trefne to vo svojom príspevku vyjadril Kajo na 2. strane tohto vlákna.
Opel Astra J-ST, A16LET LPG
Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
Obrázok užívateľa
macil
Admin - Opelclub VIP člen
Admin - Opelclub VIP člen
 
Príspevky: 35224
Registrovaný: 25 Feb 2006
Auto: Astra J
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Furča
  • Internetová stránka
  • ICQ
Hore

PredchádzajúciĎalší

Odoslať odpoveď
Príspevkov: 169 • Stránka 6 z 9 • 1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Späť na TUNING a STYLING - VŠEOBECNE

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 3 hostia

  • Obsah fóra
  • Tím • Vymazať všetky cookies fóra • Všetky časy sú v GMT + 1 hodina
POWERED_BY
Slovenský preklad:phpbb.sk.