Stránka 1 z 9

Vstrekovanie vodíka, váš názor

PoslaťNapísal: 27 Aug 2010, 17:20
od Kajo
Zaujíma ma váš názor:
http://www.hhoplusgas.com

Tu sú ešte nejaké info od technika, ktorý niektoré systémy testoval:
http://water-4-gas-systems.bravehost.com/

PoslaťNapísal: 27 Aug 2010, 18:19
od Fifčok
no v skutku znie to zaujimavo, ale nastava tu otazka, ci by to preslo pripadnou technickou kontrolou :roll:

osobne by som to vyskusal asi jedine ak by som to mal moznost vidiet a vyskusat u niekoho namontovane a v prevadzke inak neviem ci by som sa na to dal... :wink:

inak taketo nieco tu uz bolo .. nejaky panko z ciech to mal na vectre namontovane asi rok dva dozadu mozno aj viac... hmm aj v telke to bolo ...a aj na youtube to je

PoslaťNapísal: 29 Aug 2010, 01:49
od iurai

PoslaťNapísal: 29 Aug 2010, 10:06
od Kajo
Rozmýšľal som, že generátor vodíka vyrobím a vyskúšam to, aby som overil, či to má nejaký efekt.

Podľa youtube sú potrebné hliníkové alebo nerezové platne, vhodne pospájať, sóda bikarbóna ako katalyzátor + destilka.

Ak má niekto nápad, ako to čo najefektívnejšie zložiť, sem s tým.
(Otázka pre chemikov, aké množstvo vodíka sa uvoľňuje z 12V akumulátora pri prebíjaní? Je to možné využiť?)

PoslaťNapísal: 29 Aug 2010, 10:34
od iurai
jeden tam pisal, ze fungovalo malo skusanych rieseni. asi to az take jednoduche nebude

a ci nebude treba upravit RJ motora ?

PoslaťNapísal: 29 Aug 2010, 12:25
od MajklNajt
Energia potrebna na vyrobu vodika z vody je vacsia, ako energia obsiahnuta vo vyrobenom vodiku.
Cize z energie ktoru vlozis do vodikoveho generatoru, sa ti vrati uz len cast energie a to znamena strata, nie ziadna uspora.

PoslaťNapísal: 29 Aug 2010, 14:19
od iurai
MajklNajt píše:Energia potrebna na vyrobu vodika z vody je vacsia, ako energia obsiahnuta vo vyrobenom vodiku.
Cize z energie ktoru vlozis do vodikoveho generatoru, sa ti vrati uz len cast energie a to znamena strata, nie ziadna uspora.


asi si to necital.

tu nejde o energiu na vyrobu vodika, ale o ucinnost spalovania.
tato je u benzinoveho motora zla, obzvlast pri nizsom zatazeni motora.
pretoze chudobna zmes uz nehori dobre

PoslaťNapísal: 08 Nov 2010, 22:31
od Brembo.SV
kamarat to ma na ziguliku,znizila sa mu spotreba o 1l/100km. Pracuje uz nad vykonnejsim vyvijacom vodika,problemom su velke naroky na prud,dost dlho uz experimentuje. Na zvysenie ucinnosti je potrebne pridat frekvencny menic,tak sa zmensi potrebny prud.

PoslaťNapísal: 30 Nov 2010, 02:17
od mirrco
my sme spravili 2x 120A vyvijace. ale co dalej...potrebujem KOH na znizenie odporu vody, a dat ich do serie tak aby slo 120A a nie 30A, s teplotou vody prud rastie

PoslaťNapísal: 07 Dec 2010, 09:47
od buci_vectra
Viem o jednej plnej vodikovej nadrzi, je z ulice pristupna, len ako natankovat :?:

PoslaťNapísal: 20 Dec 2010, 18:57
od mirrco
Z hladiska bezpecnosti sme chceli vodik vyrabat z vody a cez co najkratsiu cestu dostat hned do sania. Uschovavanie cisteho vodika je bezpecne, akurat treba na to vysokotlakovu nadobu. a kde ho zohnat taky cisty?
uchovavanie v podstate idealnej zmesy co sme vyrabali je velmi nebezpecne.
vyroba samotneho vodika je energeticky viac narocna ako vyroba zmesy, pretoze anoda sa musi viac oddelit, tak aby sa vodik separoval osobitne bez kyslika, potom sa vysokotlakovym kompresorom moze natlacat do nadrze.
Ale aj tak by som sa to bal robit doma, vodik ma vraj medzu vybusnosti 5%, co znamena ze ak vyrabame vodik a mame tam netesnosti dostane sa tam trosku kyslika, moze to byt nebezpecne.
Co to KOH? mate niekto? zaplatim, chcem len male mnoztvo na pokus

PoslaťNapísal: 23 Dec 2010, 18:52
od roman61
Vodik je fasa vec ale ... ale ako napriklad som debatil s jednym panom a ten mi to ponukol ci to nebudem ponukat dalej ... jednalo sa o usporu cca 30-40% paliva tj. benzinu alebo nafty ... lenze nastava taky mensi zadrhel a to ten ze vodik reauguje v motoroch a stava sa zneho para respektive voda . Co na to motor ? na to mi dany pan povedal ze je to nepatrne mnozstvo a ze to neublizi motoru no nevie neviem MOTOR A VODA V SPALOVANI .... zatial som nerozhodny v celej veci :) inak mam tu jedneho zrocha 19 litrov benzinu pri kludnej jazde 4,3 motor :) tak som spekuloval ... ale zas robit pokus omyl to sa mi moc nechce :)

PoslaťNapísal: 23 Dec 2010, 21:30
od Kajo
V Lozorne je jedna Omega, vrak, so systémom pridávania vodíka do sania.
Aj som na ten vyvíjač kukal, či ho nevezmem, ale potom som si povedal, že kašlať na to, veď benzín je lacný a ja mám iba 3 V6ky

PoslaťNapísal: 03 Feb 2011, 12:54
od leilak1
Prečo tu nemáme autá na voľnú energiu alebo na vodu už dávno.....???
Tento pán nepovedal mňe nič nové ja sa tomu venujem už 15 rokov ale niekomu to môže dať obraz o situácii na tejto zemi. Takže pre mňa je HHO normálna vec...ide o to ako dostať čo najväčšiu úsporu lebo tomu zabraňuje viacero faktorov ...a zatiaľ to tu nik seriozne nerieši...a sú tu pritom odborníci z povolania čo by sa mali v tom vyznať...
Ak sa niekto tým vážne zaoberá tak vie o aké problémy ide...a kto ich vyriešil s naftou dosiahne aj 50% teda polovičnú spotrebu
Najnovšia novika je čipová hydro Efie, ktorá sa napojí cez OBD-2 konektor a tá komunikuje s riadiacou jednotkou, upravý signály s jednotlivých čidiel automaticky a tým vytvára najlepšie predpoklady na značnú úsporu paliva...lebo zaráta prichádzajúci vodík do sania a tým zoptimalizuje pridávanie paliva ( zníži ho)...upravuje hodnoty lambda sondy, upravuje pomer vzduchu k pridanému palivu a vzduchu...atď...niečo podobné ako čip tuning...toto nazývajú ako hydro tuning...lebo Efie znižuje výrazne spotrebu paliva ale zároveň zvyšuje výkon vozidla.... samozrejme musí byť pritom použitý kvalitný a odskúšaný HHO vyvíjač s vyššou účinnosťou s dostatočnou produkcou plynu za minútu pre daný motor. Vynikajüce generátory sú s titanovými elektródami, ktoré majú vyššiu efektivitu a produkujú omnoho aktívnejší brownov plyn. Ale tintan je vzácny kov a je drahý.



http://vimeo.com/7606560

PoslaťNapísal: 03 Feb 2011, 14:27
od red baron
pozrite si na srbskom opel klub fore ... chlapík to už robí ....

PoslaťNapísal: 03 Feb 2011, 14:37
od langdon2
MILO:...a ja to este preco nemam v astre...ze by mi jazdil za 4 litre? :D

PoslaťNapísal: 12 Feb 2011, 20:13
od leilak1
red baron píše:pozrite si na srbskom opel klub fore ... chlapík to už robí ....

ono to už desaťtisíce chlapíkov po celom svete robí ...a skúša...to len u nás sú prispatý...

PoslaťNapísal: 13 Feb 2011, 00:03
od mirrco
co sa tika tej vody:
voda nevadi, ved predsa pri spaleni benzinu a vzduchu, vznikne tiez voda, asi 20-30%, ostatok CO2, a ak sa zle spali tak CO, a podla kvality benzinu tam mozu byt necistoty, pri vysokej teplote motora sa moze spalovat aj dusik s kyslikom co sa pocita ako emisia NOx. u naftakov je NOx podstatne viac.
Ja jazdim zatial na LPG, mam zvody po omege benzinaku su cele cierne zasazdene, po LPG su krasne ciste (zrejme aj ventily a piesty budu krasne ciste) !!!, pri spalovani LPG je uz asi 40% vody vo vyfuku, pri spalovani na CNG je uz 60-70% vody vo vyfuku.

vacsina patentov jazdenia na vodu allebo usetrenia paliva su odkupene ropnymi shakeovmi. Preto je to ich biznis, ked sa minie nafta asi 40 rokov tak ostane este benzin, ten je vraj na zasobe na 150rokov, ak by bol odber paliva rovnaky ako teraz, ked shakeovia nebudu mat uz co predavat zacnu realizovat svoje patenty, pripadne mozu uz na nakupenych pozemkoch vystavat tie fotovoltaicke panely a vyrabat energiu a tak si udrzat stale prvenstvo najbohatsich ludi.

nic proti nim nemam pokial nerobia problemy. AK si niekto z vas spravi 4x az 8x vyvijace 10*20cm a 40 platni od seba 0.5mm v zapojeni +-+-+-+-+-, da tieto vyvijacie do serie. A hlavne prida hydroxyd draselny (motoru neskodlivy) dokaze vyrabat tak zmes do motora vydrzou umerna mnozstvu KOH vo vode.

pokus v aute nerobim cakam na teplo, mrazy mozu znicit vyvijace a moje zdravie(v zime sa mi nic nechce okolo auta). ale priadnie uz i maleho mnoztva KOH malo velky pozitivum na ucinnost elektorlyzy.

vraj sa moze pridavat aj hydroxyd sodny ale neskusal som.

KOH je overeny to je to biele co vypeni na tych videach na youtube a kade najdete tie videa

Zacinavam stale viac a viac verit ze to funguje cakam uz na teplo ani nie ze tyzden +10 stupnov a dalsi tyzden -5...

PoslaťNapísal: 13 Feb 2011, 10:46
od Kajo
Budem s napätím čakať na výsledky.

PoslaťNapísal: 13 Feb 2011, 16:09
od mirrco
Nemate niekto nerezove plechy hrubka okolo 0.5mm?pouzte, nejake lacnejsie, posrihany odpad, kupim
este by som spravil vyvijace.
TEORIA:
elektrolyza je umerna len od prudu - preto treba pracovat s najnizzsim napatim - priklad 0.001V 1000A = elektolyza pre motor v tatazi, spotreba energie 1W (a vsak nerealene lebo elektorlyza pod 1.7V vo vode s vodovodu prestava fungovat, sol toto napatie znizi a KOH tak tiez), takze realne napr 2-"3V a 50A" by sadlo dosihanut, pouzili by sme 4x vyvijace v serii teda 3v*4..a elektorlyza by spotrebovala 12V a 50A, ale akoby 200A elektrolyza kedze mame 4ry v serii. mozme si spravit aj jednoduchy menic PWM na regulaciu, neskor mozme zosymbiozovat regulaciu s ECU

Mate niekto uz nejaky vyvijac?, ja mam dva v serii a dalsie dva podobne kamaratove pozicane