Podľa skúseností nemeckých priateľov, stačí na X25XE vymeniť vačkovky za origoš vačkovky z X30XE alebo C25XE, vymeniť medzikus pod sacím potrubím za ten z X30XE a prípadne prispôsobiť soft (nemsuí byť) a sme niekde okolo 200 PS.
Ak sa k tomu pridá odvŕtanie zotrváku na minimálne 9 kg, zrýchlenie bude pôsobivé. Odvŕtanie zotrváku má za následok nemožnosť jazdiť po meste na 5ke, motor bude použiteľný až od 1500 ot./min.
Ďalšou peknou a lacnou vecou je odstránenie hrán zo sacieho potrubia a oblasti škrtiacej klapky a odstránenie vháňania sekundárneho vzduchu do výfukového systému (odvŕtanie vstupov pre sekundárny vzduch na hlave vytvorí priestor navyše pre vyprázdňovanie valcov).
Nie je zlé, že?
Tu sú objednávacie čísla vačiek.
BTW - všimnite si zdvih - to je aj vysvetlenie záhady nižšieho výkonu X30XE u Sintry.
Calibra C25XE
Einl. 56 36 015 (A) 10,0mm Hub
Ausl. 56 36 015 (A) 10,0mm
Vec/Ome B X25XE
Einl. 56 36 013 (F) 9,2mm
Ausl. 56 36 014 (E) 9,2mm
Vec/Ome B Y26SE
Einl. 56 36 015 (A) 10,0
Ausl. 6 36 053 10,0
Omega B X30XE
Einl. 56 36 016 (G) 10,0
Ausl.56 36 015 (A) 10,0
Sintra X30XE
Einl. 56 36 013 (F) 9,2mm
Ausl.56 36 015 (A) 10,0
Omega B Y32SE
Einl. 56 36 016 (G) 10,0
Ausl. 6 36 030 10,0
Vectra C Z32SE
Einl. 56 36 016 (G) 10,0
Ausl. 6 36 030 10,0
(pred objednaním radšej čísla overte)