Takže aby nebolo, len že stále pýtam rady, spomeniem moju najnovšiu opravu (repas).
Dlho ma hnevala vaha vzduchu, vyhodilo ju aj na pocitaci ako chybovu, tak som si kupil novu, ale nie original BOSCH, ale nahradu, Magneti Marelli. Ta bola cisto nova, ale nedavala rovnake hodnoty na pocitaci, ako nová orig. BOSCH. Dlo som jazdil na tej MM, a tuto mal doma, na stole, a rozmyslal co s nou. Nasiel som na nete postup, ze sa to da nejak zrepasovat, a skusit ju vycistit, za to nic clovek neda, a isto ho to vyjde lacnejsie ako kupovat novu (co v mojom prípade bolo tak cca okolo 6 tisic).TAk som sa pustil do prace.
Ako bola váha vzduchu, tak som z nej vymontoval cidlo (2x torx s tyckou). Potoms a dalo to cidlo z plastoveho obalu vytiahnut, a pozret ake to je cele zaserinkane. Tak som postupoval podla navodu, ktory som sa docital na nete, ze ponorit to izopropylalkoholu. naal som to mocit 1 hodinu, a po tom som vytiahol,...obcas som pretrepal s poharom, aby sa daco uvolnilo...a pozrel, ostala zhruba taka ista ako pred tym. V tom navodebolo sice spominane ze sa toho cidla netreba dotykat, ale mne to nedalo, jedna vaha bola v aute, a chodila, tato na stole, a keby to aj nevidalo, nic sa nestane. Tak som skusil ten pliesok (poplatinovany) utret. Napadla ma tycka na cistenie usi s vatovou koncovkou..tak som mierne posuchal a pliesok ostal cisty, to iste som spravil aj so spodnym jazyckom, s takym istym plieskom. Potomsom to nakoniec esta raz nahal trosku pomocit v tom alkohole, a vytiahol..a nahal samovolne uschnut...potom som to skusil zamontovat do toho povodneho plastoveho puzdra..tak ako to bolo pred tym..a siel zamontovat do auta (2 kovove spony a 1 zasuvka z RJ). Robota asi na 5 minut. Skusil som po zamontovani nastartovat. Auto chytilo pekne. nahal som ho trosku povrcat..vsetko v pohode..skusil som mu popridavat jemne plyn..pohodicka...tak som sa skusil previest...uz ako som sa pohol, som zbadal, ze aha?..no daco z toho bude...a tak aj bolo...ta ori vaha je k nezaplateniu..islo to ako raketa..100 a jedna proti tej nahrade..ziadne klepotanie, ziadne padanie otacok, ziadne trasenie povyradeni...proste dava to asi spravne hodnotu do RJ. Chcelo by to asi zresetovat RJ, ale zas viem ze sa resetuje ona sama po 20 dobrych startoch, takze u mna to je tak za nejaky ten tyzden. A malo by ju uz poznat ako svoju .
Pre pripad este stale nosim so sebou kombinacky, sraubovak a povodnu vahu so sebou, ak by aj nieco zlyhalo na tejto repasovanej. Este dodam Kontrolka motora mi ani raz neblikla, ze by daco nebolo v poriadku..v piatok idem do MT, tak so skusim prevetrat na Sturci, co to povie..ale uz na skusobnej jazde mestom, a miestmymi kopcami som citil, ze taha lepise od nizsich otacok, a sprava sa plynule pri pridavani plynu, ani moc vzduchu, ani moc benzinu....asi tak ako ma vaha vzduchu plnit ucel...proste parada...
Doplnené:
Pridávam obrázok. Je to váha z mojej corsi, len som do fotky doplnil, co som cistil a co je kde, pre lepsiu orientaciu
foto cidla vahy je tu:
...už je to tu teda komplet.