Stránka 1 z 2

Zlý tlak paliva u niektorých R4 a V6 ecotec-chyba! +podtlaky

PoslaťNapísal: 31 Dec 2014, 12:50
od Kajo
Na Vectra a Astre 1.8 a 2.0 ecotec (X18.. a X20..) je podľa dostupných info zle zapojený podtlak pre reguláciu tlaku paliva.
Toto sa netýka Omega X20XEV a Z22XE - tie to majú dobre zapojené.
News: niektoré Omegy V6 to majú tiež zle zapojené, naopak Vectra V6 to má dobre zapojené. Budem ďalej overovať.


Príspevky presunuté z témy "Čo ste dnes urobili"

Presne to som si myslel, že máte rešpekt pred originálnym riešením a to Vás chlapi blokuje.
Vedzte, že som bol na tom úplne rovnako ako vy, nemohol som tomu uveriť!
Omega ten problém nemá, keďže na tom istom motore! - je podtlak pre regulátor tlaku paliva zapojený do samostatného telesa pod škrtiacou klapkou.
Pozrite si obrázok, ako je to na Omege:
Obrázok

A toto je Astra Vectra:
Obrázok

Fyzika nepustí.
A ešte Vám chcem jednu vec povedať.
Tento systém regulácie tlaku paliva nájdete na Ferrari 458, na Cayenne a aj na Daewoo Tico - a aj na Omege, Astre...
Nikdy sa však regulátor nepripája nad klapku!

Už neviem ako Vám to mám vysvetliť, buď nie ste schválne ochotní sa nad tým zamyslieť, proste tú myšlienku sabotujete z nejakého mne neznámenho dôvodu alebo to skutočne nechápete, čomu neverím, lebo ste ľudia s technickým myslením.

Tak mi to prosím vysvetlite ;)

Re: Co ste dnes urobili?

PoslaťNapísal: 31 Dec 2014, 12:59
od Kajo
Tu máte kamaráti video, POZRIEŤ!!!!!!! - nech sa môžeme konečne normálne baviť.

https://www.youtube.com/watch?v=Kub3q1-YNZA

Riešenia podtlakovej regulácie prietoku paliva.

PoslaťNapísal: 31 Dec 2014, 13:01
od AReYco
Obrázok za podpis Kajo ;)

Re: Co ste dnes urobili?

PoslaťNapísal: 31 Dec 2014, 13:04
od Kajo
Pozri si video Andy, hneď pochopíš, ako to má fungovať ;)

Re: Co ste dnes urobili?

PoslaťNapísal: 31 Dec 2014, 13:13
od AReYco
som v práci...a vlastne musím robiť zmluvy ;)
Pozriem cez mobil alebo domov keď prídem podvečer...zo zaujímavosti by som to rád vyskúšal ak sa to dá, ak to bude zle alebo žiadna zmena, tak sa to vráti....nie nič sa nedeje.
Ale už len preto, že sú tu dva rôzne názory, tak pre rozriešenie situácie...lebo mne je to akosi jedno, lebo sa tomu ani nerozumiem.

Re: Co ste dnes urobili?

PoslaťNapísal: 31 Dec 2014, 14:02
od Kajo
AReYco píše:som v práci...a vlastne musím robiť zmluvy ;)
Pozriem cez mobil alebo domov keď prídem podvečer...zo zaujímavosti by som to rád vyskúšal ak sa to dá, ak to bude zle alebo žiadna zmena, tak sa to vráti....nie nič sa nedeje.
Ale už len preto, že sú tu dva rôzne názory, tak pre rozriešenie situácie...lebo mne je to akosi jedno, lebo sa tomu ani nerozumiem.

Už sme blízko rozriešeniu záhady Andy.
Dosť som teraz čítal o tom, všeobecne sa toto zapojenie akceptuje, predsa som však našiel ľudí, ktorí pochybujú.
Ten motor je identický s motorom v Omege, proste X20XEV.
Sacie potrubie je však iné, aj keď zameniteľné.
Vectra a Astra nemá kvôli výške agregátu ten medzikus pod škrtiacou, odkiaľ sa má odoberať podtlak (je tam menej miesta).
Inak sacie potrubie má ešte 2 vývody podtlaku (vlastne 3 s posilňovačom bŕzd, že), jeden veľký pre recykláciu uhlia a jeden malý pre ventil kúrenia a egr.
Aby sa nemuselo rozbočovať už rozbočené (čo sa potom urobilo u Z20LET, keďže sa na problém prišlo!), navrhla sa integrácia do telesa škrtiacej bez medzikusu, aký je u Omegy.
Zrejme malá chyba na výkrese spôsobila posunutie výstupu cca o 1 cm nahor, čo má však vážne dôsledky.
Výsledkom je, že pri takto nefunkčnej regulácii je permanentne tlak paliva udržiavaný na vysokej hodnote, čo má zaujímavé dôsledky.
Na jednom francúzskom fóre som našiel výpočet dôsledkov - bohatá zmes pri malom a čiastočnom zaťažení (čo je do značnej miery kompenzované lambdou, a to je aj ďalšia zaujímavosť - pri 100%nej lambde to málokto zistí, ale keď odíde lambda na Vectre alebo Astre, motor beží oveľa horšie ako keď odíde lambda na Omege, tam sa to ani nezistí.) Ďalším dôsledkom je spomalenie reakcie na plyn proti Omege, keďže bohatosť zmesi je upravená až lambdou.
A ďalej - nižšia životnosť vstrekovačov. (macilovi odišli, ak si dobre spomínam! Asi boli pod tlakom :) )
A vyššia spotreba, dusenie motora pri malom zaťažení, nižšia živnotnosť čerpadla a pod.

Proste máte to zle chalani, idem hľadať ďalšie články o tejto výrobnej chybe.
Inak týka sa to aj motorov 1,8.
Zatiaľ toľko, čakám na ďakovné dopisy a nebuďte leniví gúgliť, nikto Vám nechce robiť zle

A ešte zistím aj tú zvolávačku, či bola, možno budete prekvapení.

Som proste dobrý - sám sa musím pochváliť :shy:

Z 20 LET to má (SKORO) dobre zapojené!
Predsalen je tam chybya, ktorú však asi urobil majiteľ.
Pamäť podtlaku nesmie ovplyvňovať funkciu regulátora tlaku paliva a tu je to zapojené tak, že ovplyvňuje.
Obrázok
C 20 LET to má tiež korektne zapojené:
Obrázok

Re: Riešenia podtlakovej regulácie prietoku paliva.

PoslaťNapísal: 31 Dec 2014, 14:13
od Kajo
Vďaka za presun témy.

Takto to má byť.
Zaslepiť a vziať podtlak z miesta, kde je.
Rozbočiť napr. podtlak k EGR a napojiť ho na regulátor.
Obrázok

Re: Zlé zapojenie podtlaku pre reguláciu tlaku paliva 1.8, 2

PoslaťNapísal: 31 Dec 2014, 14:38
od Kajo
Iba maličké spresnenie, ktoré nemá na nič vplyv, ale možno niekomu pomôže:
- v sacom potrubí týchto motorov je klapka, ktorá mení dĺžku sacieho potrubia podľa otáčiek (rezonančné prepĺňanie)
- pre túto klapku je k dispozícii ešte jeden podtlak, jeden výstup, v dolnej časti sacieho potrubia, je viditeľný iba odspodu
- krátkou hadičkou je podtlak privedený do elektromagnetického ventilu a odtiaľ priamo do regulačnej dózy (serva), ktorá hýbe klapkou
Tento systém je u X18.. a X20.. samostatný, teda podtlakový systém nie je rozbočený.

Tak si to zrekapitulujme, podtlaky na X20XEV:
A) hrubý vpravo pre uhlie
B) tenký vpravo pre egr a ventil kúrenia
C) tenký vzadu dole vpravo pre klapku dualram
D) hrubý pre posilňovač bŕzd

Chýba podtlak pre:
E) regulátor tlaku paliva

A, C, D a E by mali byť zapojené priamo pod klapku
B by mal byť (podľa mňa) zapojený cez pamäť podtlaku (tú čiernu plastovú dózu), ktorá kompenzuje výkyvy - tu potrebujeme konštantný podtlak.
A načreli som do iného problému - kúrenie.
Ak niekomu auto slabšie kúri alebo pozoruje výkyvy v kúrení, čo ak nemá podtlak pre ventil zapojený cez dózu, ale priamo?

Privítam Vaše upresnenia.
(upgradoval som popis k tretiemu obrázku - Z20LET)

Re: Zlé zapojenie podtlaku pre reguláciu tlaku paliva 1.8, 2

PoslaťNapísal: 31 Dec 2014, 16:26
od peteri.numelin
Kajo píše:A načreli som do iného problému - kúrenie.
Ak niekomu auto slabšie kúri alebo pozoruje výkyvy v kúrení, čo ak nemá podtlak pre ventil zapojený cez dózu, ale priamo?

Toto asi poprosím Laca pozrieť, bo ja mám tie podtlaky už dlhodobo také všelijako poprepájané. A jednou z vecí, ktoré som pozoroval už nejakú dobu sú práve výkyvy v kúrení.

Re: Zlé zapojenie podtlaku pre reguláciu tlaku paliva 1.8, 2

PoslaťNapísal: 31 Dec 2014, 16:37
od Kajo
Som zvedavý.
Lebo ak to zapojili zle, auto striedavo kúri/nekúri podľa toho, ako je stlačený plyn.

Re: Zlá regulácia tlaku paliva 1.8, 2.0 ecotec - výrobná chy

PoslaťNapísal: 31 Dec 2014, 22:32
od Kajo
Všimnite si prvý obrázok, schéma podtlakov Omega.
Je to presne, ako som písal - podtlaková pamäť je (a musí byť!) vsunutá medzi ventil kúrenia a podtlak, teda všade tam, kde sa vyžaduje konštantný podtlak na ovládanie nejakého serva.
To je dôležité, inak sa kúrenie nebude správať tak, ako má.
Na druhej strane, podtlaková pamäť nemá (a nesmie!) byť zaradená v systémoch, kde je dôležitá zmena podtlaku.
POZOR! Toto neplatí pri motoroch s vákuovou pumpou, teda u dízlov!
Tam pamäť podtlaku nemusí byť, keďže podtlak vytvára vákuová pumpa.
Aby si niekto nemyslel, že tu píšeme všeobecne.
Obrázok

Re: Zlá regulácia tlaku paliva 1.8, 2.0 ecotec - výrobná chy

PoslaťNapísal: 21 Jan 2015, 03:50
od jal
zaujimave !

Re: Zlá regulácia tlaku paliva 1.8, 2.0 ecotec - výrobná chy

PoslaťNapísal: 25 Jan 2015, 20:16
od Kajo
A ďalšia zaujímavosť!
A súčasne pomôcka pre majiteľov x30xe, ktorí majú problém s podtlakmi:

Re: Zlá regulácia tlaku paliva 1.8, 2.0 ecotec - výrobná chy

PoslaťNapísal: 26 Jan 2015, 18:49
od Lubec
Podtlak pred skrtiacou klapkou? Hmm. Fasa. Skoda ze to takto nespravili aj na C20LET az to by bolo rosambooo. :nitro:

Re: Zlá regulácia tlaku paliva 1.8, 2.0 ecotec - výrobná chy

PoslaťNapísal: 26 Jan 2015, 19:18
od dulo
upresni prečo?

Re: Zlá regulácia tlaku paliva 1.8, 2.0 ecotec - výrobná chy

PoslaťNapísal: 26 Jan 2015, 19:36
od Kajo
Lebo tam žiaden nie je.

Re: Zlá regulácia tlaku paliva 1.8, 2.0 ecotec - výrobná chy

PoslaťNapísal: 26 Jan 2015, 19:54
od Lubec
A nie len ze nieje. Je to preplnovany motor. Po zavreti klapky nejaku sekundu trva kym odfukne DV ventil. Takze do tej doby je tam pretlak. Potom len mensi pretlak. Proste chaos
To skoda bolo myslene ironicky. Ale aspon by sa naucili.

Re: Zlá regulácia tlaku paliva 1.8, 2.0 ecotec - výrobná chy

PoslaťNapísal: 26 Jan 2015, 23:13
od Kajo
Veľmi odporúčam tento album Omega-fanatika z Nemecka (kurtberlin).
Odporúčam hlavne pozrieť meranie tlaku paliva (voľnobeh, trošku stlačený plyn a maximálny tlak pri zaškrtenom vracáku).
https://picasaweb.google.com/1091837613 ... eDAspuiXQ#

Voľnobeh
Obrázok

Pridané
Obrázok

Max. tlak - test opotrebovania čerpadla a tesnosti systému
Obrázok

Tejto problematike sa budem ešte podrobne venovať, mám nejaké nové informácie o tlakoch pri využití alternatívnych palív, len si to musím overiť.

Re: Zlý tlak paliva u niektorých R4 a V6 ecotec-chyba! +podt

PoslaťNapísal: 26 Jan 2015, 23:42
od Kajo
Pekný článoček o regulátoroch tlaku paliva, aj keď moc nejde do hĺbky

Tu je niečo písané o regulátoroch tlaku paliva po Slovensky
Aj tu.

Tiež pekne vysvetlené (EN)

Hypotéza: veľké množstvo turbomotorov reguluje tlak paliva nie pomocou podtlaku, ale cez tlak turba.
Vyslovujem predpoklad, že pre účely neskôršieho zabudovania turba bolo sacie potrubie zmenené tak, aby mohol byť použitý tlakový regulátor tlaku paliva. (S bežným sacím potrubím bez otvoru nad klapkou by toto nebolo možné.)
Takže došlo k modifikácii sacieho potrubia pre tieto neskoršie účely, pričom táto modifikácia sa netýkala Omegy, do ktorej sa Z20LET neplánovalo dať.
Toto sacie potrubie sa neskôr vyrábalo ako jediné univerzálne, aj pre turbomotory a aj pre bezturba.
Zanedbala sa však jedna vec a tou je zmena cesty podtlaku k regulátoru tlaku paliva u motorov bez turba.*
Takže to by mohlo byť vlastne odpoveďou.
Keďže neregulovaný tlak paliva u týchto sacích motorov nemal fatálny vplyv na chod motora a životnosť, na chybu sa neprišlo!
Samozrejme, že to nie je dobrá vec, čo sa stalo, autá majú nepatrne vyššiu spotrebu a životnosť vstrekovačov je nižšia.
Dá sa s tým však žiť a málokto si problém uvedomí.

Treba vždy ísť do hĺbky a neuspokojiť sa s tým, že Opel to tak vyrobil, tak to musí byť dobré.

Pozn.*: chyba postihuje aj niektoré Omegy - evidentne už bolo v pláne vyrobiť Z28LET či ako sa ten motor volá.

Re: Zlý tlak paliva u niektorých R4 a V6 ecotec-chyba! +podt

PoslaťNapísal: 27 Jan 2015, 10:51
od Kajo
Veľmi pekné názorné video k meraniu tlaku a prietoku.

Pozn.: šťastie majú tí, ktorí jazdia na LPG, keďže ich sa tento problém netýka.
Dokonca, odporúčal by som pripojenie regulátora k podtlakovej dóze, aby bol tlak benzínu pri jazde na LPG trvalo nízky, aby sa šetril benzínový systém.
Ešte to premyslím,ale myslím, že je to dobrá myšlienka.