Existuju všelijaké prípravky a prostriedky ktoré su prezentované že po naliatí do motora/nadrže zaručene zlepšia chod motora, prečistia ho, zlepšia výkon a čo ja viem čo ešte. Nikdy som tomu nevenoval pozornosť, až pokým sa tu na fore neobjavil link na video z Fifth Gearu kde si vzali nejaký starý VW so šetvalcom ktorý ako nový mal mať 190 koní. Dali ho na brzdu a namerali 178 koní. Postupne robili základný servis a zakaždým znova zmerali výkon, ktorý vždy poskočil. Napr. do nádrže naliali istič palivovej sustavy po čom získali +2 kone. Len výmenou oleja, filtrov a sviečok sa dostali na 188 koní. Od vtedy ma to zaujalo:) Svoje (prvé)auto sice mám len rok aj niečo ale minulu jar som si "založil tradíciu" meniť olej a filter každu jar. Dovtedy nabehám cca 10000km. Tento rok pridám aj palivový filter a ten čistič paliv. sustavy. Na yt som natrafil aj na nejake demoštračné video prípravku ktorý sa naleje pred výmenou oleja do motora, rozpustí usadeniny atd. ktoré sa uvolnia do oleja a vyteču spolu sním. Na nete som videl aj čistič vstrekovania a kadejaké veci. Co z toho má zmysel použiť a čo z toho je somarina alebo zbytonosť? Nejaké vaše skusenosti s takýmito vecami? Vdaka:)
Minulu výmenu som to spravil tak, že som stým šiel 13km do dediny za mestom. Motor aj olej sa zatial zohrial, otáčkomeru som poukazoval červené čísla čím sa (asi) uvolnili usadeniny, ak tam nejake boli. No a teraz neviem či mám ten čistič pal. sustavy naliat ešte pred cestou alebo až ked bude paliv. filter vymenený.
drviva vacsina takejto chemie je len reklama .........nieco ako kosmodisk a nic ta neboli...........staci kvalitna nafta,sem tam ho porisdne prebehni a vsetko bude ok
mam auto 2 roky a 2x som menil uz aj olej. pri oboch vymenach som daval preplachovaci olej (Pro-tec engine flush) do oleja pred vymenou. olej bol pri vypustani viac tekuty. po druhej vymene som dal do noveho oleja taktiez prisadu (Pro-tec oil booster), bolo to na zaklade dobrej skusenosti kamarata, ktory si po naliati vsimol tichsi chod motora (dieslak). Po naliati sa aj mne zda, ze auto ide tichsie pri zimnych startoch (tiez diesel). Dovtedy to malo take ostre klepotanie a teraz sa mi zda, ze to je tichsie. Inu zmenu som na zvuku nezistil. Co sa tyka chodu motora, je to asi to iste, hosrie urcite nie. Pravidelne davam do tankovania VIF. Mam nabehanych nieco cez 270.000 km takze bordelu v motore urcite bude a po preplachnuti nebol ziadny problem. Ten preplach, ale inej znacky, som daval uz aj predtym do Fiatu uno, tomu sa tiez nic nestalo. To bol hladky diesel.
Preto sa mu nic nestalo, lebo tie akoze cistice nic nerobia... Aj tak je najvacsi bordel v spalovacej komore.. a tam sa ti cistic ktory je v nafte, alebo v oleji nedostane..
Opel Insignia 2,0Cdti Opel Astra G 1,4 16V ex... Opel Corsa B 1.0 12V ex... Opel Corsa B 1.2 16V po smrti... palubne pc. a tempomaty do Oplov diagnostika na vsetky znacky aut, rychlo servis, repas brzdovych strmenov
este z nafty hej ale z oleja nie. na spalovaci priestor je najlepsie dekarbonizacia, o ktorej tu je aj popisane niekde. na jednoduchych motoroch si to clovek vie spravit aj sam. Zas nie je pravda, ze nic z tych pripravkov nepomaha, lebo napr. VIF bol testovany spolu s ostatnymi podobnymi prisadami a vysiel ako vitaz s preukazatelnou ucinnostou.
Opel Insignia 2,0Cdti Opel Astra G 1,4 16V ex... Opel Corsa B 1.0 12V ex... Opel Corsa B 1.2 16V po smrti... palubne pc. a tempomaty do Oplov diagnostika na vsetky znacky aut, rychlo servis, repas brzdovych strmenov
pravda, ale budeme sa tu zbytocne natahovat. ty si zasadne proti aditivam, resp. cisticom ako som zistil. ja som proste nazoru, ze tie prisady nieco do seba maju, co sa mne aj kamosovi potvrdilo. ale neda mi este rypnut trocha - VIF pouzivam a necitim zmenu, teda podla tvojej teorie (langdon2), neucinkuje ani to.
To neviem.. VIF nemam odskusany.. nemam dieslaka, ani som zatial nikdy nemal.. Ale tie preplachovace do oleja ti poviem, ze je uplna somarina.... pouzil som ich viacej krat, potom som motor otvaral, rozobral, a bordel v nom bol nadalej..
Opel Insignia 2,0Cdti Opel Astra G 1,4 16V ex... Opel Corsa B 1.0 12V ex... Opel Corsa B 1.2 16V po smrti... palubne pc. a tempomaty do Oplov diagnostika na vsetky znacky aut, rychlo servis, repas brzdovych strmenov
...pripadne este horsi, ako keby si tu prisadu nedal. Ja som nalial utesnovac oleja asi par km pred tym ako som vedel, ze budem vyberat piesty a prekruzkovavat motor.. na piestoch a vo valcoch bol z toho dodrbaneho oleja hotovy "lekvar".
別のブランド OPEL ASTRA H SW 1.7 CDTI ENJOY - ex OPEL CORSA C 1.2 COSMO - ex OPEL CORSA B 1.0 CITY - ex
Mame jednu dlhodobu skusenost s chemiou Liqui Moly (prisada do nafty).Doticny mal VW Golf IV 1,9 90 konovy jazdil iba kratke trasy v meste.Denne cca 50 km.Cisto iba mesto ziadne dialnice atd.Kazde 4 mesiace nudzak.Turbo zasrate katastrofalne lopatky sa nedali rucne rozhybat,vzdy otvorenie turba a cistenie.Chalan raz priniesol tu ,,magicku,, plechovicku ze ked opat vycistime turbo aby sme to nalialy do nadrze a dotankovali plnu.Auto ma takto uz 1,5 roka a nudzak nevyskakuje.Tankuje iba Shell naftu.Kazdu 3 plnu nadrz dava tu plechovicu chemie.Kedy som nemal osobnu skusenost tak tomu neverim.Nerobim reklamu nicomu ale moj nazor je ze nieco v tej chemii bude.Osobne nedavam do nafty nic...