Zdravím, prednedávnom som mal haváriu ... trochu vám priblížim ako sa to stalo: išiel som v dedine pekne pomali asi tak 50-60km/h vyhodil som rychlost lebo to bolo mierny dole-kopec, bola tam 90° zakruta cez ktoru som presiel velakrat bezproblemov aj v 60km/h... ale vtedy ako som vchadzal do zakruty tak som pocitil ako mi zadok auta ide do boku tak som zacal manevrovat a napokon ma to uz hadzalo zo strany na stranu a uz som zacal brzdit naco ma uplne otocilo a trafil som lavym prednym svetlom betonovy stlp... bilancia po nehode: auto na totalku,motor odtrhnuty od uchytenia, airbagy nevystrelili a dokonca som mal notebook na zadnom sedadle ktore sa ani nepohlo... neviete náhodou či by to nemohla byť vada niečoho alebo neviem... počul som už aj o tom že niekomu v kritickej situácii abs zablokovalo zadné kolesá...
Naposledy upravil jan162 dňa 27 Máj 2012, 19:00, celkovo upravené 1
Mohlo to byt cokolvek. Strk, gumy, jednoducho pretacavy smyk.
To ze si to mnohokrat uz tak zvladol a zrazu nie, holt smola.
Sam musis vediet ako sa auto spravalo, ale taketo nehody su celkom bezne, policajt by ti povedal "neprisposobil rychlost stavu a povahe vozovky".
Mozes to dat nejakemu mechanikovi pozriet, ale okrem lepsieho pocitu asi nic viac neziskas.
štrk nebol, gumy boli druhú sezónu na aute... ale aj to je zaujímavé že pri takej nízkej rychlosti sa dokáže zrušiť auto... vyrábajú ich z papiera alebo čo... aj by som pridal fotku ale neviem to nájsť ako sa to sem dáva
Nejaký dôvod tam isto bol.
Ak dáš foto, budeme múdrejší.
Foto ulož na salem.sk a sem daj link.
Základná chyba bolo to brzdenie.
Keď vidíš, že auto nedokážeš dostať pod kontrolu, brzdenie je to najhoršie, čo sa dá spraviť.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
tu si mozte kuknut fotky z tej havarie http://sk.fotoalbum.eu/jan162/a700450/00000002 ... a nejeden smyk som uz vybral dokonca aj vo vyssich rychlostiach tak preto sa nam to zdalo zeby to mohla byt nejaka vada alebo netusime ze co sa stalo... mohol byt olej na ceste to jedine sme nepozreli...
Asfalt tam je hladký a je to pravý uhol.
To je tak na 30-40 kmh.
Keby si mne povedal: "kajo prejdi to čo najrýchlejšie s Astrou G", tak do zákruty by som nasadil takých 50-60, najazdil by som si, potom by som to pod plynom na 2ke otváral, na hranici nedotáčavosti auta s prípadným kontrovaním, ak by som to prepísakol.
Ty si šiel na neutráli, prvá chyba, druhá to brzdenie.
Kde to bolo? Myslím v ktorom meste.
Ak je to blízko BA, ukázal by som Ti to na zázname, že ako na ňu.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
unaveny tlmic, prasknuta pruzina ..... tiez dennodenne jazdim tou istou cestou a so zlou napravou som tadial presiel ledvy 80tkou po vymene bez problemov 100
.... ale toto moze byt jeden z mnoha faktorov
Opel Omega B caravan 2.5 DTI
moje ex lasky : Audi 80 1,6D - priatelka / Opel Vectra Caravan 2,0 DTi - manzelka / Opel Omega MV6 3.0 - milenka / Mercedes-Benz A klasse W168 1,6 Avantgarde / Opel Astra G 1,4 - ex milacik
ta zakruta sa da zvladnut v 60 neraz som presiel bez smyku.. je to pri Hurbanove... ja som chcel len vediet ci ste sa nestretli niekto s takym problemom ze zlyhal system brzd alebo nieco podobne... to ze som spravil chybu s neutralom a popripade aj s brzdenim to viem aj ja to mi nejde do hlavy ze ked pri takej nizkej rychlosti dupnes na brzdu tak auto musi stat behom par metrov a nie urobit otocku skoro 180°... dalsia vec ani to s tymi airbagmi nechapem.. ked sa skryvi predny nosnik tak ako to ze nevystrelia
to ze airbag nevystrelil je z dovodu, ze netrafil si presne snimac. videl som vela aut po nehode a cudoval, som sa , ze pri jemnom tuknuti airbagy vystrelene a smola bola v tom, ze trafili rovno snimace.
dupnutie na brzdu a v zakrute - smyk ako vysity
Opel Omega B caravan 2.5 DTI
moje ex lasky : Audi 80 1,6D - priatelka / Opel Vectra Caravan 2,0 DTi - manzelka / Opel Omega MV6 3.0 - milenka / Mercedes-Benz A klasse W168 1,6 Avantgarde / Opel Astra G 1,4 - ex milacik
v zakrute som vobec nebrzdil .... v zakrute som citil ako mi zacina zadok ist do boku ale nnebrzdil som ani nepridaval iba som vytocil volant do protismeru a potom ma hodilo na druhu stranu tak zase naopak a potom som uz musel brzdit lebo to uz ma chcelo otocit a vtedy ma skrutilo a predkom rovno do stlpa...
ked si citil ze ti ide zadok von,tak si mal dat trojku a plyn nech ta predny nahon vytiahne .....
raz som zazil situaciu ked v zakrute bola na zemi nafta
ale ustal som to
Na to, prečo auto nestálo behom pár m z takej malej rýchlosti je jednoduchá odpoveď.
V tej zákrute boli vnútorné kolesá odľahčené, takže tam bol nízky koeficient trenia, defacto si šiel po 2 vonkajších kolesách.
A ešte Ti ustrelil zadok - pretáčavý šmyk - to znamená, že vonkajšie zadné koleso bolo tiež v šmyku - takmer nulová priľnavosť.
A Ty si následne dupol na brzdu, ktorá brdzí najmä vpredu a tým si odpálil aj posledné koleso s priľnavosťou, teda vonkajšie predné.
Miro aj Bruno majú pravdu a ja tiež
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád