Už sa toho o alternátoroch veľa popísalo,ale chcem sa spýtať,či sa dá nejakým spôsobom predísť, aby mi alternátor neodišiel,alebo premerať akú má ešte životnosť.Mám ZafiruB 2008,najaz.98tis.km/1,9CDTI,88kw/ a všade počúvam,že alternátor odchádza pri100 až 110 tis.Cez leto sa chystám do zahraničia a už teraz mám obavu,aby ma to niekde nenechalo.Mám si zaobstarať už teraz nejaký alt.,alebo repasovať ten,ktorý mám?
Mne altik neodisiel naraz ale postupne.
Najskor preblikovali svetla pri parkovani a toceni volantom (viac ako zvycajne). Neskor zacal hucat alternator, ale nie vzdy (nabehal som asi 5 000 km s prilezitostnym hucanim) a az potom zacal hucat ako zelezo o zelezo.
Az potom som isiel na repas za 150 EUR.
Opel Zafira Z18XE 92 kw r.v. 12/2001 294 tis. km (momentalne si to uz uziva v 3Ackach) Suzuki Ignis 69 kw r.v. 10/2004 (manzelka) Before: Hyundai Accent 1,3i LC r.v. 2002 (predany pri 150 tis. km kvoli nedostatku miesta :-() Peugeot 309 XLD r.v. 1989 (600 tis. km :-))
repasácia plnohodnotne postačuje, na to či ho repasovať si musíš sam odpovedať, ale určite je lepši pocit isť s tým že je alternátor zrepasovaný, nam na zafire odišiel zo dna na den, sem tam som si pozeral počas jazdy kolko dobíjal , všetko v poriadku,žiadne preblikovanie svetiel, dobíjanie v poriadku večer sa auto zaparkovalo, ráno po 200 metroch sa muselo auto odtiahnuť .
Opel Vectra B caravan , 2.0 Dti , 1997
Opel Zafira B, 1.9 CDTI, 2006, DPF OFF
OP-COM diagnostika
ja som menil za repas minuly rok a stalo ma to 105€ s tym ze stary som im nechal a altik mi vydrzal len u mna vyse 100tis km
takze je to relativny pojem kedy odchadza no mne tiez na mieste ked som otocil s volantom tak stahovalo stretavacky tak som ho preventivne vymenil (najprv regler a nakoniec cely altik)