Ja som si najnovšie, keď som poškriabal pri povoľovaní nasadenou trubkou disk, kúpil teleskop. Zatiaľ funguje, len teraz vozím v kufri dva. Krížový a ten teleskop. O chvíľu tam asi hodím ešte hasičák a kufor, čo sa bude volať lekárnička a bude plný. Ale to je už o inom.
Opel Astra J-ST, A16LET LPG Opel Astra F-CC, X18XE Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
Máte tu problém . Ja používam svoj kľuč volám ho "trhák" nasadím na koleso a s rukou odkrútim. Závit čistím drôtenou kefou, nikdy nemažem len prečistím. Georgo má skúsenosť jak doťahujem rukou, ani pištoľ mi netreba.
chlapci, menil som defekt a bola to krásna hodinka...odšróbovať poslednú skrutku. Dotiahol som potom rukou.
Následne, ani za pána odtiahnuť. Bol som vždy zvyknutý, po výmene defektu, po pár KM prekontrolovať dotiahnutie. No teraz to už nerobím(na vebe). Myslím, že sú naozaj samodoťahovacie
Menili sme čapy, a mechanik vraví, že ktorý degeš doťahoval to koleso. Ja na to že ja a to len rukou a ešte k tomu bez námahy...takže...
VW Golf 1,9TDI 77kW BMW 530dA 142kW - ex VW Passat 1,9TDI 66kW - ex Opel Vectra fake Zender 1,8 16V LPG 1999 sedan - ex
Co sa mne stalo, ked som prehadzoval zimne plechace za elektrony, nebolo mozne dat dolu disk z naboja, az pomohlo gumene kladivo po pneumatike, kamarat v pneuservise naboj natrel nejakou medenou mastou a kolesa ide krasne dolu.
Mne sa osvedčilo používať momentový kľúč apekne všetky na jeden moment. Neviem či to je materiálom origo diskov ale nikdy sa mi tak nezapekaly skrutky na diskoch ako teraz.
Astra J GTC OPC Astra H GTC 1,9 (110 kw) No Swirl flaps. No EGR.
Ja som doteraz menil kolesá za pomoci tej "hokejky". Na túto výmenu som si zabezpečil krížový kľúč a je to neporovnateľné - výmena išla ako po masle. Doťahujem rukami... K tomu mazaniu - stretol som sa viackrát s názorom, že mazať grafitom - iba závity. Skrutky by tuším mali byť samosvorné = nepovolia sa same od seba... Osobne kontrolujem utiahnutie skrutiek po pár km jazdy. Zatiaľ mi koleso neodpadlo...
Ešte som nebol na výmene, na ktorej by sa servisák netrápil so šróbami, ktoré tam on sám našróboval. A presne ako sa už písalo, ten momentový kľúč je len formalita. Už pred tým je to zatiahnuté abnormálne. Tam kde chodím, to dokonca berú kamerou, keď by sa niekto sťažoval, že sa mu uvolnili. Už sa mi dokonca stalo, že zlomil násadu na pištoli. Na metrových tyčkách stoja pravidelne. Dostať defekt, tak neviem. Teraz mám však už sezónne na dvoch sadách, už sa teším na jar. Určite si na nich spomeniem.
Opel Zafira Tourer 2,0 CDTi Cosmo r.v. 13 Opel Astra H 1,4 Enjoy r.v. 04 Opel Zafira B 1,9 CDTi Enjoy r.v. 05-ex Opel Vivaro Life Westfalia 2.5 CDTi r.v. 07-ex Opel Zafira A 1.6 16 V Elegance r.v. 99-ex Fiat Marea Weekend 1.6 16 V LX r.v. 97-ex
V kontaktnom mieste dochádza k presunu iónov, hliník sa rozpúšťa, kryštalická väzba sa ruší a materiál naberá na objeme. Tlak v medzere stúpa až do tej miery, že skrutka nie je uvoľniteľná bežným spôsobom/nástrojom. A vôbec to nesúvisí s doťahovacím momentom.
Ja teraz používam skrutky, kde toto nehrozí.
Kužeľová časť je totiž na skrutke voľná a vzniká tak druhé trecie miesto, proste ťažká pohoda pri uvoľňovaní
Je to ako vo všetkom - jestvujú tzv. skrutky a pravé skrutky.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád