Stránka 1 z 4

Navod - Vyblikanie chyby u niektorych novsich modelov Opel

PoslaťNapísal: 21 Jan 2008, 14:26
od iurai
novsie Ople uz nemaju pin 6 v diagnostickej zasuvke osadeny. takze nemozno spojit pin 6 s kostrou vozidla (napr. pin 5) a vyblikat tak chyby

tento postup vraj funguje u niektorych Oplov, ktore maju elektronicky plynovy pedal (cize nie plynove lanko). Motorove kody Y*** a Z****

Postup:
1. vypnut zapalovanie
2. stlacit brzdovy pedal a sucasne stlacit plynovy pedal az na doraz
3. zapnut zapalovanie, no nenastartovat (pedale asi nechat stlacene)


---

Postup pre starsie Ople najdete tu:

http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=1485 a
http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=3883

---

Tabulka chybovych kodov (mozno nie uplne aktualna)

http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=2032

kto tento postup odskusa, prosim aby sem napisal svoj kod motora a ci tymto postupom sa dosiahlo blikanie kontrolky.

pre tych co radi experimentuju:
ak kontrolka neblika, je mozne chybu vyvolat tak, ze sa nejake cidlo odpoji. napriklad snimac teploty nasavaneho vzduchu alebo vaha vzduchu, a potom sa nastartuje. Kontrolka chyby by mala svietit.
Potom skusit vyblikat

Odskusane motory

Benzin

z14xe ? - corsa c 1.4 16v
z18xe - vectra b
Z14XE - Astra H Cosmo (buci_vectra)

Diesel

Z13DT - Corsa nejde (Hosak)

Poznamky:

buci_vectra:
VeBe Z18XE fungovalo az na treti pokus...
Astra G, ked dobre pamatam tak Z14XE, neslo, skoncilo to opcomom.

Vyblikanie - kod 1130

PoslaťNapísal: 11 Feb 2008, 07:51
od Roman123
Vyblikanie týmto sposobom funguje.
Vyblikal som chybu 1130 a na nete som nasiel ze ide o
Heated Oxygen Sensor Circuit Low Variance Bank 1 Sensor 1
len neviem este co to presne znamena

PoslaťNapísal: 11 Feb 2008, 10:33
od Roman123
Ano mám dve sondy, menil som obe za univ. aj s katalyzátorom (praskly zvody a ostala diera), tzn ze lambda pred katalyzátorom nemeni hodnotu odporu v pozadovanom rozsahu (mozno ze ten typ co som pouzil nie je vhodny)

PoslaťNapísal: 11 Feb 2008, 10:35
od macil
Sorry, príspevok, na ktorý si reagoval som medzitým presunul sem http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?p=39093#39093

PoslaťNapísal: 04 Máj 2008, 20:09
od Tijay
Ja mam Vectru 1,8 rv. 99 , skušal som vyblikať chybu ale nejako mi to nejde. Spojil som PIN 5 a 6 , potom som dal zapalovanie. A akurat mi zhasla kontrolka motora nič viac. Ziadne čisla. Spravil som niekde chybu ? a kde sa maju tie čisla zobrazovať ? Vdaka za radu.

PoslaťNapísal: 04 Máj 2008, 20:34
od macil
Žiadne čísla sa nezobrazujú, musíš počítať bliknutia kontrolky motora. Navyše myslím, že v tvojom prípade to už takto jednoducho, bez diagnostiky neide. Pozri, či máš v pinoch 5 a 6 osadené kontakty.

PoslaťNapísal: 05 Máj 2008, 14:02
od Tijay
Ano mam tam piny 5 a 6. Piny mam presne tak ako na tomto obrazku : http://www.opelastra.cz/forum/file.php?4,file=1421

Spojil som kablikom 5 a 6 , Ale kontrolka neblikala iba zhasla. Potom nic ine nerobilo.

PoslaťNapísal: 05 Máj 2008, 14:09
od macil
Tak potom žiadna chyba uložená v pamäti nie je. Rozsvietila sa ti kontrolka niekedy počas jazdy, alebo aspoň blikla? Ak nie, tak sa do pamäte nič neuložilo.

PoslaťNapísal: 05 Máj 2008, 15:13
od Tijay
Kontrolka motora nie. Ale ABS a Airbag ano :(

PoslaťNapísal: 05 Máj 2008, 16:32
od macil
Pokiaľ ide o airbag, zvykne zblbnúť konektor pod sedadlom, jedným aj druhým, môže to byť však aj vo volante, alebo aj inde, ak máš viac airbagov. Svietiť bude kontrolka aj po prípadnej oprave. Chybu treba zmazať na diagnostike.
ABS - pravdepodobne ti nefunguje niektoré čidlo. Skontroluj konektory a kábliky pri jednotlivých kolesách.
Avšak, ako tak tie tvoje príspevky čítam, máš tam tých problémov viac. Potreboval by si plnohodnotnú diagnostiku.

ako vyblikať chyby v zafire?

PoslaťNapísal: 30 Aug 2010, 07:02
od mik3333
Skúšal som postup vyblikania chyby na mojej zafire r.v. 2007, motor Z22YH, automat.
Po zapnutí zapalovania mi svieti oranžová kontrolka a zhasne až po naštartovaní. Tak som predpokladal, že si vyčítam chyby vyblikaním ale akosi sa mi nedarí.
Zatlačil som brzdový a plynový pedál na doraz, otočil kľúčikom (bez štartovania) a žiadna reakcia.
Neviete prosím čo som mohol spraviť zle?

PoslaťNapísal: 30 Aug 2010, 08:50
od Fifčok
pri štartovaní ti maju svietit niektore kontrolky, myslim ze (3-4) a po nastartovani maju vsetky kontrolky zhasnut..
ak ti nic nesvieti alebo neblika, ked mas nastartovane alebo pocas jazdy, tak nie je ziadna chyba :wink:

PoslaťNapísal: 30 Aug 2010, 08:55
od mik3333
Po naštartovaní všetky zhasnú, v tom neni problém.
Po otočení kľúča kedy sa rozsvietia všetky kontrolky (bez štartovania) mi ale zostane svietiť oranžová kontrolka s kľúčikom. Signum vravel, že tá má tiež zhasnúť po pár sekundách.

PoslaťNapísal: 30 Aug 2010, 08:57
od Fifčok
a co sa pise v manuali, ze to je kontrolka naco? ..
lebo ja taku nemam :roll:

pripadne urobit diagnostiku :wink:

PoslaťNapísal: 30 Aug 2010, 09:04
od mik3333
auticko s klucikom - v navode je-> Elektronika motoru, elektronika prevodovky, imobilizer, naftový filter - kontrolka sa rozsvieti na niekoľko sekund pri zapnutí zapalovania. Ak sa rozsvieti za chodu motoru - porucha elektroniky motoru alebo prevodovky.... Ak kontrolka bliká keď je zapnuté zapalovanie - porucha elektrinického imobilizeru

Ale mne po niekolkych sekundach nezhasne. Podla Signuma to je znak toho, ze su tam zapisane nejake chyby.
Kedze to nesvieti za chodu chcel som chybu najprv vyblikat aby som vedel v com je problem a aka je jeho vaznost.

Nikde som nenašiel ako sa presne robi diagnostika. Staci na to kabel OpCom?

PoslaťNapísal: 30 Aug 2010, 09:08
od Fifčok
no v tomto presne neviem ale myslim, ze by mal stacit OpCom

PoslaťNapísal: 30 Aug 2010, 09:20
od mik3333
a aký je teda rozdiel medzi prečítaním chýb v logu a diagnostikou? Spustí diagnostika nejaký testovací režim ktorý ktorý prejde všetky čidlá a zapíše zistené chyby do logu? Môžu to byť aj tie isté chyby ktoré sa zapísali počas bežnej prevádzky?
Možno na to pozerám príliš zložito ale všade som čítal o diagnostike a nikde k nej nebolo podrobné vysvetlenie.

PoslaťNapísal: 30 Aug 2010, 09:32
od Fifčok
no diagnostika cez OpCom sa robi pomocov kabla a programu na PC.

Pripojis kabel do auta na diagnosticku zastrcku, zapnes zapalovanie do polohy 2, kde ti svietia kontrolky, spustis program na PC, vyberies typ auta, rok a motor a tam si das rezim diagnostiky....

a ak je nejaka chyba ta sa ta sa zapisala do pamäti v aute a diagnostika ju precita
myslim, ze cez OpCom sa daju zapinat a skusat aj rozne komponenty

Takzvane vyblikanie chyby mas robene bud prepojenim pinov (len starsie modely myslim) nove ako je spomenute hore stlacenim pedalov (neskusal som este)

auto same ak zisti nejaku chybu, tak ju zapise do pamäte, cize ked robis diagnostiku, tak len citas z pamäte chybovych kodov... ak su tam ziadne neni nic sa ti nezobrazi

ESTE DOPLNIM: pri oboch sposoboch len citas z pamäti chybovych kodov v aute

asi som to napisal jak magor, hadam to neni tazke pochopit :D

PoslaťNapísal: 30 Aug 2010, 09:52
od mik3333
dakujem

PoslaťNapísal: 30 Aug 2010, 10:03
od Fifčok
rado sa stalo... hadam som pomohol :wink: