novsie Ople uz nemaju pin 6 v diagnostickej zasuvke osadeny. takze nemozno spojit pin 6 s kostrou vozidla (napr. pin 5) a vyblikat tak chyby
tento postup vraj funguje u niektorych Oplov, ktore maju elektronicky plynovy pedal (cize nie plynove lanko). Motorove kody Y*** a Z****
Postup:
1. vypnut zapalovanie
2. stlacit brzdovy pedal a sucasne stlacit plynovy pedal az na doraz
3. zapnut zapalovanie, no nenastartovat (pedale asi nechat stlacene)
kto tento postup odskusa, prosim aby sem napisal svoj kod motora a ci tymto postupom sa dosiahlo blikanie kontrolky.
pre tych co radi experimentuju:
ak kontrolka neblika, je mozne chybu vyvolat tak, ze sa nejake cidlo odpoji. napriklad snimac teploty nasavaneho vzduchu alebo vaha vzduchu, a potom sa nastartuje. Kontrolka chyby by mala svietit.
Potom skusit vyblikat
Odskusane motory
Benzin
z14xe ? - corsa c 1.4 16v
z18xe - vectra b
Z14XE - Astra H Cosmo (buci_vectra)
Diesel
Z13DT - Corsa nejde (Hosak)
Poznamky:
buci_vectra: VeBe Z18XE fungovalo az na treti pokus...
Astra G, ked dobre pamatam tak Z14XE, neslo, skoncilo to opcomom.
Naposledy upravil iurai dňa 11 Apr 2011, 23:12, celkovo upravené 12
Vyblikanie týmto sposobom funguje.
Vyblikal som chybu 1130 a na nete som nasiel ze ide o
Heated Oxygen Sensor Circuit Low Variance Bank 1 Sensor 1
len neviem este co to presne znamena
Ano mám dve sondy, menil som obe za univ. aj s katalyzátorom (praskly zvody a ostala diera), tzn ze lambda pred katalyzátorom nemeni hodnotu odporu v pozadovanom rozsahu (mozno ze ten typ co som pouzil nie je vhodny)
Ja mam Vectru 1,8 rv. 99 , skušal som vyblikať chybu ale nejako mi to nejde. Spojil som PIN 5 a 6 , potom som dal zapalovanie. A akurat mi zhasla kontrolka motora nič viac. Ziadne čisla. Spravil som niekde chybu ? a kde sa maju tie čisla zobrazovať ? Vdaka za radu.
Žiadne čísla sa nezobrazujú, musíš počítať bliknutia kontrolky motora. Navyše myslím, že v tvojom prípade to už takto jednoducho, bez diagnostiky neide. Pozri, či máš v pinoch 5 a 6 osadené kontakty.
Opel Astra J-ST, A16LET LPG Opel Astra F-CC, X18XE Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
Tak potom žiadna chyba uložená v pamäti nie je. Rozsvietila sa ti kontrolka niekedy počas jazdy, alebo aspoň blikla? Ak nie, tak sa do pamäte nič neuložilo.
Opel Astra J-ST, A16LET LPG Opel Astra F-CC, X18XE Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
Pokiaľ ide o airbag, zvykne zblbnúť konektor pod sedadlom, jedným aj druhým, môže to byť však aj vo volante, alebo aj inde, ak máš viac airbagov. Svietiť bude kontrolka aj po prípadnej oprave. Chybu treba zmazať na diagnostike.
ABS - pravdepodobne ti nefunguje niektoré čidlo. Skontroluj konektory a kábliky pri jednotlivých kolesách.
Avšak, ako tak tie tvoje príspevky čítam, máš tam tých problémov viac. Potreboval by si plnohodnotnú diagnostiku.
Opel Astra J-ST, A16LET LPG Opel Astra F-CC, X18XE Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
Skúšal som postup vyblikania chyby na mojej zafire r.v. 2007, motor Z22YH, automat.
Po zapnutí zapalovania mi svieti oranžová kontrolka a zhasne až po naštartovaní. Tak som predpokladal, že si vyčítam chyby vyblikaním ale akosi sa mi nedarí.
Zatlačil som brzdový a plynový pedál na doraz, otočil kľúčikom (bez štartovania) a žiadna reakcia.
Neviete prosím čo som mohol spraviť zle?
pri štartovaní ti maju svietit niektore kontrolky, myslim ze (3-4) a po nastartovani maju vsetky kontrolky zhasnut..
ak ti nic nesvieti alebo neblika, ked mas nastartovane alebo pocas jazdy, tak nie je ziadna chyba
Insignia ST A20DTH 120kW r.v. 2014 Omega B MV6 X30XE 155kW r.v. 1997 - ex Vectra B Z18XE 92kW r.v. 2001 - ex
Po naštartovaní všetky zhasnú, v tom neni problém.
Po otočení kľúča kedy sa rozsvietia všetky kontrolky (bez štartovania) mi ale zostane svietiť oranžová kontrolka s kľúčikom. Signum vravel, že tá má tiež zhasnúť po pár sekundách.
auticko s klucikom - v navode je-> Elektronika motoru, elektronika prevodovky, imobilizer, naftový filter - kontrolka sa rozsvieti na niekoľko sekund pri zapnutí zapalovania. Ak sa rozsvieti za chodu motoru - porucha elektroniky motoru alebo prevodovky.... Ak kontrolka bliká keď je zapnuté zapalovanie - porucha elektrinického imobilizeru
Ale mne po niekolkych sekundach nezhasne. Podla Signuma to je znak toho, ze su tam zapisane nejake chyby.
Kedze to nesvieti za chodu chcel som chybu najprv vyblikat aby som vedel v com je problem a aka je jeho vaznost.
Nikde som nenašiel ako sa presne robi diagnostika. Staci na to kabel OpCom?
a aký je teda rozdiel medzi prečítaním chýb v logu a diagnostikou? Spustí diagnostika nejaký testovací režim ktorý ktorý prejde všetky čidlá a zapíše zistené chyby do logu? Môžu to byť aj tie isté chyby ktoré sa zapísali počas bežnej prevádzky?
Možno na to pozerám príliš zložito ale všade som čítal o diagnostike a nikde k nej nebolo podrobné vysvetlenie.
no diagnostika cez OpCom sa robi pomocov kabla a programu na PC.
Pripojis kabel do auta na diagnosticku zastrcku, zapnes zapalovanie do polohy 2, kde ti svietia kontrolky, spustis program na PC, vyberies typ auta, rok a motor a tam si das rezim diagnostiky....
a ak je nejaka chyba ta sa ta sa zapisala do pamäti v aute a diagnostika ju precita
myslim, ze cez OpCom sa daju zapinat a skusat aj rozne komponenty
Takzvane vyblikanie chyby mas robene bud prepojenim pinov (len starsie modely myslim) nove ako je spomenute hore stlacenim pedalov (neskusal som este)
auto same ak zisti nejaku chybu, tak ju zapise do pamäte, cize ked robis diagnostiku, tak len citas z pamäte chybovych kodov... ak su tam ziadne neni nic sa ti nezobrazi
ESTE DOPLNIM: pri oboch sposoboch len citas z pamäti chybovych kodov v aute
asi som to napisal jak magor, hadam to neni tazke pochopit
Insignia ST A20DTH 120kW r.v. 2014 Omega B MV6 X30XE 155kW r.v. 1997 - ex Vectra B Z18XE 92kW r.v. 2001 - ex