sirka zimnych pneu
Moderátori: bukelo, dulo, buci_vectra
sirka zimnych pneu
vcera som mal porovnat zimne 185/65/r15 semperit a 195/65/r15 vredestein cca 7 mm, 4 roky stare.
jednu som dal dopredu nalavo, druhu napravo.
pri brzdeni aj zrychlovani na snehu vyrazne lepsie drzala 185/65/r15 semperit.
skoda ze som nemal rovnaky typ pneu s rozlicnymi sirkami.
(predtym som skusal vredestein a stary 10 rokov pneumant 195 s 4mm, pneumant vyrazne smykal uz za mokra, bol 'bez sance')
mam nachylnost verit, ze uzsia pneu by mohla byt lepsia.
robili ste takyto test s rozlicnymi pneu a co Vam vyslo ?
2. otazka - ktore pneu by ste dali dopredu ? (z horeuvedenych mam po 2 kusy)
jednu som dal dopredu nalavo, druhu napravo.
pri brzdeni aj zrychlovani na snehu vyrazne lepsie drzala 185/65/r15 semperit.
skoda ze som nemal rovnaky typ pneu s rozlicnymi sirkami.
(predtym som skusal vredestein a stary 10 rokov pneumant 195 s 4mm, pneumant vyrazne smykal uz za mokra, bol 'bez sance')
mam nachylnost verit, ze uzsia pneu by mohla byt lepsia.
robili ste takyto test s rozlicnymi pneu a co Vam vyslo ?
2. otazka - ktore pneu by ste dali dopredu ? (z horeuvedenych mam po 2 kusy)
- Kat
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 606
- Dátum registrácie: 12 Okt 2007, 10:56
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Bratislava
nemam skusenost z roznymi druhmi pneumatik na napravach.
ale keby som si uz musel vybrat tak by som asi dal tie sirsie dopredu ak maju rovnako zjazdenu vzorku..
ale keby som si uz musel vybrat tak by som asi dal tie sirsie dopredu ak maju rovnako zjazdenu vzorku..
Vlado Kat
Vectra B Caravan 2.0 DTI (X20DTH) 16V 74kw r.v. 1998
viac na: http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=5554
Vectra B Caravan 2.0 DTI (X20DTH) 16V 74kw r.v. 1998
viac na: http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=5554
- Kimi
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 2377
- Dátum registrácie: 09 Jan 2006, 12:03
- Auto: Nemám auto
- Bydlisko: Diviacka Nová Ves
... aj ked osobne mám zimáky 195-ky, je všeobecne známe že zimná pneumatika je lepšia užšia, hlave čo sa týka záberu ne snehu, to mám otestované na viacerých autíčkach, lepšie sa zahryzne do podkladu a tým je účinnejšia.
... a mimochodom ja nie som priaznivcom dvoch rôznych pneumatík na jednej a druhej náprave, ja musím mať všetky 4 kolesá obuté rovnako
... a mimochodom ja nie som priaznivcom dvoch rôznych pneumatík na jednej a druhej náprave, ja musím mať všetky 4 kolesá obuté rovnako
- Durko
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 290
- Dátum registrácie: 11 Okt 2007, 20:17
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Rybnik
ja mam na VEBE zimne 175 - Kormoran - zatial max. spokojnost (uvidim aka bude zivotnost)
mne sa zda ze ta sirka sa najviac prejavuje v tzv. "kasi", vtedy je odpor snehu najvetsi
mne sa zda ze ta sirka sa najviac prejavuje v tzv. "kasi", vtedy je odpor snehu najvetsi
Nie som členom OPELCLUBU
Opel Vectra Caravan X 16 XEL, r.v. 98
105500 km
Spotreba:
dialnica - 6,4L
behacky po okoli - 7,03L / 6,94L / 7,18L / 7,37L
Opel Vectra Caravan X 16 XEL, r.v. 98
105500 km
Spotreba:
dialnica - 6,4L
behacky po okoli - 7,03L / 6,94L / 7,18L / 7,37L
- macil
- Admin
- Príspevky: 36817
- Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
- Auto: Astra J
- Bydlisko: Košice
- Bydlisko alt: Furča
- Kontaktovať používateľa:
2 iurai:
Testovať pneu s rôznou šírkou tak, že jednu si dáš na jednu stranu a druhú na druhú je nezmysel, nehovoriac o rôznom priemere každého z tebou použitých kolies.
Testovať pneu s rôznou šírkou tak, že jednu si dáš na jednu stranu a druhú na druhú je nezmysel, nehovoriac o rôznom priemere každého z tebou použitých kolies.
Opel Astra J-ST, A16LET LPG [fimg=50,10]http://images.spritmonitor.de/859142_4.png[/fimg]
Opel Astra F-CC, X18XE [fimg=50,10]http://images.spritmonitor.de/221164_4.png[/fimg]
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
Opel Astra F-CC, X18XE [fimg=50,10]http://images.spritmonitor.de/221164_4.png[/fimg]
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
macil napísal:2 iurai:
Testovať pneu s rôznou šírkou tak, že jednu si dáš na jednu stranu a druhú na druhú je nezmysel, nehovoriac o rôznom priemere každého z tebou použitých kolies.
mne sa to zda byt idealny test - pre prilnavost v pozdlznom smere - ako som pisal - rozbeh a brzdenie na snehu/kasi
viem, ze priemer maju odlisny. pre ich porovnavanie je to podla mna nepodstatne.
v com by mal byt test nezmyselny ? islo o priame porovnanie za rovnakych podmienok.
co som sa docital, tak robili sa nejake testy a aj u auta s prednym pohonom odporucali dat do zadu lepsie zimne pneumatiky (menej zjazdene).
nie kvoli tomu, ze by to lepsie brzdilo, ale ak su v zadu zle pneu, tak vznikaju pretacave smyky a to su pre vodica horsie situacie.
o pouziti rozlicnych druhou pneu nepisali.
nie kvoli tomu, ze by to lepsie brzdilo, ale ak su v zadu zle pneu, tak vznikaju pretacave smyky a to su pre vodica horsie situacie.
o pouziti rozlicnych druhou pneu nepisali.
- macil
- Admin
- Príspevky: 36817
- Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
- Auto: Astra J
- Bydlisko: Košice
- Bydlisko alt: Furča
- Kontaktovať používateľa:
iurai napísal:macil napísal:2 iurai:
Testovať pneu s rôznou šírkou tak, že jednu si dáš na jednu stranu a druhú na druhú je nezmysel, nehovoriac o rôznom priemere každého z tebou použitých kolies.
mne sa to zda byt idealny test - pre prilnavost v pozdlznom smere - ako som pisal - rozbeh a brzdenie na snehu/kasi
viem, ze priemer maju odlisny. pre ich porovnavanie je to podla mna nepodstatne.
v com by mal byt test nezmyselny ? islo o priame porovnanie za rovnakych podmienok.
Pri jazde je každé koleso zaťažované inak a pokiaľ ide o testovanie "priľnavosťi v pozdĺžnom smere" tebou zvolenou metódou v súvislosti s priemerom kolesa, pamätáš si vzorec pre výpočet krútiaceho momentu? Sú to základy fyziky.
Snáď ešte akceptované by mohli byť výsledky takéhoto testu pneumatík rôznych výrobcov, resp. typu, s rovnakými rozmermi.
Opel Astra J-ST, A16LET LPG [fimg=50,10]http://images.spritmonitor.de/859142_4.png[/fimg]
Opel Astra F-CC, X18XE [fimg=50,10]http://images.spritmonitor.de/221164_4.png[/fimg]
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
Opel Astra F-CC, X18XE [fimg=50,10]http://images.spritmonitor.de/221164_4.png[/fimg]
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
macil napísal:Pri jazde je každé koleso zaťažované inak a pokiaľ ide o testovanie "priľnavosťi v pozdĺžnom smere" tebou zvolenou metódou v súvislosti s priemerom kolesa, pamätáš si vzorec pre výpočet krútiaceho momentu? Sú to základy fyziky.
Snáď ešte akceptované by mohli byť výsledky takéhoto testu pneumatík rôznych výrobcov, resp. typu, s rovnakými rozmermi.
macil, vidim ze v matike si zdatny, tak mi preloz do praktickej reci ten moment. kolesa spojene nie su, tam je diferencial co nejako rozklada silu.
mne z toho vychadza, ze na mensej pneu je cca o 3 % mensia sila pri rozbehu a preto menej smyka ?
na druhej strane pri brzdeni by mala byt mensia sila o 3 % na vacsej pneu, a tato by preto nemala smyknut ako prva
- macil
- Admin
- Príspevky: 36817
- Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
- Auto: Astra J
- Bydlisko: Košice
- Bydlisko alt: Furča
- Kontaktovať používateľa:
Opel Astra J-ST, A16LET LPG [fimg=50,10]http://images.spritmonitor.de/859142_4.png[/fimg]
Opel Astra F-CC, X18XE [fimg=50,10]http://images.spritmonitor.de/221164_4.png[/fimg]
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
Opel Astra F-CC, X18XE [fimg=50,10]http://images.spritmonitor.de/221164_4.png[/fimg]
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
- macil
- Admin
- Príspevky: 36817
- Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
- Auto: Astra J
- Bydlisko: Košice
- Bydlisko alt: Furča
- Kontaktovať používateľa:
Krútiaci moment je súčin sily a dĺžky ramena, na ktoré pôsobí, ale nerozumiem ako si dospel k tomu rozloženiu síl.
Opel Astra J-ST, A16LET LPG [fimg=50,10]http://images.spritmonitor.de/859142_4.png[/fimg]
Opel Astra F-CC, X18XE [fimg=50,10]http://images.spritmonitor.de/221164_4.png[/fimg]
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
Opel Astra F-CC, X18XE [fimg=50,10]http://images.spritmonitor.de/221164_4.png[/fimg]
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
macil napísal:Krútiaci moment je súčin sily a dĺžky ramena, na ktoré pôsobí, ale nerozumiem ako si dospel k tomu rozloženiu síl.
pri brzdeni mas rovnaky tlak na kotuce, cize rovnake trecie sily. poloha dosticiek vzhladom na kotuc je rovnaka, tak vznikne rovnaky moment (brzdnej) sily na kazdom kolese.
rovnost tychto momentov F1 x d1 = F2 x d2, cize na obvode vacsieho kolese posobi mensia brzda sila
pri zrychlovani je to zlozitejsie, a uz neviem, ako som uvazoval