Stránka 1 z 1

kontrolny ventil na vstrekovacej liste benzin - netesnost

PoslaťNapísal: 21 Feb 2011, 01:51
od iurai
na vstrekovacej liste u motorov s viacbodovym vstrekovanim byva na vstrekovacej liste kontrolny ventil. je schovany pod ciernou ciapkockou a podoba sa na ventil kolesa

je bezne, ze je netesny - teda ze ked tam nie je ciapocka, ze presakuje ?

uz som to videl u 2 Oplov a na dalsich som sa ho radsej nedotykal

PoslaťNapísal: 21 Feb 2011, 07:50
od marek1512
Ja si myslím, že to bežné nie je... Tiež z toho môže byť zápach benzínu pod kapotou... No to je len môj názor, nech sa vyjadria skúsenejší.

PoslaťNapísal: 21 Feb 2011, 09:10
od clio1
ja som tento ventil mal tiež na benzínovej zafire ale tiecť by nemal možno by stačila vymeniť gumička ak tam dáka je....ale isto by nemal presakovať....

PoslaťNapísal: 22 Feb 2011, 13:05
od iurai
otazka je, ze ci ked sa ho clovek dotkne po dlhych rokoch nepouzivania, ze ci potom prestane tesnit

beriem spat: mal by sa tade napriklad uvolnit tlak pred vymenou benzinoveho filtra

PoslaťNapísal: 22 Feb 2011, 13:07
od macil
Aký tlak? Kvapalina je nestlačiteľná. Pokiaľ sa tam nedostane vzduch, tak tam žiadny tlak nie je.

PoslaťNapísal: 22 Feb 2011, 13:21
od bukelo
V mudrej knihe "Jak na to" pisu napr. pre Corsa B/Tigra A toto:
Palivová sústava vstrekovacieho motora je u odstaveného motora pod vyskokým tlakom. Pred demontážou palivového potrubia musíme z bezpečnostných dôvôdov znížiť tlak v systéme.
str. 91

Pravdupovediac, ja ked som menil palivovy filter, vobec som neodvzdusnoval palivovu sustavu. Pri odpojeni palivovych hadiciek od nadrze a k motoru ma nic neoprskalo... len vytekalo kludnym tempom palivo.

PoslaťNapísal: 22 Feb 2011, 13:37
od macil
Ani mňa. Tlak je tam len pokiaľ beží čerpadlo.

PoslaťNapísal: 22 Feb 2011, 14:11
od macil
Ani TIS nepíše nič o uvoľňovaní tlaku pri výmene filtra a varuje len pred vytekajúcim, nie striekajúcim palivom a odporuča použitie stlačovacích svoriek.
No v každom prípade, ten ventil by tiecť nemal.

PoslaťNapísal: 22 Feb 2011, 14:24
od iurai
tlak moze byt z hadic a membran ?

PoslaťNapísal: 22 Feb 2011, 17:33
od Lubec
Tlak tam samozrejme je, ale nie nejak zavratny. Cerpadlo pod urcitym tlakom natlakuje system, vdaka ventilom proti padaniu benzinu, tam ten tlak ostava aj po vypnuti motora.

PoslaťNapísal: 22 Feb 2011, 18:06
od Kajo
Je tam reziduálny tlak, potvrdzujem.
Aj na druhý deň po odstavení auta.
Zrejme kombinácia spätný ventil + pružnosť hadíc.

PoslaťNapísal: 22 Feb 2011, 22:24
od macil
Kto by nerozumel, tak Kajo mal na mysli zbytkový, či zvyškový tlak.

PoslaťNapísal: 22 Feb 2011, 22:31
od bukelo
ano.. tzv. zbytkové rezíduum :lol:

PoslaťNapísal: 22 Feb 2011, 22:37
od Kajo
Z Ghost Busters si pamätám: EKTOPLAZMATICKÉ RETIKULUM

PoslaťNapísal: 22 Feb 2011, 22:47
od macil
Stačí si prečítať reklamné letáky k niektorým "zázračným" produktom, kľudne aj z oblasti motorizmu.
Ale už sme značne mimo. :roll: