Strana 1 z 1

Záhadné poruchy na Oploch a ako sme ich vyriešili.

Napísané: 14 Feb 2011, 22:19
od používateľa Kajo
Špecializujem sa na záhadné poruchy.
Privítam aj Vaše záhady.
Začnem štyrmi záhadami:

1.
Prišla ku mne pani Bežná s Corsou Z12XE.
Zvláštny zvuk z motora.
Hneď po naštartovaní bolo počuť, akoby rozvodová reťaz o niečo škŕkala.
Myslel som, že je voľná a šúcha sa kryt.
Lenže potom vysvitlo, že v motore bolo iba 0,5l oleja, reťaz nebola namočená v oleji a šla na sucho.
Po doliatí 3 l oleja bolo všetko ok.

2.
Prišiel človek s Vectrou B, nešli mu otvoriť vodičove dvere, poslal ho ku mne Teo.
Cumplík chodil hore dole, ale kľučka nereagovala.
Snažil som sa dvere vyháčkovať, podarilo sa.
Otvoril som ich.
Rozobral.
Vybral zámok.
Bola v ňom zlomená pružina.
Nahradil som ju brutálne dlhou pružinou skrz celé dvere, ktorá ťahala páčku pod kľučkou nahor.
Pomohlo to len čiastočne, každý 3 krát to bolo treba háčkovať.
Tak som to opäť rozobral a kľučku mechanicky spojil s pákou, takto spolupôsobila moja pružina s pružinou kľučky a fičí to.

3.
Vectra B X20XEV, výpadky, zlé štartovanie, problémy.
Diag. hlási zlý signál od snímača vačky.
Kuknem naňho, kábel k nemu bol opáskovaný, oprava.
Odmotám pásku.
Káble boli prepojené, ale chýbalo tienenie.
Mal som poruke Milku, čokoládku.
Tak som to obalil staniolom z Milky a auto fičí.

4.
Astra H.
Sem tam neštartovala.
Diag. hlásila chybu skoro vo všetkých jednotkách.
ECU, CIM, zadná RJ, ABS...
Asi 15 chýb každá jednotka.
Navyše tam boli neznáme chyby, len číslo a "neznáma chyba"
Ale skoro pri každej jednotke bolo, že CIM modul.
Ale CIM bol ok.
...
Nakoniec sa ukázalo, že to bol alarm, ktorý rušil celú komunikáciu na CAN-BUS.
Alarm KeeTec, zblbol, keď sa vybil akumulátor.
Bolo ho treba resetnúť a všetko bolo zas ok.

Napísané: 14 Feb 2011, 22:39
od používateľa buci_vectra
ad 4.
Blba zem niekde, alebo baterka, dobijanie?
Alebo c je spravne? :D
Som zvedavy...

Napísané: 14 Feb 2011, 22:41
od používateľa Lubec
:D Dobry tip, pockame na vysledok

Napísané: 14 Feb 2011, 22:42
od používateľa Kajo
Ešte počkám na ďalšie názory...
Ale dobre na to ideš.
Aj ja som tak uvažoval

Napísané: 14 Feb 2011, 22:47
od používateľa buci_vectra
Kua to je napinavejsie ako ta turecka nocna mora 1000+1 :D
No kazdopadne by som siel najprv po napajani, pretoze to maju vsetky RJ spolocne... ci?

Napísané: 14 Feb 2011, 22:48
od používateľa Kajo
Odpoveď je tam!

Napísané: 14 Feb 2011, 22:51
od používateľa Lubec
:roll: Ale pred hadankou tam nebolo pisane nic o montazi neorigo alarmu! Tuto info si mal len ty sam.

Napísané: 14 Feb 2011, 22:53
od používateľa buci_vectra
Takze C bolo spravne :D
Zaujimave inac ;)
No daj dalsie, mam chut (sa) hadat :D

Napísané: 14 Feb 2011, 22:53
od používateľa Respo
Astra G
Vzdy ked som daval smerovku dolava najprv iba zablikaly diakove neskor ostavaly svietit dialkove svetla a pri tom to vydavalo zvuk ako keby v packe cosi isrilo :shock:
Problem bol nejaky uvolneni pliesok v packe smeroviek kupil som novu za par korun vymenil a bolo po probleme

Napísané: 14 Feb 2011, 23:01
od používateľa Lubec
Ja som mal tiez jednu zahadu no do teraz je nevyriesena.
Auto slo nastartovat len s plnym plynom a kym sa nezohrialo aspon na 50 bolo bez akej kolvek odozvy na plynovy pedal.
Po odpojeni cidla teploty chladiacej kvapaliny auto slo nastartovat na prvu supu a reakcia na plyn bola bez problemu, no iba 1 min po nastartovani, potom prestal reagovat.
Jednalo sa o diesel myslim 1,9
Diagnostika nevyhodila ziadnu poruchu
Ale to sem nepatri, nebol to opel :oops:

Napísané: 14 Feb 2011, 23:09
od používateľa Kajo
Fíha Lubec, tak to neviem, čo tomu môže byť!

Respo, toto je bežná porucha, dá sa to opraviť.
Máš ešte tú páčku?
Opravím Ti to a budeš ju mať do zásoby.

Ešte hádanka, tiež to nie je opel, ale neva.
Fiat Dobló 1.6 16V benzín.
Raz za cca 1000 km prestal ťahať a začal trhať.
Smola bola, že to bolo väčšinou na slávnej 3 prúdovej D1.
Pár krát som sa plazil s malým plynom 40kou s malou dušičkou.
Pri väčšom plyne auto začalo nenormálne trhať.
Trvalo to hodinu, niekedy celý deň.
Diag. hlásila zlé množstvo vzduchu v motore + škrtiacu klapu.
Tak som ju stále čistil.
Ale porucha sa zopákla.
Raz, keď som šiel po D1, zas.
Vravím si, kašlem už na to a dal som plný plyn.
A voala, zrazu auto šlo ako nové, ale iba na plný plyn.
Keď som mal plyn inde ako na podlahe, trápilo sa to.
Tak som šiel do TT 160kou, naplno.
Doma som potom začal seriózne bádať.
Surfovať.
Rozoberať.
No nakoniec to bola jedna malá hlúpa súčiastka, ktorá toto robila.
Škrtiaca klapka bol falošný poplach a RJ na to prišla sprostredkovane.
Hádajte

Napísané: 14 Feb 2011, 23:12
od používateľa Lubec
To auto preslo mnohymi servismy a ako som uz napisal zatial nikto odpoved nepozna, no malo veeelmi divne namontovany alarm. Cim si ma prave nakopol a asi, aj ked neviem v ktorom servise to auto stoji dnes ho este vyhladam a poradim nech ho odstrania. Ako sa hovori topiaci sa aj slamky chyta :D

Napísané: 14 Feb 2011, 23:21
od používateľa Kajo
Vidíš, keby to auto prišlo ku mne, už mohlo bežať nie 1 minútu, ale možno aj 2, 3 minúty...

Napísané: 14 Feb 2011, 23:49
od používateľa macil
Oprava tej páčky je len dočasná. Už som to na fóre popisoval. K jej výmene by časom došlo tak, či tak.

Napísané: 15 Feb 2011, 00:42
od používateľa Kajo
macil, ja s tým už jazdím rok.
Možno myslíme každý na inú poruchu...

Napísané: 15 Feb 2011, 01:20
od používateľa macil
Tá páčka má vždy tú istú poruchu, ktorú popisuje Respo. Ja som so svojou opravenou tiež jazdil rok. Potom som ju opravil znova a mám ju doma, ibaže plastová kulisa je už natoľko opotrebovaná, že nefunguje svetelná húkačka.

Napísané: 15 Feb 2011, 08:17
od používateľa Respo
presne pre to co napisal macil som ju prastil dokosa a kupil novu aby ma to nahodou neiritovalo :) nakoniec nebola ta packa vobec draha a to som kupoval origo Opel

Napísané: 16 Feb 2011, 09:25
od používateľa dulo
Vectra B Z16XE

dlhšiu dobu auto nešlo, ako malo. Trhalo, nešlo plynule, voľnobežné otáčky nepravidelné, spotreba veľmi vysoká, cca 8l /100km.
Diagnostika ukazovala chybu EGR ventilu. Ten sa vymenil, síce za použitý, ale žiadna zmena.
Auto zle štartovalo, po dvoch dňoch státia ani nenaštartovalo.

Vymenila sa baterka, pretože bola už na odchode.
Odvtedy auto ide ako hodinky, cca mesiac dozadu, čo sa vymenila tá baterka.
Spotreba po mesiaci, prejdených cca 3000 km, sa ustálila na 5,63l / 100 km