Stránka 1 z 1

1.8 zmena prevodovky

PoslaťNapísal: 01 Feb 2011, 00:51
od starec
Tak som sa rozhodol zmodernizovať a kúpil som si novšiu Zafirku teda 2007 1.8i 16V 103 koníkov :P a zistil som, že to čo píšu chalani o prevodovke, teda že 5 kvalt nestačí je bohužel pravda NESTAČÍ :(

Otázočka : Je možné dať tam druhú 6kvalt mapr. zos 2.0i alebo 2.2i a pokiať ánu čo všetko to obnáša čo je potreba meniť ?

ĎAKUJEM za Vaše odpovede :P

PoslaťNapísal: 01 Feb 2011, 00:55
od Komo
170-180 km/h nestaci?

\\ a dam este kus inak :)
cena prevodovky, komplikacie pri skladani, nikdy nevie co sa k tomu este prida. Podla mna je to cenovo narocne a ak ti vadi ze pri 130 ti na dialnici toci cez 3 500 a zerie 9 litrov a mohla by zrat 8.5 tak to podla mna za to nestoji ;)

Respektive, ak som ani raz netrafil, tak skus napisat kde ti chyba ta 6ka.

1.8 zmena prevodovky

PoslaťNapísal: 01 Feb 2011, 01:02
od starec
Stačííííííííííííííí :P :P len po dialnici to kus veľmi drnčííííííí

Ale len som sa pohrával s myšlienkou keďže som mal ponuku na 6kvalt z búranej VRX-ky

Stačí len prehodiť skriňu ? alebo je potrebné viac ? Vďaka :)

PoslaťNapísal: 01 Feb 2011, 01:07
od Komo
Napriklad, tu mas 1.8ku 123 konovu so 6 stupnovym manualom
http://www.cbg.ie/NewCars/Opel/Zafira/M ... ELITE.aspx

Pockaj par dni, napisu ludia co sa vyznaju viac, ja ti len daam info od inych ludi, sam neviem ;)

PoslaťNapísal: 01 Feb 2011, 11:07
od fabre
my máme na Hčku tiež dosť krátke prvody, čo znamená, že pri 130tke to má 4000ot/min a prežili sme. Jčko už má prevody dlhšie= pri 130tke 3000ot/min. tak či tak, benzínový opel ti asi pri 2000ot/min 130 nepojde :wink:

PoslaťNapísal: 01 Feb 2011, 16:59
od dušan992
ak ti vadi hluk tak si odhlučni interier auta dynamat, STP,...možno to bude ovela lacnejsie. odhlučnenie interieru nie je silna stranka opla.

PoslaťNapísal: 01 Feb 2011, 17:01
od langdon2
dušan992 píše:ak ti vadi hluk tak si odhlučni interier auta dynamat, STP,...možno to bude ovela lacnejsie. odhlučnenie interieru nie je silna stranka opla.


presne tak....toto aj mna sere...idem 120 a enormne vnimam vonkajsi hluk z motora, vietor apod....

PoslaťNapísal: 01 Feb 2011, 20:20
od Kajo
Presne, ďalší rýchlostný stupeň nie je cesta.
Tá 6ka môže byť rovnako sprevodovaná ako u Teba 5ka, len sú prevody k sebe bližšie.
Navyše je ten motor slabý na to, aby pri 2500 ot./min. prekonal jazdné odpory pri 130 kmh.
Pretože Tvoj motor napr. pri 2500 otáčkach môže mať výkon čo ja viem, 40 koní...

1.8 zmena prevodovky

PoslaťNapísal: 01 Feb 2011, 22:40
od starec
Tááááák toto som potreboval rozumný názor na moju nerozumnú potrebu :)

Len som chcel dajak pokumštovať kus . :P :P

Pravdu povediac mam ju tu v Anglicku a na tieto highway je to pecka, presne stavane na anglicke rýchlosti teda max : 70 mil/h (113 Km/h) :arrow:

Vďaka za vaše nadšenie a podporu chalani :D :twisted:

PoslaťNapísal: 01 Feb 2011, 22:47
od Kajo
V pohode starec, aj nabudúce ;)

Ale jedna možnosť, ako znížiť otáčky a hlučnosť predsa je.
Len je to také, no...
Skrátka, dať vyššie pneumatiky, väčší obvod kolesa znamená nižšie otáčky.

1.8 zmena prevodovky

PoslaťNapísal: 01 Feb 2011, 23:09
od starec
To ma presne napadlo ( len som chcel znížiť trošku otáčky ) len sa mi zdá, že si nechám poradiť aké ?
Teraz mám klasiku 205/55/16 teda pomôže mahodiť mapr. : 225/50/17 alebo 18-tky ? :twisted:

Vďaka za pomoc aj keď som trošku zmenil tému vlákna :)

PoslaťNapísal: 01 Feb 2011, 23:19
od macil
Tuším ste toto riešenie trochu nedomysleli.

1.8 zmena prevodovky

PoslaťNapísal: 01 Feb 2011, 23:24
od starec
Ako na rovinu po mojej starkej 2.0 74Kw DTi je táto šjáááálenéé žihadlo a po mesiaci testovania môžem povedať že sa dá na nej poriadne ponaháňať ale zase ked idem s rodinou aj poriadne úsporne pojazdiť teraz jazdím pokojne :P 39míl/gal.
teda cca 58 Km / 4,5 lit. skoro stále po rovine (ostrov :) ) a dlhšie cesty.

néééé je zléééé ale ........ veď viete :P

PoslaťNapísal: 05 Feb 2011, 21:25
od 24petusko
Kajo píše:Presne, ďalší rýchlostný stupeň nie je cesta.
Tá 6ka môže byť rovnako sprevodovaná ako u Teba 5ka, len sú prevody k sebe bližšie.
Navyše je ten motor slabý na to, aby pri 2500 ot./min. prekonal jazdné odpory pri 130 kmh.
Pretože Tvoj motor napr. pri 2500 otáčkach môže mať výkon čo ja viem, 40 koní...


kajo to je blbosť jak vyprážaný ľad...sorry
mal by si si čeknúť nejaké grafy a hodnoty toho motora

takže:
Z18XER má pri 2500 ot. 65PS a 150 Nm
Z18XER má pri 3500 ot. 90PS a 180 Nm
Z18XER má pri 4500 ot. 110 PS a 170 Nm
Z18XER má pri 5500 ot. 130 PS a 170 Nm
Z18XER má pri 6500 ot. 145 PS a 160 Nm

to hovoria grafy z bŕzd
neber to s presnosťou na jednotky, ale tak isto nemá 40 PS pri 2500 ot

PoslaťNapísal: 06 Feb 2011, 01:21
od Kajo
Peťuško, nie som to ja, kto píše blbosti, ale Ty.
starec píše, že má"...Zafirku 2007 1.8i 16V 103 koníkov".
103 koníkov nie je 103 kilovatíkov, pomýlil si si to.

Navyše ja som napísal:
"napr. pri 2500 otáčkach môže mať výkon čo ja viem, 40 koní"

Takže, aj keby som sa mýlil, čo sa ale zrejme nemýlim alebo len veľmi málo, poistil som sa slovami "napr." a "čo ja viem".

PoslaťNapísal: 06 Feb 2011, 02:50
od lubo22
neviem co sa hadate :D
kupte diesel a ten pri 2500 ot ma vykon v pohode.. nie velky ale urcite to pojde :)

PoslaťNapísal: 06 Feb 2011, 08:22
od clio1
presne tak!:D:D:D

PoslaťNapísal: 06 Feb 2011, 09:24
od mysiaq
kajo asi sa pomilil chalanisko co to pisal lebo v popise ma pri zirafe 140 konikov co by odpovedalo 103 kW :)

PoslaťNapísal: 06 Feb 2011, 10:45
od Kajo
Nuž, ak sa pomýlil v podpise, tak to ja za to nemôžem.
Ale aj tak to nesedí, pretože ak má 103 kW, je to 138 koní, nie 140 a ani 145 ako píše Peťuško.

PoslaťNapísal: 06 Feb 2011, 12:20
od Respo
a zasa sa bavite o hovdine ... kajo predsa napisal "napr." a "čo ja viem" naco to este rozoberate bol to iba priklad ! ste jak male deti #-o