Stránka 1 z 2
Ako zvýšiť účinnosť bŕzd
Napísal:
25 Jan 2011, 01:16
od Kajo
Moje skúseností sú také, že autá, ktoré navštívia moju dielňu, v cca 80% prípadov nemajú v poriadku brzdy.
3 najčastejšie príčiny:
A) staré brzdové obloženie, kontaktná vrstva je spečená, tvrdá
B) príliš lesklý brzdový kotúč (príp. v kombinácii s A)
C) zatuhnutá vnútorná platnička (príznak, zhrdzavený kotúč zvnútra
Riešenie:
pre A) vymeniť
pre B) zdrsniť alebo vymeniť
pre C) rozchodiť, natrieť kontaktné plochy špec. prípravkom
Napísal:
25 Jan 2011, 09:33
od macil
Kajo, s tým zdrsňovaním, to nemyslíš vážne, však?
Napísal:
25 Jan 2011, 09:39
od langdon2
Ano, karbobruskou..
Ja sa chcem spytat...co vlastne na brzdach piska...kotuc, alebo dosticky.....
Bo oboje sa mi menit nechce...nakolko maju tie brzdy dva roky, a su stale jak nove....
Napísal:
25 Jan 2011, 09:48
od Kajo
macil, zdrsnenie ako vedľajší účinok sústruženia.
Peťo, píska doštička, rozkmitáva sa.
Stačí zadnú stranu natrieť takou hmotou.
Napísal:
25 Jan 2011, 09:49
od Komo
Vacsinou piska bordel ktory ostane prilepeny - pripeceny na dostickach. Neviem ako u ostatnych, ja som to cistil par krat ked to piskalo, prebehol som ich jemnym smirglom a bol pokoj ... tak na 200km
Potom pomohla len vymena za inu znacku ...
Napísal:
25 Jan 2011, 09:50
od langdon2
Nooo, presne..tiez som ich raz troska zdrsnil...pomohlo..na chvilu....
Preto sa pytam, ze ci vymenit dosticky alebo nie...
Ale asi sa nato vyserem....sa to brzdi dobre....
Napísal:
25 Jan 2011, 09:59
od macil
Kotúč má byť hladký.
Napísal:
25 Jan 2011, 10:00
od macil
Peťo, pokiaľ ide o to pískanie, je to tak, ako píše Kajo. Treba namazať zadnústranu doštičiek. Najlepšie medenou vazelínou.
Napísal:
25 Jan 2011, 10:20
od langdon2
macil píše:Peťo, pokiaľ ide o to pískanie, je to tak, ako píše Kajo. Treba namazať zadnústranu doštičiek. Najlepšie medenou vazelínou.
Hm, dobre..ked ju zozeniem, skusim to....
Napísal:
25 Jan 2011, 10:35
od Kajo
Kotúč má byť hladký, ale keď je lesklý ako zrkadlo, je zle.
Napísal:
25 Jan 2011, 10:46
od macil
Kajo, toto počujem prvýkrát a podľa mňa je to nezmysel.
Sklovitá vrstva na doštičkách problém je, ale kotúč je iný materiál. Do plochy kotúča nie je potrebné zasahovať, jedine v prípade veľkých nerovností, či deformácie. Plocha kotúča sa veľmi rýchlo prispôsobí ploche doštičiek.
Napísal:
25 Jan 2011, 11:27
od Kajo
macil, niekedy Ti to odfotím, aby som podporil hypotézu.
Ak je kotúč hladký ako zrkadlo a prípadne opalizujúco sa leskne, bol prehriaty a v súčinnosti s trením o obloženie sa kov vyleštil, potom to veľmi zle brzdí.
Napísal:
25 Jan 2011, 11:35
od macil
Kajo, zbytočne, nepresvedčíš ma. Ale hádať sa s tebou nebudem.
Napísal:
25 Jan 2011, 11:42
od brano_co
v tomto súhlasím s Kajom, vime že doma na jednom aute, už neviem ktorom, boli vpredu disky lesklé ako zrkadlo, a viem že to bol v tedy problém a menili sa
Napísal:
25 Jan 2011, 16:16
od swabel
A pomoze to zdrsnit, ak sa to casom aj tak vybrzdi do hladka?
Napísal:
25 Jan 2011, 16:55
od Kajo
Tá vyleštená mikrovrstva sa zoberie sústruhom dole a bude to OK.
Štruktúra materiálu sa nezmenila.
Ja som to mal tak na Omege, keď som ju kúpil, tie kotúče boli hladké ako...
Ani neviem s čím to prirovnať, bol to extrém.
Až mi bolo nepríjemné sa toho dotýkať.
Dal som nové platničky a zaboha si nechceli sadnúť, nevrzdilo to poriadne.
Tak ešte raz rozobrať a na sústruh.
Potom to už bola paráda, kotúče ešte vydržali jedny platničky, cca 40.000 km.
Napísal:
25 Jan 2011, 19:42
od JRD McLAREN
no kajo hovori dobre..
a aby ste aj ostatny pochopili, tak na kotuci sa pri prudkom zahriati
a naslednom prudkom ochladeni vytvori tzv. korka, ci hotspots..
jednoducho tenka a velmi tvrda vrstva...
to iste sa moze vytvorit aj na dosticke..
su to take leskle flaky na doskach...a povrch je velmi tvrdy..
to iste sa vytvori aj na povrchu kotucov, a material je taky tvrdy, ze pomoze iba jeho zbrusenie..
male ilustracne video , aj ked na zotrvaku ..
http://www.youtube.com/watch?v=KeqzZniVmrM
EDITED:
nasiel som aj fotky takych kotucov.. ..fialovych..
http://195.28.90.58/dohc/ostatne/dscn6964.jpg
http://195.28.90.58/dohc/ostatne/dscn6965.jpg
Napísal:
25 Jan 2011, 19:57
od red baron
Do plochy kotúča nie je potrebné zasahovať, jedine v prípade veľkých nerovností, či deformácie.
strašne veľký omyl .... kajo má plnú pravdu ... kotúč nesmie biť lesklý ako zrkadlo .... platničky sa vtedy iba šmýkaju po ňom a vôbec nebrzdia .... sústruh problém rieši ... stočí sa iba tenulinká vrstva ... 0.1 až 0.2 mm z každej strany .... a je po probléme ....
Napísal:
25 Jan 2011, 20:06
od macil
Už som nechcel, no nedá mi to. Výrazom hot spot sa označujú vyhriate miesta, ktoré vznikajú nerovnomerným odvádzaním tepla z materiálu (kotúča), nevyskytuje sa však na celej ploche kotúča. Napokon, vyplýva to aj z názvu.
Kajo nazval problémom príliš hladké, či lesklé kotúče.
Napísal:
25 Jan 2011, 22:04
od JRD McLAREN
macil ANO.. ..ale...
prehriatie a tzv. "skrupinka" sa nemusi vyskytovat na celej sirke kotuca,
vacsinou to byva vonkajsia hrana smerom k stredu..
ale povrch takto prehriateho kotuca, ma podobne vlastnosti a podobnu tvrdost ako ma povrvch "map"ci "flakov" na zotrvacniku.. (hot spots)
vysledkom coho je, ze mash znizeny treci ucinok..
(VIDEO - vrtanie do zotrvaku som udal iba ako priklad)
fotky co som dal, su prave fotky "prebrzdenych kotucov", material je do fialova/modra..
povrch velmi tvrdy, a treci ucinok "o ho\ /ne"
ked prstom prejdesh po "fialovom" povrchu, tak sa ti bude smykat lahsie, nez na podobne lesklom kotuci s "beznym ocelovym leskom"..