Stránka 1 z 2

Ako zvýšiť účinnosť bŕzd

PoslaťNapísal: 25 Jan 2011, 01:16
od Kajo
Moje skúseností sú také, že autá, ktoré navštívia moju dielňu, v cca 80% prípadov nemajú v poriadku brzdy.

3 najčastejšie príčiny:
A) staré brzdové obloženie, kontaktná vrstva je spečená, tvrdá
B) príliš lesklý brzdový kotúč (príp. v kombinácii s A)
C) zatuhnutá vnútorná platnička (príznak, zhrdzavený kotúč zvnútra

Riešenie:
pre A) vymeniť
pre B) zdrsniť alebo vymeniť
pre C) rozchodiť, natrieť kontaktné plochy špec. prípravkom

PoslaťNapísal: 25 Jan 2011, 09:33
od macil
Kajo, s tým zdrsňovaním, to nemyslíš vážne, však?

PoslaťNapísal: 25 Jan 2011, 09:39
od langdon2
Ano, karbobruskou.. :D :D :D
Ja sa chcem spytat...co vlastne na brzdach piska...kotuc, alebo dosticky..... :roll: Bo oboje sa mi menit nechce...nakolko maju tie brzdy dva roky, a su stale jak nove....

PoslaťNapísal: 25 Jan 2011, 09:48
od Kajo
macil, zdrsnenie ako vedľajší účinok sústruženia.

Peťo, píska doštička, rozkmitáva sa.
Stačí zadnú stranu natrieť takou hmotou.

PoslaťNapísal: 25 Jan 2011, 09:49
od Komo
Vacsinou piska bordel ktory ostane prilepeny - pripeceny na dostickach. Neviem ako u ostatnych, ja som to cistil par krat ked to piskalo, prebehol som ich jemnym smirglom a bol pokoj ... tak na 200km :lol:
Potom pomohla len vymena za inu znacku ...

PoslaťNapísal: 25 Jan 2011, 09:50
od langdon2
Nooo, presne..tiez som ich raz troska zdrsnil...pomohlo..na chvilu....
Preto sa pytam, ze ci vymenit dosticky alebo nie...
Ale asi sa nato vyserem....sa to brzdi dobre....

PoslaťNapísal: 25 Jan 2011, 09:59
od macil
Kotúč byť hladký.

PoslaťNapísal: 25 Jan 2011, 10:00
od macil
Peťo, pokiaľ ide o to pískanie, je to tak, ako píše Kajo. Treba namazať zadnústranu doštičiek. Najlepšie medenou vazelínou.

PoslaťNapísal: 25 Jan 2011, 10:20
od langdon2
macil píše:Peťo, pokiaľ ide o to pískanie, je to tak, ako píše Kajo. Treba namazať zadnústranu doštičiek. Najlepšie medenou vazelínou.


Hm, dobre..ked ju zozeniem, skusim to....

PoslaťNapísal: 25 Jan 2011, 10:35
od Kajo
Kotúč má byť hladký, ale keď je lesklý ako zrkadlo, je zle.

PoslaťNapísal: 25 Jan 2011, 10:46
od macil
Kajo, toto počujem prvýkrát a podľa mňa je to nezmysel.
Sklovitá vrstva na doštičkách problém je, ale kotúč je iný materiál. Do plochy kotúča nie je potrebné zasahovať, jedine v prípade veľkých nerovností, či deformácie. Plocha kotúča sa veľmi rýchlo prispôsobí ploche doštičiek.

PoslaťNapísal: 25 Jan 2011, 11:27
od Kajo
macil, niekedy Ti to odfotím, aby som podporil hypotézu.
Ak je kotúč hladký ako zrkadlo a prípadne opalizujúco sa leskne, bol prehriaty a v súčinnosti s trením o obloženie sa kov vyleštil, potom to veľmi zle brzdí.

PoslaťNapísal: 25 Jan 2011, 11:35
od macil
Kajo, zbytočne, nepresvedčíš ma. Ale hádať sa s tebou nebudem. :wink:

PoslaťNapísal: 25 Jan 2011, 11:42
od brano_co
v tomto súhlasím s Kajom, vime že doma na jednom aute, už neviem ktorom, boli vpredu disky lesklé ako zrkadlo, a viem že to bol v tedy problém a menili sa

PoslaťNapísal: 25 Jan 2011, 16:16
od swabel
A pomoze to zdrsnit, ak sa to casom aj tak vybrzdi do hladka?

PoslaťNapísal: 25 Jan 2011, 16:55
od Kajo
Tá vyleštená mikrovrstva sa zoberie sústruhom dole a bude to OK.
Štruktúra materiálu sa nezmenila.
Ja som to mal tak na Omege, keď som ju kúpil, tie kotúče boli hladké ako...
Ani neviem s čím to prirovnať, bol to extrém.
Až mi bolo nepríjemné sa toho dotýkať.
Dal som nové platničky a zaboha si nechceli sadnúť, nevrzdilo to poriadne.
Tak ešte raz rozobrať a na sústruh.
Potom to už bola paráda, kotúče ešte vydržali jedny platničky, cca 40.000 km.

PoslaťNapísal: 25 Jan 2011, 19:42
od JRD McLAREN
no kajo hovori dobre..
a aby ste aj ostatny pochopili, tak na kotuci sa pri prudkom zahriati
a naslednom prudkom ochladeni vytvori tzv. korka, ci hotspots..
jednoducho tenka a velmi tvrda vrstva...
to iste sa moze vytvorit aj na dosticke..

Obrázok
su to take leskle flaky na doskach...a povrch je velmi tvrdy..

to iste sa vytvori aj na povrchu kotucov, a material je taky tvrdy, ze pomoze iba jeho zbrusenie..
male ilustracne video , aj ked na zotrvaku .. http://www.youtube.com/watch?v=KeqzZniVmrM

EDITED:
nasiel som aj fotky takych kotucov.. ..fialovych..
http://195.28.90.58/dohc/ostatne/dscn6964.jpg
http://195.28.90.58/dohc/ostatne/dscn6965.jpg

PoslaťNapísal: 25 Jan 2011, 19:57
od red baron
Do plochy kotúča nie je potrebné zasahovať, jedine v prípade veľkých nerovností, či deformácie.

strašne veľký omyl .... kajo má plnú pravdu ... kotúč nesmie biť lesklý ako zrkadlo .... platničky sa vtedy iba šmýkaju po ňom a vôbec nebrzdia .... sústruh problém rieši ... stočí sa iba tenulinká vrstva ... 0.1 až 0.2 mm z každej strany .... a je po probléme ....

PoslaťNapísal: 25 Jan 2011, 20:06
od macil
Už som nechcel, no nedá mi to. Výrazom hot spot sa označujú vyhriate miesta, ktoré vznikajú nerovnomerným odvádzaním tepla z materiálu (kotúča), nevyskytuje sa však na celej ploche kotúča. Napokon, vyplýva to aj z názvu.
Kajo nazval problémom príliš hladké, či lesklé kotúče.

PoslaťNapísal: 25 Jan 2011, 22:04
od JRD McLAREN
macil ANO.. ..ale...

prehriatie a tzv. "skrupinka" sa nemusi vyskytovat na celej sirke kotuca,
vacsinou to byva vonkajsia hrana smerom k stredu..

ale povrch takto prehriateho kotuca, ma podobne vlastnosti a podobnu tvrdost ako ma povrvch "map"ci "flakov" na zotrvacniku.. (hot spots)
vysledkom coho je, ze mash znizeny treci ucinok..
(VIDEO - vrtanie do zotrvaku som udal iba ako priklad)

fotky co som dal, su prave fotky "prebrzdenych kotucov", material je do fialova/modra..
povrch velmi tvrdy, a treci ucinok "o ho\ /ne"

ked prstom prejdesh po "fialovom" povrchu, tak sa ti bude smykat lahsie, nez na podobne lesklom kotuci s "beznym ocelovym leskom"..