Stránka 1 z 11

OP-COM Všetky naprogramovateľné funkcie - na prvej strane

PoslaťNapísal: 18 Okt 2010, 22:04
od leilak1
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pre tých čo majú op-com kábel doma a chcú ho na maximum využiť, písať do vlákna návody, skúsenosti,nové aktualizácie, alebo to čo ste pokazili zlým programovaním cez opcom. Prípadne čo sa dočítate v zahraničných vláknach dôležité, dajte vedieť.

Neodporúča sa skúšať nový originál softwer stiahnutý z oficialnych stránok, môže spôsobiť znefunkčnenie china káblu! Najnovšia verzia 2010/8. Funguje aj v REC a UEC varianten konfigurations programierung čo doteraz na niektorých modeloch nešlo.
Do prvého okna budem všetky funkčné postupy zapisovať. Chcem to tu všetko zosumarizovať... a pre začínajúcich s diagnostikou spriehladnil...Sám toho moc nechcem skúšať, aby som doma neznepojazdnil náhodou svoje auto, čo sa mi raz skoro stalo...
Otázky ktoré sa moc nehodia, aby sa moc vlákno neznepriehladnilo píšte ako doteraz do vlákna OP-COM Diagnostika.
Bude to viac zamerané na Astru H zafiru B lebo nemám ja astru G možnosť diagnostikovať. Chcem sa zo svojími skúsenosťami čo najviac podeliť a dúfam že prídete ešte vy na viac vecí ...
Predajcov káblov je tu dosť ja ním nie som, použi :google:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ak by niekto chcel originál profi OP-com nemeckú verziu tak na ebay.de za 350 eur.
Na žiadosť konečných spotrebyteľov v nemecku, že nechcú kupovať kábel ktorý je drahý (800eur) a určený pre všetky autá, op-com čo používaju servisi, tak bola vytvorená FULL verzia len pre určité autá rozdelená do určitých kategorii. Túto kategoriu treba pred objednaním uviesť. Takže niečo profi a origoš pre domácich kutilov. Update sľubuje nemecký predajca zadarmo jeden rok

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pre klony softwer najaktuálnejší je na polskom fore. Najnovšia verzia a myslím že najfunkčnejšia, najstabilnejšia je OP-COM china 2010/8 :smackbottom:
Odkaz: http://peb.pl/literatura-programy/828888-mix-op-com-opel-diagnostyka-tylko.html

Pri diagnostikovaný niekedy kábel zamrzne a nemôže sa dostať do jednotky. Pomôže odpojenie kábla od pc aj od auta a vypatie zapalovania, počkať 15 sekund a opäť zapať zapalovanie a napojiť kábel. Je možné, že ani po takomto úkone niektoré el. jednotky nebudú chcieť komunikovať, záleží od auta. Zatiaľ som ja taký problém nemal.

PoslaťNapísal: 18 Okt 2010, 22:05
od leilak1
Astra H Zafira B Postup žiaľ iba v nemčine. :welcome1:

- nastavenie denného svietenia :bash:

Diagnose->Rok výroby -> Astra H -> Karosserie -> REC -> Programierung -> Varianten Konfigurations Programmierung -> Zadaj security code -> Tagfahrlicht zmeniť na Variantu 5 (odporúčam ja)
Podobne aj v jednotke UEC postup taký istý len namiesto REC bude UEC
Pozri možnosti nastavenia denného svietenia:
http://www.leilak1.salem.sk/fotka.php?s ... 1TRQ.ms=iP

- zamykanie po rozjazde vozidla

(Táto funkcia sa nedá nastaviť originál profi diagnostikou TECH2)
Diagnose -> Rok výroby -> Astra H -> Karosserie -> REC -> Programierung -> Varianten Konfigurations Programmierung -> Zadaj security code -> Geschw. Abhängige Verriegelung ->-> zmeň na vorhanden
Aktivácia zamykania pridržaním tlačidla pár sekund až do pípnutia.
Vypnutie automatického zamykania opäť podržať až do pípnutia.

-naprogramovanie tlačitka Sport

Musí byť lišta s tlačidlom sport, Tachometer, ktorý podporuje funkciu sport a káble natiahnuté medzi Tachometrom a lištou s tlačidlom sport viac na fóre.Autá s ESP nastaviť mit Sportfahrwerk aby bolo možné vypínať ESP.
Niektoré tachá nepodporujú tuto funkciu dá sa to zistiť pomocou alpha code. Nepodporujú to obyčajne autá s enjoy výbavou...
Diagnoze -> Rok výroby -> Astra H -> Karosserie -> IPC -> Varianten kofigurations Programierung -> Zadaj security code ->
Sportprogramschalter -> zmneň na Vorhanden s ESP na mit Sportfahrwerk

- možnosť korekcie spotreby palubného pc od -12% do plus 12%


rok výroby-> Astra-H -> Engine -> Z17DTH -> ECU ->
EN: Programming ->Next ->Fuel Consumption Correction -> Value: 0,0 ->Program New Value
DE: Programmierung -> Nachster ->Kraftstoff Verbrauchs-Korrektur ->Wert: 0,0 ->Neue Wert Programmieren
Treba spravne nastavit (vypocitat) hodnotu korekcie. Nasiel som to, ale je to nemecky
http://www.motor-talk.de/forum/verbrauc ... 22023.html

-komfortné zatváranie okien diaľkovým ovládaním :dancing:

Funkčné u aut ktoré maju REC (zadné elektrické centrum) Od roku 2007 nie je štandart.
Funkčné je ak je spravený aj "doťah" okien. Ten treba vždy spraviť po predchádzajúcom odpojení batérie.
Diagnose -> Rok výroby -> Astra H -> Karosserie -> REC -> Programierung -> Varianten Konfigurations Programmierung -> Zadaj security code ->Komfortschliesen Fenster -> zmeň na Vorhanden

-aktivácia tempomatu po výmene páčky

Mení sa nastavenie v riadiacej jednotke motora ECM, CIM a IPC.
Môže sa stať že autá z enjoy výbavou nemajú smd ledku v Tachometri ale tempomat funguje... Zistí sa to vysvietením kontroliek.

Diagnose->Rok výroby -> Astra H -> Motor-> Typ motora -> Programierung -> PUK ->Elektronisch Geschwindigkeit Regelung -> zmeň na Vorhanden
Diagnose -> Rok výroby -> Astra H -> Karosserie ->CIM -> Programierung ->Varianten Konfigurations Programmierung-> Elektronisch Geschwindigkeit Regelung -> zmeň na Vorhanden
Podobne aj postup len namiesto CIM dať IPC

-aktivácia diaľkového ovládania rádia a BC po výmene volantu za multifunkčný :monkey:

Diagnoze -> Rok výroby -> Astra H -> Karosserie CIM -> Programmierung -> Lenkradfernbedienung (ovládanie na volante) zmeň -> Vorhanden (prítomný)


-naprogramovanie nového klúča

pozor kód sa zadáva iba raz je iný ako security code je to kód na klúč...
pri strate sa musí vyrobiť u klúčovej služby nová čepielka podľa náhradného klúča ak chcete len nový klúč (vyskakovačku) tak čepielku prehodiť na nový klúč, zasunúť do zapalovania a naprogramovať.
Diagnose -> Rok výroby -> Astra H -> Karosserie -> CIM -> Programierung -> Vegfahrsperre -> Zadaj security code -> je tam viac možností programovania. Prestný postup nenapíšem lebo som klúč osobne neprogramoval ale pôjde to - už programoval klúč funguje ok musí byť ale nový...

-vypnutie zvukovej signalizacie nezapnutych pasov :thankyou:

-pod jednotkou airbagov SDM / Programming / Program ECU a tam uplne posledna polozka dole je - SBR Warning Sound Status (Seat Belt Reminder). Tu zmenit volbu na - Off a potom potvrdit ešte nižšie - Perform SBR Coding.
Nemecky:
posledná položka Sicherheitsgurtwarner AN zapaté AUS vypaté pípanie - zmeniť to podla želania a potom potvrdiť dole tlačidlom SBR-codierung Ausstattung


-nastavenie možnosti úsporného režimu

Nastavuje sa v UEC a REC. Žiarovky interieru, palubný pc, osvetlenie značky, prístrojovej dosky, rádio sa o niečo skôr samé vypínajú pri nečinnosti ako pri štandartnom režime...
Diagnose -> Rok výroby -> Astra H -> Karosserie -> REC ->Programierung -> Varianten Konfigurations Programmierung-> Zadaj security code-> Ruhestromoptimierung ->zmeň na Vorhanden.
Podobný postup aj pri UEC - zadá sa namiesto REC potom UEC


-nastavenie obvodu kolesa (pri výmene diskov ,gúm alebo...) :horseshit:

Toto má vplyv na ukazovanie tachometra a tiež to aj ovplivní výpočet spotreby palubnéhom počítača a pribúdanie km na tachometri.
Diagnoze -> Rok výroby -> Astra H -> Motor -> výber motora-> Programierung -> Radumfang (obvod kolesa)

-zistenie skutočného stavu KM vozidla. :shocked:

Zistí sa pomocou kábla skutočný stav najazdených kilometrov zapísaný v riadiacej jednotke. Zatial nemám také informácie že by bolo možné meniť stav KM v riadiacej jednotke . Na dispeji tachometra sa dajú také úpravy spraviť (nie opcomom ani Techom2)
Tak už najnovšie sa dá meniť stav km aj v riadiacej jednotke pomocou Opel km tool, takže tak... opatrne...
Diagnoze -> Rok výroby -> Astra H -> Motor -> výber motora-> ist Werte -> Kilometerstandauslesen

- ide o zmenu Country pre radio, zfunkčnenie automatického nastavenie času

Od uživatelala KFL. Nešlo nastaviť automatická úprava času v palubnom pc. Muselo sa pomocou diagnostiky.
Infotainment System DIS -> Programming -> Program Variant Configuration -> Country Code -> Zmena: Other Countries or no Radio Germany Program Yes OK

Opel: AKTIVÁCIA CHECK CONTROL

Diagnostics -> Rok výroby -> Astra H -> Body -> UEC -> Programming -> Program Variant Configuration -> Security Code -> Check Control -> změň na Present
Infotaintment systém -> DIS -> Programming -> Program Variant Configuration -> Check Control -> změň na Present

-nejaké návody čo našiel Schwablík v anglickom jazyku tu http://opcomforum.yolasite.com/guides-and-info.php

- nemecký návod na obsluhu (sú tam aj nejaké obrázky)
http://opcom-diagnose.de/pdf/OP-COM-Handbuch.pdf


Pri výmene autorádia, displeja , tachometra, aktivácia palubného počítača BC zatiaľ nie sú žiadne informácie, že by to op-com dokázal. Ak áno napište !
:discussion:

•Motor
•Převodovka
•Podvozek:
◦ABS/TC/ESP
◦TPMS (systém sledování tlaku v pneumatikách)
◦EHPS (elektrohydraulický posilovač řízení)
•Karoserie:
◦immobilizer
◦el. paměť sedadla / vyhřívání sedadla
◦SDM (Airbagy - snímací a diagnostický modul)
◦SRM (modul posuvné střechy)
◦ECC (klimatizace)
◦SAC (automatická klimatizace)
◦AHL / AFL (nivelace světlometů)
◦PAS (parkpilot)
◦EHS (elektrické vyhřívání)
IPC ( Tachometer)
◦CIM (modul sloupku řízení)
◦BCM (řídící modul karoserie)
◦REC (zadní elektrické centrum)
◦UEC (elektrické centrum motorového prostoru)
◦DDM (modul dveří řidiče)
◦PDM (modul dveří spolujezdce)
◦SLM (modul řadící páky)
•Informační a zábavní systém:
◦CID (barevný displej)
GID (grafický displej)
◦BID (trojitý displej)
◦TID(info displej)- bez možnosti aktivácie palubného počítača
◦Rádio
◦Měnič CD
◦GPS navigace
◦Jednotka telematic
◦EHU (Zábavní jednotka)
◦DAB (digitální rádio)

Pri programovaní bude treba pri určitých úkonoch security code. Ten je dostupný z kartičky Security Card. Ak ste kúpili ojazdené auto bez tejto kartičky tak si budete musieť tento kód zistiť u opel predajcu podľa vin čísla. ( Opel Trenčin :wink: 30eur - opel Trnava 40eur) :? :wink: :wink:

PoslaťNapísal: 18 Okt 2010, 22:06
od leilak1
Postupy budem aktualizovať prípadne doplnať
Leilo, az budes i tady psat 100 prispevku ktere budou obsahovat jen tecku jsem zvedav jak dlouho tady na foru vydrzis !!!!!
TO: Miloš
Tu mi nik nebude písať urážky na slovákov ako na vašom fore tak myslím že k zmazaniu príspevkov z mojej strany nebude dôvod.
Ja viem že nie som jediný čo to vie. A chcem aby to vedeli všetci nie len niektorý... Mne osobne také vlákno chýba ...tieto informácie som musel hladať mesiace v celých forach...ale ty to vlákno si nazval zbytočné... a zrušil ho...

:rambo:

PoslaťNapísal: 18 Okt 2010, 22:27
od Kajo
Ja môžem zatiaľ povedať toľko, že 4V 8 pinové prepínacie relé (2 prep. kontakty) je možné nahradiť 5V 4 pinovým relé (1 prep. kontakt).
Ja som požil veľké relé, teda bežne dostupné a drôtikmi som ho prepojil s plošákom.
Plošák je jednostranný, je to jednoduché.
(Pre prípad, že by sa niektoré zo 7 relé pokazilo.)

Inak vďaka za vlákno, je to osožné.
Teším sa na nejaké tipy pre Vectru B a Omegu B poFL, dúfam, že ma nesklameš a niečo máš! ;)

PoslaťNapísal: 19 Okt 2010, 06:29
od milosh
Leilo, az budes i tady psat 100 prispevku ktere budou obsahovat jen tecku jsem zvedav jak dlouho tady na foru vydrzis !!!!!

Je blby ze se smazaly i ty postupy na OPCOM programovani ale nejsi jediny kdo to vi :wink:

PoslaťNapísal: 19 Okt 2010, 06:51
od langdon2
Milosh..neboj, na poriadok som tu aj ja. :lol: :lol: :lol:

PoslaťNapísal: 19 Okt 2010, 06:58
od macil
A teraz sa vrátime k téme. OK?

PoslaťNapísal: 19 Okt 2010, 17:39
od swabel
Pridavam par info pre postupy v anglickom jazyku.

Navody tu: http://opcomforum.yolasite.com/guides-and-info.php

PoslaťNapísal: 20 Okt 2010, 00:24
od iurai
milosh píše:Je blby ze se smazaly i ty postupy na OPCOM programovani ale nejsi jediny kdo to vi :wink:


takze v ceskych forach sa maze s nemeckou dokladnostou. HMM ...

pokial tu leilak bude pisat uzitocne technicke informacie a nebude velmi hnevat madarsku firmu nejakymi "warez" informaciami, tak urcite bude mat nasu podporu

PoslaťNapísal: 03 Feb 2011, 11:53
od leilak1
Po dlhšom čase autíčko bolo na diagnostike tak som niečo opravil a dopísal....

-vypnutie zvukovej signalizacie nezapnutych pasov

Ja som si osobne pípanie ponechal...aj keď uznám že to je niekedy otravné... hm mám veľmi negatívnu skúsenosť v minulosti :( tak som radši pípanie nehal a upozorňovalo na pásy
Najnovšia položka od Swablíka...ja som si to tam nevšimol a dnes som to skontroloval, funguje to ...
Dopísaný postup zistenia stavu km z riadiacej jednotky nie z tachometra.
Vidím že opcom v sebe stále niečo skrýva :-) alebo čo zostane nepovšimnuté....

Aktivacia BC OP OPCOM

PoslaťNapísal: 19 Apr 2011, 07:37
od rendok
V nedelu som aktivoval pomocou OP COM-u BC na Opel Astra Caravan H 2005, 1.7CDTI, BID. Zmenil som code index pre zobrazovaciu jednotku z 500 na 600. OP COM mi prisiel cca pred 2 tyzdnami zo Singapuru firmware V1.39 a soft do PC som pouzil 8/2010 china clone. Zaujimave je ze odomna nepytalo security code.

PoslaťNapísal: 19 Apr 2011, 07:40
od langdon2
Rendok, v com si to nastavoval?

OPCOM aktivacia BC

PoslaťNapísal: 19 Apr 2011, 08:20
od rendok
Isiel som cez klasicky postup (nepamatam si to z hlavy fora som dost cital predtym tak ked som to videl preklikal som sa tam) az kym som sa nedostal do menu DIS(BID, GID, CID) take nieco. Bolo to moje prve napojenie cez OPCOm tak som nejak neriesil zapisovanie postupu. Tam som si vybral nieco ako programming a na lavo hore som mal zobrazene mozne verzie zacinajuce 100 a vyssie. Po kliknuti na jednotlivu verziu sa napravo zobrazil popis. Predtym som si dal vypisat aktualny stav kazdej jednotky do textoveho suboru. V bloku pre display som nasiel verziu softwaru 500. Tak intuitivne som zvolil verziu 600 a dal len tak nahrat, pretoze som ocakaval, ze vypyta odomna security code co sa vsak nedialo. Dnes ked som pozrel navody z tej anglickej stranky co tu prihodili tak tam je to presne tak isto je tam code index 500 bez BC a 600 je s BC.

Nevies preco nepytalo security code?

PoslaťNapísal: 19 Apr 2011, 08:32
od langdon2
Neviem...ale raz tu bolo spomenute ze len pri starsich rocnikoch to pyta...Sak pre teba lepsie :wink:

PoslaťNapísal: 29 Apr 2011, 18:21
od Lubec
Ola chlapi, chystam sa deaktivovat na Hcku denne svietenie, predpokladam, ze security code = car pass je tak? Dufam ze ho niekde najdem. Ak sa mi to podari vie niekto aku variantu zvolit? Alebo na mna bude cakat velavravne off?
Ta fotka od leilaka je uz fuc :(

PoslaťNapísal: 29 Apr 2011, 18:26
od buci_vectra
Akurat som vcera na ceskom fore o tom cital a cudovali sa, ze nie od kazdeho opcom pytal security kod... :shock:

PoslaťNapísal: 29 Apr 2011, 18:29
od Lubec
No, ale musim byt na to pripraveny. Len som si chcel byt isty, ze car pass je security code a ne nejaky dalsi. Tak dufam, ze tie auta niesu zakodovane jak svajciarska banka.

PoslaťNapísal: 29 Apr 2011, 18:32
od buci_vectra
Ano na karticke ktora sa vola car pass je security kod ;)
http://www.oz-carparts.de/ebay/info_fah ... opel_2.jpg

PoslaťNapísal: 29 Apr 2011, 18:38
od Lubec
Ahaa ok vdaka. A co druha cast mojej otazky. Nevies nieco blyzsie k tomu?

PoslaťNapísal: 29 Apr 2011, 19:29
od lubo22
mne jeden chlapik co mi kalibroval cidlo na ESP tak potreboval nejaky kod pytal ma karticku ale ja to nemam. potom mi nejak vygeneroval cislo je to stvor miestne cislo.
je to ono co je na car pass? ze podla toho nastavujem nejake veci na diagnoastike spominal nieco s oknami, servisne intervaly akodovanie novych klucov