Stránka 1 z 1

Univerzalny katalyzator - vase skusenosti

PoslaťNapísal: 19 Máj 2010, 17:46
od buci_vectra
Nedavno som reagoval na inzerat jedneho clena, zhana origo katalyzator.
Spomenul som mu univerzalne na co on odpisal, ze mal vysoku spotrebu, nizky vykon...
http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=19307

Ake mate vy skusenosti s univerzalnymi katmi?
Ano-moze byt?
Nie-je to blbost?
Vplyv na vykon a spotrebu?
Pripadne aj nejake skusenosti s kontrolou emisii?

PoslaťNapísal: 19 Máj 2010, 18:51
od Kajo
Toto je zaujímavá otázka, tiež sa zamýšľam nad uni katom, na Fiat, keďže občas mi hlási chybu "Catalyst efficiency below threshold"...

PoslaťNapísal: 22 Máj 2010, 07:44
od buci_vectra
No nikto nic? Nechce sa mi verit... :shock:

PoslaťNapísal: 01 Jún 2010, 19:46
od buci_vectra
To fakt nikto nic? Vsetci akoze mate milion penazi na origo kat?

PoslaťNapísal: 01 Jún 2010, 19:49
od Kesi
Ja by som skôr hľadal možnosť ako ho tam nedať :wink:

PoslaťNapísal: 01 Jún 2010, 19:49
od macil
Všetci asi máme ešte tie pôvodné. :wink:

PoslaťNapísal: 01 Jún 2010, 20:15
od buci_vectra
Kesi píše:Ja by som skôr hľadal možnosť ako ho tam nedať :wink:


Jj, lenze pre motor je zrejme neoptimalne ho tam nemat...
Alebo sa mylim?

PoslaťNapísal: 01 Jún 2010, 20:17
od Kesi
buci_vectra píše:
Kesi píše:Ja by som skôr hľadal možnosť ako ho tam nedať :wink:


Jj, lenze pre motor je zrejme neoptimalne ho tam nemat...
Alebo sa mylim?


Ak myslíš emisie tak hej, ale ináč mu to skôr prekáža :wink:

PoslaťNapísal: 01 Jún 2010, 20:22
od macil
Motoru je jedno, čo vytvára potrebný protitlak. V prípade turba tam byť nemusí. Z hľadiska emisií však áno.

PoslaťNapísal: 01 Jún 2010, 20:41
od Kesi
macil píše:Motoru je jedno, čo vytvára potrebný protitlak.


Napr. rezonátor :wink:

PoslaťNapísal: 01 Jún 2010, 21:15
od buci_vectra
Je mi jasne, ze emisie bez katu su v prdeli ;)
To s tym protitlakom vo vyfukovom potrubi... precital som si uz co to o tom, ale stale niesom uplne vyjasneny, ze naco je dobre brzdit vyfukove plyny.
A rezonator... okrem toho ze zvysuje hluk (co mi prekaza) nieje jedno aku ma dlzku, vnutornu konstrukciu...

Skor by ma zaujimalo co by sa stalo,keby som teleso origo katu nechal a vnutrajsok rozbil a vybral... :)

A co som si este vsimol, tak vacsinou univerzalne katy su kratsie ako originalne... od toho sa odvija asi aj ich nizsia cena...

PoslaťNapísal: 01 Jún 2010, 22:01
od Kajo
Brzdiť výfukové plyny je potrebné pri niektorých motoroch, často pri motoroch s priečnym prúdením, teda, ak je sacie potrubie na inej strane hlavy ako výfukové potrubie. Vtedy, ak by nebol vo výfukovom potrubí protitlak, mohla by nastať situácia, že v čase, kedy je (ešte)otvorený výfukový ventil a (už)otvorený sací ventil, mohlo by dôjsť k výplachu čerstvej zmesi do výfuku.
To sa prejaví menším výkonom.

PoslaťNapísal: 01 Jún 2010, 22:05
od buci_vectra
Diky za objasnenie ;)

PoslaťNapísal: 02 Jún 2010, 00:28
od iurai
podla mna treba pockat, az auto totalne nezvladne emisie a potom vyskusat
...

PoslaťNapísal: 08 Júl 2010, 17:14
od iurai
a uz niekto univerzalny katalyzator namontoval ?

ja si myslim, ze to fungovat moze, inak by to nepredavali.
otazka je trocha ci vydrzi

PoslaťNapísal: 08 Júl 2010, 17:14
od iurai

PoslaťNapísal: 08 Júl 2010, 23:37
od kiko24252
ja si idem objednať univerzalny katalyzátor a bude stať cca 65 eur a robota možno 30 eur. je to vždy lacnejšie ako dať 270 a viac za original. hlavna vec že to bude splňať účel

PoslaťNapísal: 13 Nov 2010, 13:24
od Mony
Mám otázočku.Pri poruche a následnej výmene sviečkových káblov mi začalo niečo crnkať vo výfuku v oblasti katalyzátora a stredného tlmiča. Mechanik tvrdí, že je to stredný tlmič.Avšak mohlo sa stať, že ak sa autom ešte šlo 10km na 3 valce zničil sa kat?Auto ide bez broblémov, žiadna kontrolka nesvieti.Je nejaký spôsob ako to zistiť alebo nejako (EK,diagnostika)premerať?