Stránka 1 z 1
Univerzalny katalyzator - vase skusenosti
Napísal:
19 Máj 2010, 17:46
od buci_vectra
Nedavno som reagoval na inzerat jedneho clena, zhana origo katalyzator.
Spomenul som mu univerzalne na co on odpisal, ze mal vysoku spotrebu, nizky vykon...
http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=19307
Ake mate vy skusenosti s univerzalnymi katmi?
Ano-moze byt?
Nie-je to blbost?
Vplyv na vykon a spotrebu?
Pripadne aj nejake skusenosti s kontrolou emisii?
Napísal:
19 Máj 2010, 18:51
od Kajo
Toto je zaujímavá otázka, tiež sa zamýšľam nad uni katom, na Fiat, keďže občas mi hlási chybu "Catalyst efficiency below threshold"...
Napísal:
22 Máj 2010, 07:44
od buci_vectra
No nikto nic? Nechce sa mi verit...
Napísal:
01 Jún 2010, 19:46
od buci_vectra
To fakt nikto nic? Vsetci akoze mate milion penazi na origo kat?
Napísal:
01 Jún 2010, 19:49
od Kesi
Ja by som skôr hľadal možnosť ako ho tam nedať
Napísal:
01 Jún 2010, 19:49
od macil
Všetci asi máme ešte tie pôvodné.
Napísal:
01 Jún 2010, 20:15
od buci_vectra
Kesi píše:Ja by som skôr hľadal možnosť ako ho tam nedať
Jj, lenze pre motor je zrejme neoptimalne ho tam nemat...
Alebo sa mylim?
Napísal:
01 Jún 2010, 20:17
od Kesi
buci_vectra píše:Kesi píše:Ja by som skôr hľadal možnosť ako ho tam nedať
Jj, lenze pre motor je zrejme neoptimalne ho tam nemat...
Alebo sa mylim?
Ak myslíš emisie tak hej, ale ináč mu to skôr prekáža
Napísal:
01 Jún 2010, 20:22
od macil
Motoru je jedno, čo vytvára potrebný protitlak. V prípade turba tam byť nemusí. Z hľadiska emisií však áno.
Napísal:
01 Jún 2010, 20:41
od Kesi
macil píše:Motoru je jedno, čo vytvára potrebný protitlak.
Napr. rezonátor
Napísal:
01 Jún 2010, 21:15
od buci_vectra
Je mi jasne, ze emisie bez katu su v prdeli
To s tym protitlakom vo vyfukovom potrubi... precital som si uz co to o tom, ale stale niesom uplne vyjasneny, ze naco je dobre brzdit vyfukove plyny.
A rezonator... okrem toho ze zvysuje hluk (co mi prekaza) nieje jedno aku ma dlzku, vnutornu konstrukciu...
Skor by ma zaujimalo co by sa stalo,keby som teleso origo katu nechal a vnutrajsok rozbil a vybral...
A co som si este vsimol, tak vacsinou univerzalne katy su kratsie ako originalne... od toho sa odvija asi aj ich nizsia cena...
Napísal:
01 Jún 2010, 22:01
od Kajo
Brzdiť výfukové plyny je potrebné pri niektorých motoroch, často pri motoroch s priečnym prúdením, teda, ak je sacie potrubie na inej strane hlavy ako výfukové potrubie. Vtedy, ak by nebol vo výfukovom potrubí protitlak, mohla by nastať situácia, že v čase, kedy je (ešte)otvorený výfukový ventil a (už)otvorený sací ventil, mohlo by dôjsť k výplachu čerstvej zmesi do výfuku.
To sa prejaví menším výkonom.
Napísal:
01 Jún 2010, 22:05
od buci_vectra
Diky za objasnenie
Napísal:
02 Jún 2010, 00:28
od iurai
podla mna treba pockat, az auto totalne nezvladne emisie a potom vyskusat
...
Napísal:
08 Júl 2010, 17:14
od iurai
a uz niekto univerzalny katalyzator namontoval ?
ja si myslim, ze to fungovat moze, inak by to nepredavali.
otazka je trocha ci vydrzi
Napísal:
08 Júl 2010, 17:14
od iurai
Napísal:
08 Júl 2010, 23:37
od kiko24252
ja si idem objednať univerzalny katalyzátor a bude stať cca 65 eur a robota možno 30 eur. je to vždy lacnejšie ako dať 270 a viac za original. hlavna vec že to bude splňať účel
Napísal:
13 Nov 2010, 13:24
od Mony
Mám otázočku.Pri poruche a následnej výmene sviečkových káblov mi začalo niečo crnkať vo výfuku v oblasti katalyzátora a stredného tlmiča. Mechanik tvrdí, že je to stredný tlmič.Avšak mohlo sa stať, že ak sa autom ešte šlo 10km na 3 valce zničil sa kat?Auto ide bez broblémov, žiadna kontrolka nesvieti.Je nejaký spôsob ako to zistiť alebo nejako (EK,diagnostika)premerať?