ako sa sprava Vas opel pri brzdeni s ABS na snehu ?

Všetko, čo nebolo možné zaradiť inde.

Moderátori: bukelo, dulo, buci_vectra

iurai

Príspevok od používateľa iurai »

poznate tvrdenie o "ovladatelnosti auta pri brzdeni s ABS" ?

pozor, na niektorych povrchoch to nemusi platit

to ABS je podla mna od vyroby tak nastavene, ze pri blokovani je ponechana velka brzdna sila a tak manevrovatelnost je (na snehu) miziva
Frenky Signum
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 689
Dátum registrácie: 16 Sep 2008, 13:31
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Sabinov

Príspevok od používateľa Frenky Signum »

iurai napísal:poznate tvrdenie o "ovladatelnosti auta pri brzdeni s ABS" ?

pozor, na niektorych povrchoch to nemusi platit

to ABS je podla mna od vyroby tak nastavene, ze pri blokovani je ponechana velka brzdna sila a tak manevrovatelnost je (na snehu) miziva

Dnes si to môžeme vyskúšať - nasnežilo.
OPEL SIGNUM 1.9 CDTi 110kW (2004)
OPEL CORSA B 1.0 12V 40kW (1997)
Kajo
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 10197
Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 22:59
Auto: Astra G
Bydlisko: Bratislava
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa Kajo »

Na Omege to zatáčanie funguje s miernym oneskorením, ako keby som mal mäkké gumy. Pred chvíľou som skúšal otcove BMW a tam ABS búcha do pedálu o dosť rýchlejšie, aj to zatáčanie je pohotovejšie. Má rýchlejšie ABS :)
Ale zaujímavé je TC, na mojej Omege je škrt. klapka ovládaná lankom, pri preklze elektronika mení zrejme iba predzápal, skrátka, i keď otáčky klesnú, pridaním plynu ich viem dvihnúť, brzdné zásahy na pretáčajúcom sa kolese takmer necítiť.
Na BMW sa TC volá ASC a je tak debilne nastavené, že keď je šmykľavý povrch a obe kolesá sa pretáčajú, skončím s voľnobežnými otáčkami a plynom na podlahe. V hlbokom snehu je to nanič a ASC treba vypnúť.
K ESP ešte - nie som prívržencom. Nemám rád takéto prekvapenia a už viackrát som sa zľakol. Okrem toho, auto s ESP na hranici možností je nebezpečné, ten moment, kedy auto odstrelí, je nečakaný. Bez varovania. Nepáči sa mi to a na jednom autoslalome som pre túto "pomôcku" skončil v poli.
Opel Mercedes Renault Ford Peugeot Chrysler - mám rád
Používateľov profilový obrázok
andreyco
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 40
Dátum registrácie: 09 Sep 2008, 23:19
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Lučenec

Príspevok od používateľa andreyco »

Okrem buchania do pedalu ,počujete aj nejaky zvuk??lebo mne to nejak chrapčii,a ešte si to taha aj štavu takže aj svetla svietia menej.
Opel Vectra 1.8 16V, X18XE
Používateľov profilový obrázok
Astrak KE
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 256
Dátum registrácie: 14 Okt 2008, 12:05
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Košice

Príspevok od používateľa Astrak KE »

andreyco napísal:Okrem buchania do pedalu ,počujete aj nejaky zvuk??lebo mne to nejak chrapčii,a ešte si to taha aj štavu takže aj svetla svietia menej.


áno to sú presné príznaky ABS - kopanie do pedálu a nepríjemný škrípaví zvuk.
Opel Astra G - Z18XE
Elegance
Používateľov profilový obrázok
andreyco
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 40
Dátum registrácie: 09 Sep 2008, 23:19
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Lučenec

Príspevok od používateľa andreyco »

diky som sa zlakol že zasa jej niečo nepači
Opel Vectra 1.8 16V, X18XE
Používateľov profilový obrázok
macil
Admin
Admin
Príspevky: 36822
Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
Auto: Astra J
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Furča
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa macil »

Myslím, že pre pokoj duše by bolo pre mnohých najlepšie vybrať poisku a jazdiť bez ABS. ABS je pre nich jednoducho stresujúci faktor, ktorý ich príliš zamestnáva a tým pádom môžu byť na ceste potenciálne nebezpeční.
Opel Astra J-ST, A16LET LPG
Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
Používateľov profilový obrázok
andreyco
Pravidelný užívateľ
Pravidelný užívateľ
Príspevky: 40
Dátum registrácie: 09 Sep 2008, 23:19
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Lučenec

Príspevok od používateľa andreyco »

tak ale ked človek sadne s auta kde predtym ABS ani nepoznali ,musi sa zo začiatku s tym ABS systémom trošku spriatelit. \:D/ no ne?
Opel Vectra 1.8 16V, X18XE
Používateľov profilový obrázok
macil
Admin
Admin
Príspevky: 36822
Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
Auto: Astra J
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Furča
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa macil »

To áno, len aby ho to zoznamovanie nevyšlo pridraho.
Opel Astra J-ST, A16LET LPG
Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

vcera kvalitne nasnezil sypky sneh, vznikla kvalitna smykanica a premavka bola riedka, tak som skusal ABS na FIAT-e. Ochota zatacat v brzdeni mierne vyssia ako na Vectre.
Raz som skoro neubrzdil (nacvik 80-0 za stojacim autom) a jedna zakruta bola na male.
Co sa tyka manevrovatelnosti s ABS, urcite bude mat vplyv aj aky vzor dezenu je na (prednej) pneu.
lebo rozdielne drzi v pozdlznom smere (brzdenie/zrychlovanie) a v priecnom (zmena smeru, stabilita v zakrute)
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

macil napísal:Myslím, že pre pokoj duše by bolo pre mnohých najlepšie vybrať poisku a jazdiť bez ABS. ABS je pre nich jednoducho stresujúci faktor, ktorý ich príliš zamestnáva a tým pádom môžu byť na ceste potenciálne nebezpeční.


macil dusevny terapeut. zachran nase duse, zamkni tuto diskusiu
Používateľov profilový obrázok
macil
Admin
Admin
Príspevky: 36822
Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
Auto: Astra J
Bydlisko: Košice
Bydlisko alt: Furča
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa macil »

Zamknúť? Prečo? Reagoval som len na skutočnosť, do akej miery téma ABS mnohých zamestnáva.
Opel Astra J-ST, A16LET LPG
Opel Astra F-CC, X18XE
Xing Tao Fu Shi 兴涛服饰 a diagnostika 診斷
Používateľov profilový obrázok
Kat
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 606
Dátum registrácie: 12 Okt 2007, 10:56
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa Kat »

iurai napísal:vcera kvalitne nasnezil sypky sneh, vznikla kvalitna smykanica a premavka bola riedka, tak som skusal ABS na FIAT-e. Ochota zatacat v brzdeni mierne vyssia ako na Vectre.
Raz som skoro neubrzdil (nacvik 80-0 za stojacim autom) a jedna zakruta bola na male.
Co sa tyka manevrovatelnosti s ABS, urcite bude mat vplyv aj aky vzor dezenu je na (prednej) pneu.
lebo rozdielne drzi v pozdlznom smere (brzdenie/zrychlovanie) a v priecnom (zmena smeru, stabilita v zakrute)


ABS je len pomocnik ktory aj tak nepomoze nikomu kto mu bude neprimerane verit a bude riskovat na klzkom povrchu pri testovani v plnej premavke...
na to sa da najst prazdne parkovisko nie :roll:
Vlado Kat
Vectra B Caravan 2.0 DTI (X20DTH) 16V 74kw r.v. 1998
viac na: http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=5554
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

Kat napísal:
iurai napísal:vcera kvalitne nasnezil sypky sneh, vznikla kvalitna smykanica a premavka bola riedka, tak som skusal ABS na FIAT-e. Ochota zatacat v brzdeni mierne vyssia ako na Vectre.
Raz som skoro neubrzdil (nacvik 80-0 za stojacim autom) a jedna zakruta bola na male.
Co sa tyka manevrovatelnosti s ABS, urcite bude mat vplyv aj aky vzor dezenu je na (prednej) pneu.
lebo rozdielne drzi v pozdlznom smere (brzdenie/zrychlovanie) a v priecnom (zmena smeru, stabilita v zakrute)


ABS je len pomocnik ktory aj tak nepomoze nikomu kto mu bude neprimerane verit a bude riskovat na klzkom povrchu pri testovani v plnej premavke...
na to sa da najst prazdne parkovisko nie :roll:


je trocha tazke najst parkovisko, kde by si mohol vyskusat brzdenie pri beznej cestovnej rychlosti. takze taka 4-prudovka bez stredoveho deliaceho pasu nie je zla.

ked najblizsie pojdes po okreske pri zasnezenej ceste miernou zakrutou a zrazu zbadas nejake pobuchane auta, budes brzdit s ABS alebo bez ?
Používateľov profilový obrázok
palix
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 270
Dátum registrácie: 18 Feb 2008, 15:28
Auto: Astra G
Bydlisko: Prešov
Kontaktovať používateľa:

Príspevok od používateľa palix »

Snažím sa jazdiť tak, aby ABS nezasiahlo a darí sa mi to celkom dobre. Ale dosť to kope, keď už zasiahne. Myslím, že ovládateľnosť je celkom dobrá - niekde som čítal, že aj s ABS by sa malo brzdiť pred zatočením kolies a v zákrute (pri vyhýbacom manévri) by už malo byť auto ubrzdené. Ale vždy sa to nedá a práve na to je ABS. Moja zásada - Na suchej ceste jazdiť predvídavo a opatrne, na mokrej opatrnejšie a na snehu, ľade a celkovo v zime - mimoriadne opatrne, predvídavo a tak aby bolo treba čo najmenej brzdiť ;)
Ináč moja Astra G sa vie celkom dobre zabaviť za zasneženom parkovisku. Minule som skúšal a bola to paráda. Auto je super ovládateľné a robilo presne to, čo som od neho očakával - na rovine, v zatáčke, medzi kužeľmi...
Opel Astra G, r.v. 2007
Používateľov profilový obrázok
Kat
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 606
Dátum registrácie: 12 Okt 2007, 10:56
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa Kat »

iurai napísal:ked najblizsie pojdes po okreske pri zasnezenej ceste miernou zakrutou a zrazu zbadas nejake pobuchane auta, budes brzdit s ABS alebo bez ?


to ale predsa nebude zalezat na mne ale na elektronike ABS nie?
Vlado Kat
Vectra B Caravan 2.0 DTI (X20DTH) 16V 74kw r.v. 1998
viac na: http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=5554
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

Kat napísal:
iurai napísal:ked najblizsie pojdes po okreske pri zasnezenej ceste miernou zakrutou a zrazu zbadas nejake pobuchane auta, budes brzdit s ABS alebo bez ?


to ale predsa nebude zalezat na mne ale na elektronike ABS nie?


kedze budes z parkoviska pripraveny, odpoved uz budes poznat.

mas na vyber:
1. brzdit s ABS, stlaceny pedal
2. brzdit s ABS, stlaceny pedal uplne na zem
3. stlacit pedal len tak, aby ABS nezaberalo, alebo ak zaberie, tak uvolnit pedal aby nezaberalo
4. mat vypnute ABS
Používateľov profilový obrázok
Kat
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 606
Dátum registrácie: 12 Okt 2007, 10:56
Auto: !! Zmeň si model auta !!
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa Kat »

iurai napísal:
Kat napísal:
iurai napísal:ked najblizsie pojdes po okreske pri zasnezenej ceste miernou zakrutou a zrazu zbadas nejake pobuchane auta, budes brzdit s ABS alebo bez ?


to ale predsa nebude zalezat na mne ale na elektronike ABS nie?


kedze budes z parkoviska pripraveny, odpoved uz budes poznat.

mas na vyber:
1. brzdit s ABS, stlaceny pedal
2. brzdit s ABS, stlaceny pedal uplne na zem
3. stlacit pedal len tak, aby ABS nezaberalo, alebo ak zaberie, tak uvolnit pedal aby nezaberalo
4. mat vypnute ABS


brzdim a stlacam pedal kolko je potrebne a neriesim v akej polohe mi co bude zaberat alebo nie... a ABS si odpoji podla mojho nazoru len uplny magor :roll:
Vlado Kat
Vectra B Caravan 2.0 DTI (X20DTH) 16V 74kw r.v. 1998
viac na: http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php?t=5554
Redline
Strieborný užívateľ
Strieborný užívateľ
Príspevky: 617
Dátum registrácie: 04 Okt 2008, 16:26
Auto: Iná značka

Príspevok od používateľa Redline »

no tak ja by som vybral moznost

2. brzdit s ABS, stlaceny pedal uplne na zem
Opel Vectra B X18XE (1998) - ex
Škoda SuperB 1,9TDi (2009)
iurai

Príspevok od používateľa iurai »

Kat napísal:brzdim a stlacam pedal kolko je potrebne a neriesim v akej polohe mi co bude zaberat alebo nie... a ABS si odpoji podla mojho nazoru len uplny magor :roll:


tusim bez ABS sa brzdi lepsie na snehu, lade, kamennych kockach. ABS je skor pre slabych vodicov - stlacit brzdu a modlit sa
Napísať odpoveď

Návrat na "OPEL VŠEOBECNE"