Nahradenie zapalovacej lišty, zapalovacou cievkov...
V principe mi je jasne, ze by to malo ist, skor ma zaujima ako to poriesit elektricky, bolo by mozne priamo nahradit lištu cievkov?
Preco sa vlastne preslo od zapalovacich cievok, k lištam?
Odstranili sa sice pomerne lacne kurvitko (kable), ale pri cene lišty...
Uplne najsamlepsie by bolo mat samostatnu cievku na kazdej sviecke, ako som to videl na niektorych motoroch...
Nahradenie zapalovacej lišty, zapalovacou cievkou
Moderátori: bukelo, dulo, buci_vectra
- buci_vectra
- Moderátor
- Príspevky: 6260
- Dátum registrácie: 20 Apr 2009, 23:41
- Auto: Vectra B
- Bydlisko: Košice
Nahradenie zapalovacej lišty, zapalovacou cievkou
Vectra B 2.5 V6 - strieborná - Lubecová
Vectra B 1.8 16v - modrá
Tigra X14XE
PartBase - Zoznam dielov
MECHANICAL SYNFONICA BY FORMAT67.NET
Vectra B 1.8 16v - modrá
Tigra X14XE
PartBase - Zoznam dielov
MECHANICAL SYNFONICA BY FORMAT67.NET
- Miro Kohut
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 5178
- Dátum registrácie: 28 Feb 2008, 21:47
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Trencianske Teplice
- buci_vectra
- Moderátor
- Príspevky: 6260
- Dátum registrácie: 20 Apr 2009, 23:41
- Auto: Vectra B
- Bydlisko: Košice
A v tych lištach nieje nejaka elektronika?
Alebo su to proste len 4 cievky zaliate v jednom module?
A zapalovacou cievkou som myslel taku, aka je napriklad v motore X18XE, X20XEV, kde su v podstate cievky dve, a vzdy dve sviecky hadzu iskru naraz...
Alebo su to proste len 4 cievky zaliate v jednom module?
A zapalovacou cievkou som myslel taku, aka je napriklad v motore X18XE, X20XEV, kde su v podstate cievky dve, a vzdy dve sviecky hadzu iskru naraz...
Vectra B 2.5 V6 - strieborná - Lubecová
Vectra B 1.8 16v - modrá
Tigra X14XE
PartBase - Zoznam dielov
MECHANICAL SYNFONICA BY FORMAT67.NET
Vectra B 1.8 16v - modrá
Tigra X14XE
PartBase - Zoznam dielov
MECHANICAL SYNFONICA BY FORMAT67.NET
vraj iskra ide len do toho valca, kde je stlacena zmes
stary druh x16xel to ma tiez tak. riadenie 2 cievky je cez 2 vyvody z RJ motora.
novsi x16xel a x18xe1 a z16xe a podobne maju 8 vyvodov z RJ motora na 4 cievky ??? tie dalsie vyvody sluzia mozno na diagnostiku zapalovania
prerobit by sa to mozno dalo, ale ci by riadiaca jednotka nestrajkovala napr. nudzovym rezimom ?
stary druh x16xel to ma tiez tak. riadenie 2 cievky je cez 2 vyvody z RJ motora.
novsi x16xel a x18xe1 a z16xe a podobne maju 8 vyvodov z RJ motora na 4 cievky ??? tie dalsie vyvody sluzia mozno na diagnostiku zapalovania
prerobit by sa to mozno dalo, ale ci by riadiaca jednotka nestrajkovala napr. nudzovym rezimom ?
- buci_vectra
- Moderátor
- Príspevky: 6260
- Dátum registrácie: 20 Apr 2009, 23:41
- Auto: Vectra B
- Bydlisko: Košice
Juraj, u X18XE1 ma ECU sice 8vystupov na zapalovaciu listu, ale vzdy 2 su paralelne, ciste len z dovodu, aby sa pretekajuci prud rozdelil na dve piny konektora. V ECU vychadzaju z toho isteho miesta.
Ale ci ma lista uz 4 cievky a ecu hadze iskry na kazdy valec v kompresii zvlast, to uz neviem, ale vyzera to tak, ze ano...
Ale ci ma lista uz 4 cievky a ecu hadze iskry na kazdy valec v kompresii zvlast, to uz neviem, ale vyzera to tak, ze ano...
Vectra B 2.5 V6 - strieborná - Lubecová
Vectra B 1.8 16v - modrá
Tigra X14XE
PartBase - Zoznam dielov
MECHANICAL SYNFONICA BY FORMAT67.NET
Vectra B 1.8 16v - modrá
Tigra X14XE
PartBase - Zoznam dielov
MECHANICAL SYNFONICA BY FORMAT67.NET
- JRD McLAREN
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 263
- Dátum registrácie: 09 Máj 2008, 21:40
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Kontaktovať používateľa:
nove X18 a X20 maju z vrchu tu listu s tymi 4mi cicakmi aj preto,
aby sa otstranili "zbytocne iskristia" kontakty a pod... teda veci co sa opotrebuvavaju
a zhorsuju teda spolahlivost a chod motora...
(tie COP moduly odchadzaju na vsetkych moznych znackach...)
tu uz pali kazdy valec samostatne, narozdiel od predchadzajucej verzie (Wasted-Spark)
a tiez to ma aj detekciu "Misfire", teda ECU vie ze zmes vo valci nebola zapalena,
a nasledne sa podla programu zariadi / zachova, teda bud pri dalsom cikle uberie/prida palivo, zvysi/znizi predzapal, pripadne rozsvieti nasu oblubenu orandzovu kontrolku ..
aby sa otstranili "zbytocne iskristia" kontakty a pod... teda veci co sa opotrebuvavaju
a zhorsuju teda spolahlivost a chod motora...
(tie COP moduly odchadzaju na vsetkych moznych znackach...)
tu uz pali kazdy valec samostatne, narozdiel od predchadzajucej verzie (Wasted-Spark)
a tiez to ma aj detekciu "Misfire", teda ECU vie ze zmes vo valci nebola zapalena,
a nasledne sa podla programu zariadi / zachova, teda bud pri dalsom cikle uberie/prida palivo, zvysi/znizi predzapal, pripadne rozsvieti nasu oblubenu orandzovu kontrolku ..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov