Sportovy Filter
Moderátori: bukelo, dulo, buci_vectra
- RisNo
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 787
- Dátum registrácie: 27 Jan 2006, 06:19
- Auto: Vectra B
- Bydlisko: Galanta
- Bydlisko: Galanta
- Kontaktovať používateľa:
Sportovy Filter
Siastok...
Potrebujem poradit!!!...
Ked dam sportovy filter musim/mal by som menit aj vyfuk???
Please, ak mate nejake skusenosti v roznych kombinaciach, tak mi to sem nahodte, ze ako sa zmenil/nezmenil, zlepsil/horsil stav, spotreba, vykon Vasich milacikov!
Thanx.
P.S.: Tusim, ze raz sa to uz niekdde rozoberalo, ale som to nenasiel, tak som to sem hodil.... OOOPS, SORRY!
Potrebujem poradit!!!...
Ked dam sportovy filter musim/mal by som menit aj vyfuk???
Please, ak mate nejake skusenosti v roznych kombinaciach, tak mi to sem nahodte, ze ako sa zmenil/nezmenil, zlepsil/horsil stav, spotreba, vykon Vasich milacikov!
Thanx.
P.S.: Tusim, ze raz sa to uz niekdde rozoberalo, ale som to nenasiel, tak som to sem hodil.... OOOPS, SORRY!
--== RisNo ==--
Monthy III = Volvo S80 V8....BUDE
Monthy II = VeBe 99" 2.0 16V 100KW (X20XEV)
Monthy I = VeBe 98" 1.8 16V 85KW (X18XE)
http://risno.salem.sk/
http://www.dobryanjel.sk/
http://www.smolkovia.sk/
Monthy III = Volvo S80 V8....BUDE
Monthy II = VeBe 99" 2.0 16V 100KW (X20XEV)
Monthy I = VeBe 98" 1.8 16V 85KW (X18XE)
http://risno.salem.sk/
http://www.dobryanjel.sk/
http://www.smolkovia.sk/
- macil
- Admin
- Príspevky: 36825
- Dátum registrácie: 25 Feb 2006, 15:01
- Auto: Astra J
- Bydlisko: Košice
- Bydlisko alt: Furča
- Kontaktovať používateľa:
Bez ohľadu na to, či ide o atmosférický alebo prepĺňaný motor, v záujme nárastu výkonu treba čo najviac uľahčiť prívod vzduchu. Existuje niekoľko úrovní prestavieb sacieho systému. Ich rozsah úmerne zodpovedá zisku výkonu. Laické zásahy do nasávacieho systému sa najčastejšie obmedzujú na výmenu sériového vzduchového filtra za priepustnejší, tzv. športový filter. I tu už existujú dve možnosti. Buď vymeniť sériovú vložku za kvalitnejšiu, priepustnejšiu na rovnakom mieste, alebo použiť tzv. otvorený filter, ktorým sa nahradí začiatok sacieho traktu – zväčša uzavretú plastovú škatuľu air-box. V prvom prípade sa určite nedá hovoriť o merateľnom raste výkonu či zvukovom efekte. Jediným prínosom môže byť lepšia ochrana motora pred nečistotami z ovzdušia, pretože priepustnejšia vzduchová vložka zákonite neznamená, že odfiltruje len väčšie nečistoty. Druhé riešenie so sebou už prináša evidentne dravší zvuk motora a namerať sa dá (na valcovej brzde) aj nejaké to percento zvýšenia výkonu motora.
K citeľnému nárastu výkonu vedie až dôkladná úprava nasávania - zrušenie alebo totálna minimalizácia ohybov, vnútorných nerovností a výstupkov po celej dĺžke nasávacej vetvy vrátane úpravy sacích kanálov v hlave valcov. Táto úroveň ladenia by už mala prebiehať ruka v ruke s tzv. kitom studeného nasávania. To znamená, že ústie nasávania je vyvedené na mieste s dostatkom čerstvého vzduchu. Dá sa pritom vypomôcť si tepelnými štítmi, ktoré odizolujú ústie od sálavého tepla v motorovom priestore. Studené nasávanie dokáže najviac ovplyvniť skutočný výkon motora. Vo všeobecnosti totiž platí, že s každým nárastom teploty nasatého vzduchu o štyri stupne klesá výkon motora o jedno percento. To je dané fyzikálnymi vlastnosťami vzduchu a týka sa hlavne obsahu kyslíka v objemovej jednotke vzduchu v závislosti od jeho teploty. Až do istej úrovne úpravy nasávania nie je potrebné upravovať softvér v riadiacej jednotke motora, pretože tá dokáže svojimi toleranciami pokryť výkyvy zväčšeným dávkovaním paliva aj bez čiptuningu. V istom okamihu je však potrebné vstúpiť aj do dát a upraviť ich podľa prísunu väčšieho množstva vzduchu do motora. V opačnom prípade dokonca hrozí i strata výkonu, pretože motor pobeží na chudobnú zmes.
Na strane výfuku motora treba postupovať obdobne. Nemá zmysel umožniť motoru nasávať veľké kvantá chladného vzduchu, pokiaľ ich nemožno štandardným, značne priškrteným výfukovým systémom dostať von. Možnosti úprav výfukovej vetvy sú podstatne drahšie, ale prinášajú aj pomerne väčší zisk výkonu a ani akustická zložka nie je zanedbateľná. Najrozšírenejšou úpravou je podobne ako pri saní len výmena koncovky výfuku, prípadne koncového tlmiča spolu s efektnou koncovkou. Tým však získate len zvukovú kulisu, nič viac. V rámci serióznej úpravy výfukového systému treba rátať s investíciou vo výške niekoľko desiatok tisíc korún. Jej výsledkom však v optimálnych prípadoch môže byť i 10- až 13-percentný nárast výkonu motora. Prúdenie spalín vo výfukovom systéme moderných áut najviac obmedzuje katalyzátor. Jeho náhradu priamou rúrou však neodporúčame, i keď je to najjednoduchšie a najlacnejšie riešenie. Mnohí výrobcovia ponúkajú univerzálne alebo špeciálne výkonové katalyzátory, ktoré naďalej plnia svoju úlohu dočisťovania nespálených zložiek výfukových plynov a zároveň majú podstatne menší reštrikčný vplyv. Optimálnym riešením je použitie nového kompletného výfukového systému s väčším prierezom po celej dĺžke. Jedným z často prehliadaných prvkov sústavy je jej prvá časť – výfukové zvody. V ich tvare, priemere a dĺžke sa skrýva azda najväčší potenciál na získanie výkonu, napriek tomu stále patria medzi veľmi málo aplikované úpravy.
Výrazný vplyv na charakteristiku motora má časovanie ventilov určené vačkovými hriadeľmi. Použitie vačiek s ostrejšou charakteristikou zabezpečí dlhšie otvorenie ventilov a tým časovo dlhší úsek sania, respektíve výfuku, dôležitý najmä pri vysokých otáčkach. Ostrejšia vačka má však často prínos iba v úzkej oblasti otáčok v oblasti maximálneho výkonu, zatiaľ čo v najčastejšie využívanom strednom pásme môže spôsobiť pokles krútiaceho momentu. Výsledok vždy závisí od konkrétnej charakteristiky danej vačky na danom motore.
--------------
Je to výňatok z článku Všetko o autách
http://www.etrend.sk/22432/zaujmove-obl ... utach#qst8
Sú v ňom aj veľmi užitočné informácie týkajúce sa vzťahu "úpravy auta versus legislatíva".
K citeľnému nárastu výkonu vedie až dôkladná úprava nasávania - zrušenie alebo totálna minimalizácia ohybov, vnútorných nerovností a výstupkov po celej dĺžke nasávacej vetvy vrátane úpravy sacích kanálov v hlave valcov. Táto úroveň ladenia by už mala prebiehať ruka v ruke s tzv. kitom studeného nasávania. To znamená, že ústie nasávania je vyvedené na mieste s dostatkom čerstvého vzduchu. Dá sa pritom vypomôcť si tepelnými štítmi, ktoré odizolujú ústie od sálavého tepla v motorovom priestore. Studené nasávanie dokáže najviac ovplyvniť skutočný výkon motora. Vo všeobecnosti totiž platí, že s každým nárastom teploty nasatého vzduchu o štyri stupne klesá výkon motora o jedno percento. To je dané fyzikálnymi vlastnosťami vzduchu a týka sa hlavne obsahu kyslíka v objemovej jednotke vzduchu v závislosti od jeho teploty. Až do istej úrovne úpravy nasávania nie je potrebné upravovať softvér v riadiacej jednotke motora, pretože tá dokáže svojimi toleranciami pokryť výkyvy zväčšeným dávkovaním paliva aj bez čiptuningu. V istom okamihu je však potrebné vstúpiť aj do dát a upraviť ich podľa prísunu väčšieho množstva vzduchu do motora. V opačnom prípade dokonca hrozí i strata výkonu, pretože motor pobeží na chudobnú zmes.
Na strane výfuku motora treba postupovať obdobne. Nemá zmysel umožniť motoru nasávať veľké kvantá chladného vzduchu, pokiaľ ich nemožno štandardným, značne priškrteným výfukovým systémom dostať von. Možnosti úprav výfukovej vetvy sú podstatne drahšie, ale prinášajú aj pomerne väčší zisk výkonu a ani akustická zložka nie je zanedbateľná. Najrozšírenejšou úpravou je podobne ako pri saní len výmena koncovky výfuku, prípadne koncového tlmiča spolu s efektnou koncovkou. Tým však získate len zvukovú kulisu, nič viac. V rámci serióznej úpravy výfukového systému treba rátať s investíciou vo výške niekoľko desiatok tisíc korún. Jej výsledkom však v optimálnych prípadoch môže byť i 10- až 13-percentný nárast výkonu motora. Prúdenie spalín vo výfukovom systéme moderných áut najviac obmedzuje katalyzátor. Jeho náhradu priamou rúrou však neodporúčame, i keď je to najjednoduchšie a najlacnejšie riešenie. Mnohí výrobcovia ponúkajú univerzálne alebo špeciálne výkonové katalyzátory, ktoré naďalej plnia svoju úlohu dočisťovania nespálených zložiek výfukových plynov a zároveň majú podstatne menší reštrikčný vplyv. Optimálnym riešením je použitie nového kompletného výfukového systému s väčším prierezom po celej dĺžke. Jedným z často prehliadaných prvkov sústavy je jej prvá časť – výfukové zvody. V ich tvare, priemere a dĺžke sa skrýva azda najväčší potenciál na získanie výkonu, napriek tomu stále patria medzi veľmi málo aplikované úpravy.
Výrazný vplyv na charakteristiku motora má časovanie ventilov určené vačkovými hriadeľmi. Použitie vačiek s ostrejšou charakteristikou zabezpečí dlhšie otvorenie ventilov a tým časovo dlhší úsek sania, respektíve výfuku, dôležitý najmä pri vysokých otáčkach. Ostrejšia vačka má však často prínos iba v úzkej oblasti otáčok v oblasti maximálneho výkonu, zatiaľ čo v najčastejšie využívanom strednom pásme môže spôsobiť pokles krútiaceho momentu. Výsledok vždy závisí od konkrétnej charakteristiky danej vačky na danom motore.
--------------
Je to výňatok z článku Všetko o autách
http://www.etrend.sk/22432/zaujmove-obl ... utach#qst8
Sú v ňom aj veľmi užitočné informácie týkajúce sa vzťahu "úpravy auta versus legislatíva".
- RisNo
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 787
- Dátum registrácie: 27 Jan 2006, 06:19
- Auto: Vectra B
- Bydlisko: Galanta
- Bydlisko: Galanta
- Kontaktovať používateľa:
Thanx a lot Macil...
Asi to vyzera tak, ze moj Monty ostane tak, ako je!
Este uvydim!
Asi to vyzera tak, ze moj Monty ostane tak, ako je!
Este uvydim!
--== RisNo ==--
Monthy III = Volvo S80 V8....BUDE
Monthy II = VeBe 99" 2.0 16V 100KW (X20XEV)
Monthy I = VeBe 98" 1.8 16V 85KW (X18XE)
http://risno.salem.sk/
http://www.dobryanjel.sk/
http://www.smolkovia.sk/
Monthy III = Volvo S80 V8....BUDE
Monthy II = VeBe 99" 2.0 16V 100KW (X20XEV)
Monthy I = VeBe 98" 1.8 16V 85KW (X18XE)
http://risno.salem.sk/
http://www.dobryanjel.sk/
http://www.smolkovia.sk/
sportovy filter
Macil, je to krasne napisane a podrobne aj pre laikov-vodicov.
Ahoj
radeno
Ahoj
radeno
- RisNo
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 787
- Dátum registrácie: 27 Jan 2006, 06:19
- Auto: Vectra B
- Bydlisko: Galanta
- Bydlisko: Galanta
- Kontaktovať používateľa:
Suhlasim...
Nechce sa mi investovat vela penazi...ale ta prestavba by sla, keby som bol nejaky Euro poslanec s 500.00,-SKK mesacne vo vacku...
xixixi
Ale asi to vyzera tak, ze vsetko necham v povodnom stave... a za par rokov sa mozem pochvalit so starozitnostou v originallnom prevedeni!
Nechce sa mi investovat vela penazi...ale ta prestavba by sla, keby som bol nejaky Euro poslanec s 500.00,-SKK mesacne vo vacku...
xixixi
Ale asi to vyzera tak, ze vsetko necham v povodnom stave... a za par rokov sa mozem pochvalit so starozitnostou v originallnom prevedeni!
--== RisNo ==--
Monthy III = Volvo S80 V8....BUDE
Monthy II = VeBe 99" 2.0 16V 100KW (X20XEV)
Monthy I = VeBe 98" 1.8 16V 85KW (X18XE)
http://risno.salem.sk/
http://www.dobryanjel.sk/
http://www.smolkovia.sk/
Monthy III = Volvo S80 V8....BUDE
Monthy II = VeBe 99" 2.0 16V 100KW (X20XEV)
Monthy I = VeBe 98" 1.8 16V 85KW (X18XE)
http://risno.salem.sk/
http://www.dobryanjel.sk/
http://www.smolkovia.sk/
- RisNo
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 787
- Dátum registrácie: 27 Jan 2006, 06:19
- Auto: Vectra B
- Bydlisko: Galanta
- Bydlisko: Galanta
- Kontaktovať používateľa:
--== RisNo ==--
Monthy III = Volvo S80 V8....BUDE
Monthy II = VeBe 99" 2.0 16V 100KW (X20XEV)
Monthy I = VeBe 98" 1.8 16V 85KW (X18XE)
http://risno.salem.sk/
http://www.dobryanjel.sk/
http://www.smolkovia.sk/
Monthy III = Volvo S80 V8....BUDE
Monthy II = VeBe 99" 2.0 16V 100KW (X20XEV)
Monthy I = VeBe 98" 1.8 16V 85KW (X18XE)
http://risno.salem.sk/
http://www.dobryanjel.sk/
http://www.smolkovia.sk/
- yuri
- Bronzový užívateľ
- Príspevky: 114
- Dátum registrácie: 06 Apr 2006, 17:10
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Bratislava
odtah spalin vlastnou vetvou mas predsa zvodmi, preto aby bola este lepsia ako serove prevedenie, sa robia zvody napr 4-2-1 alebo 4-1 s dlhsim samostatnympotrubim z kazdeno valca, dlzka je skoro o 300-400 % vacia ako u seriovych zvodoch... mam to nahodene na astre...
to iste sa da riesit u sania, a to samostatnou klapkou na kazdy valec.. tzv, stvorklapka prip. 6 klapka... napr BMW M5, M3 a ine..
viac na www.dbilas.de
to iste sa da riesit u sania, a to samostatnou klapkou na kazdy valec.. tzv, stvorklapka prip. 6 klapka... napr BMW M5, M3 a ine..
viac na www.dbilas.de
BMW F10, 2 x astra opc line 1,9 cdti ( jedna manual, jedna automat ) combo tour 1,7 dti a nakoniec : astra g 2,0 16 V s motorom C20XE
- yuri
- Bronzový užívateľ
- Príspevky: 114
- Dátum registrácie: 06 Apr 2006, 17:10
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Bratislava
ak das športovy filter, nemusiš robit nic s vyfukom, pokial ho nechces ladit... siska, hrib, konus, alebo ako to chces volat, prida kone len subjektivne a narast pocitis iba hlbsim zvukom...
BMW F10, 2 x astra opc line 1,9 cdti ( jedna manual, jedna automat ) combo tour 1,7 dti a nakoniec : astra g 2,0 16 V s motorom C20XE
- RisNo
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 787
- Dátum registrácie: 27 Jan 2006, 06:19
- Auto: Vectra B
- Bydlisko: Galanta
- Bydlisko: Galanta
- Kontaktovať používateľa:
Thanx za rady...
Keby si tak nabuduce hovoril aj po slovensky, tak by to bolo lepsie...ja sa moc takychto veciach totiz nevyznam! Nuz a Ty si sa mi doteraz nevenoval...
Takze sa idem kuknut na tu stranku!...xixixixixixi
Keby si tak nabuduce hovoril aj po slovensky, tak by to bolo lepsie...ja sa moc takychto veciach totiz nevyznam! Nuz a Ty si sa mi doteraz nevenoval...
Takze sa idem kuknut na tu stranku!...xixixixixixi
--== RisNo ==--
Monthy III = Volvo S80 V8....BUDE
Monthy II = VeBe 99" 2.0 16V 100KW (X20XEV)
Monthy I = VeBe 98" 1.8 16V 85KW (X18XE)
http://risno.salem.sk/
http://www.dobryanjel.sk/
http://www.smolkovia.sk/
Monthy III = Volvo S80 V8....BUDE
Monthy II = VeBe 99" 2.0 16V 100KW (X20XEV)
Monthy I = VeBe 98" 1.8 16V 85KW (X18XE)
http://risno.salem.sk/
http://www.dobryanjel.sk/
http://www.smolkovia.sk/
- Fastspeed
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 594
- Dátum registrácie: 08 Jan 2006, 16:36
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Komárno
- Kontaktovať používateľa:
Re: Sportovy Filter
RisNo napísal:Siastok...
P.S.: Tusim, ze raz sa to uz niekdde rozoberalo, ale som to nenasiel, tak som to sem hodil.... OOOPS, SORRY!
Null Problemo Hombre!
Táto téma sa rozoberala: TU
Nejazdím rýchlo, len lietam nízko...
Jožo
My EX Opel Calibra C20XE, 4x4 OFF Opel Omega A3000 C30LE Opel Astra F Caravan C16NZ
Jožo
My EX Opel Calibra C20XE, 4x4 OFF Opel Omega A3000 C30LE Opel Astra F Caravan C16NZ
- RisNo
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 787
- Dátum registrácie: 27 Jan 2006, 06:19
- Auto: Vectra B
- Bydlisko: Galanta
- Bydlisko: Galanta
- Kontaktovať používateľa:
Thanx...
Uz som o nieco mudrejsi....xixixixixixixixi
Ale boli ma brusko...na veceru som mal chobotnicky a musle...AAAAAA
Uz som o nieco mudrejsi....xixixixixixixixi
Ale boli ma brusko...na veceru som mal chobotnicky a musle...AAAAAA
--== RisNo ==--
Monthy III = Volvo S80 V8....BUDE
Monthy II = VeBe 99" 2.0 16V 100KW (X20XEV)
Monthy I = VeBe 98" 1.8 16V 85KW (X18XE)
http://risno.salem.sk/
http://www.dobryanjel.sk/
http://www.smolkovia.sk/
Monthy III = Volvo S80 V8....BUDE
Monthy II = VeBe 99" 2.0 16V 100KW (X20XEV)
Monthy I = VeBe 98" 1.8 16V 85KW (X18XE)
http://risno.salem.sk/
http://www.dobryanjel.sk/
http://www.smolkovia.sk/
- RisNo
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 787
- Dátum registrácie: 27 Jan 2006, 06:19
- Auto: Vectra B
- Bydlisko: Galanta
- Bydlisko: Galanta
- Kontaktovať používateľa:
Papal som ich bez supiny! Boli celkom NAHY...xixixixi a upeceny/uvareny vo vlatnej stave!!!! xixixixixixiiii mnam mnam mnam...
Bolo to celkom chutne, ale to miesto, tak to bolo o nicom!!! taky uplne stary stan vedla autoservisu a spina! Ale mali tam aj krasne obrovske kraby! S chalanmi sme sa dohodli, ze tie zozerieme asi v nedelu! xixixixi...
Tak sa zatial majte!
P.S.: Zajtra ideme k moru na MUD FESTIVAL xixixi...tak som zvedavy, ze ako dopadnem!!! JABADABADABADABADDUUUUUUUUUU
Bolo to celkom chutne, ale to miesto, tak to bolo o nicom!!! taky uplne stary stan vedla autoservisu a spina! Ale mali tam aj krasne obrovske kraby! S chalanmi sme sa dohodli, ze tie zozerieme asi v nedelu! xixixixi...
Tak sa zatial majte!
P.S.: Zajtra ideme k moru na MUD FESTIVAL xixixi...tak som zvedavy, ze ako dopadnem!!! JABADABADABADABADDUUUUUUUUUU
--== RisNo ==--
Monthy III = Volvo S80 V8....BUDE
Monthy II = VeBe 99" 2.0 16V 100KW (X20XEV)
Monthy I = VeBe 98" 1.8 16V 85KW (X18XE)
http://risno.salem.sk/
http://www.dobryanjel.sk/
http://www.smolkovia.sk/
Monthy III = Volvo S80 V8....BUDE
Monthy II = VeBe 99" 2.0 16V 100KW (X20XEV)
Monthy I = VeBe 98" 1.8 16V 85KW (X18XE)
http://risno.salem.sk/
http://www.dobryanjel.sk/
http://www.smolkovia.sk/
- yuri
- Bronzový užívateľ
- Príspevky: 114
- Dátum registrácie: 06 Apr 2006, 17:10
- Auto: !! Zmeň si model auta !!
- Bydlisko: Bratislava
RisNo napísal:Thanx za rady...
Keby si tak nabuduce hovoril aj po slovensky, tak by to bolo lepsie...ja sa moc takychto veciach totiz nevyznam! Nuz a Ty si sa mi doteraz nevenoval...
Takze sa idem kuknut na tu stranku!...xixixixixixi
uz sa budem snazit, ale mam na klavesnici, nizke gombiky a sem tam preklepnem
BMW F10, 2 x astra opc line 1,9 cdti ( jedna manual, jedna automat ) combo tour 1,7 dti a nakoniec : astra g 2,0 16 V s motorom C20XE
- RisNo
- Strieborný užívateľ
- Príspevky: 787
- Dátum registrácie: 27 Jan 2006, 06:19
- Auto: Vectra B
- Bydlisko: Galanta
- Bydlisko: Galanta
- Kontaktovať používateľa:
xixixi...to bolo dobre!!!...xixixixixi
--== RisNo ==--
Monthy III = Volvo S80 V8....BUDE
Monthy II = VeBe 99" 2.0 16V 100KW (X20XEV)
Monthy I = VeBe 98" 1.8 16V 85KW (X18XE)
http://risno.salem.sk/
http://www.dobryanjel.sk/
http://www.smolkovia.sk/
Monthy III = Volvo S80 V8....BUDE
Monthy II = VeBe 99" 2.0 16V 100KW (X20XEV)
Monthy I = VeBe 98" 1.8 16V 85KW (X18XE)
http://risno.salem.sk/
http://www.dobryanjel.sk/
http://www.smolkovia.sk/