Stránka 1 z 2

Vivaristi, koľko nás je?

PoslaťNapísal: 21 Jan 2014, 01:12
od Kajo
Zatiaľ viem o Jerrylovi a mne.
A manželkin otec sa možno pridá s Vivarom zajtra.
Kto ešte?

Re: Vivaristi, koľko nás je?

PoslaťNapísal: 23 Jan 2014, 17:44
od lesi
Dúfam, že behom týždňa aj ja. Opel Vivaro Life Westfalia, 2,5 cdti r.v. 2007

Re: Vivaristi, koľko nás je?

PoslaťNapísal: 23 Jan 2014, 19:57
od Kajo
Gratulujem, dobrá voľba!

Re: Vivaristi, koľko nás je?

PoslaťNapísal: 01 Feb 2014, 18:40
od lesi
Tak už je doma, potom hodím foto. Ešte sa zoznamujem, ale s rezervou sa nezoznámim, lebo tam chýba. Bývalý majiteľ ju nie veľmi šetril, no jeho deti. Už som našiel hranolky, čipsy, jedného slona a srnku (umelé), sponky atď atď.

Re: Vivaristi, koľko nás je?

PoslaťNapísal: 01 Feb 2014, 18:54
od Kajo
Jeden disk aj pneu mám na predaj, keby si chcel.
Aké sú Tvoje dojmy z auta?

Re: Vivaristi, koľko nás je?

PoslaťNapísal: 01 Feb 2014, 22:12
od lesi
Dojmy sú dobré, treba si zvyknúť na rozmery, a to je ešte tá kratšia verzia. Je to môj prvý vlastný diesel, ale na tie rozmery je aj slušne živý. V tejto verzii Life je fakt variabilný a s mnohým úložným priestorom.

Re: Vivaristi, koľko nás je?

PoslaťNapísal: 01 Feb 2014, 22:14
od lesi
Ďakujem, ak áno ozvem sa, potrebujem však koleso aj s tým upínacím zariadením a šróbmy, komplet.

Re: Vivaristi, koľko nás je?

PoslaťNapísal: 01 Feb 2014, 22:59
od Kajo
To Ti verím, že to je živé, ja mám len 1.9inu, ale ide krásne.
Ozaj, do koľkých otáčok sa dá Tvoj motor točiť?
Môj je obmedzený na 3600.
Áno, rozmery sú trošku problém, najmä šírka, treba dávať pozor na pravé koleso.
Nielen ja som s tým mal problém, ale aj strýko a otec chytili obrubník, ja som zas skoro spadol do rokliny.
Problém je, že vo Vivare človek sedí úplne vľavo pri okne a auto je o dobrých 40 cm širšie od osobáku.
Takže človek sa podvedome tlačí doprava a tým, že má široké auto, ešte viac sa blíži k okraju.
Na to si daj bacha.
Taktiež sa neodporúča jazdiť pod 2000 ot., trpí tým prevodovka.

Re: Vivaristi, koľko nás je?

PoslaťNapísal: 12 Feb 2014, 17:23
od lesi
Na rozmery si človek zvykne. Tie otáčky, aj spotfeba je najlepšia pri okolo 2100 otáčkach, na 5-ke pri 95 km/h okolo 6-6,5l, priemer mám 7,8. To že do koľko vytáča som ešte neskúšal. Ináč, tá rezerva by stála koľko? Ten záves by som niekde zohnal. Mne voľajako rádio slabo hrá, nenájde stanice, ktoré v Zafire vo vdo 500-ke bez problémov. Mám cd 70 navi. Ináč zatiaľ spokojnosť.

Re: Vivaristi, koľko nás je?

PoslaťNapísal: 15 Sep 2014, 19:53
od simon0007
Ja som si tiez poriesil vivarko 1.9 DTI (2002) super auto akurat si neviem zvyknut na ten chod motora ,zhruba do 2000ot/m je slaby a potom opiera do sedadla ,je to normalne alebo to robi len moj ?

Re: Vivaristi, koľko nás je?

PoslaťNapísal: 15 Sep 2014, 20:03
od Kajo
Tak to Ti poviem úplne presne, lebo áut s týmto motorom mám 6.
Keď je ten motor v perfektnom stave, tak ťahá dobre od cca 1100 otáčiek.
Nech tam je akýkoľvek malý problém, začne sa ten ťah posúvať smerom k vyšším otáčkam.
A čo to všetko môže spôsobiť?
- opotrebované vstrekovače
- opotrebované vysokotlakové čerpadlo
- stará alebo zlá váha vzduchu
Toto všetko vplýva na ťah motora pod 2000 otáčiek.
Keď je všetko ok, nárast výkonu pri 1800 otáčkach tam je, ale nie je to až také brutal.

Re: Vivaristi, koľko nás je?

PoslaťNapísal: 28 Sep 2014, 15:56
od lesi
Tak vitaj. Mne teda akceleruje zatiaľ jak Ferrari. Chýb ale na ňom bolo dosť. Doteraz ešte rádio, jednoducho slabota oproti VDO 500-ke v Zafire. Brutálne slabý príjem a neviem tomu prísť na koreň.

Re: Vivaristi, koľko nás je?

PoslaťNapísal: 28 Sep 2014, 22:36
od jerryl
lesi píše:Tak vitaj. Mne teda akceleruje zatiaľ jak Ferrari. Chýb ale na ňom bolo dosť. Doteraz ešte rádio, jednoducho slabota oproti VDO 500-ke v Zafire. Brutálne slabý príjem a neviem tomu prísť na koreň.

Co sa tyka rezervy tak tvoja verzia ho nemala. Bola tam opravna sada pod sedadlom. Tak to dava firma Westfalia.Ja som tam dal tiež rezervu s Renaulta trafic
Motor je super,ale bacha na olej. Posledna vacka v motore je slabinou tohoto Renaultu. Je slabo mazana. Ja menim olej kazdych 10tisic na vsetkých mojich autach.Doteraz som nemal problem. Mna trapila dost dlho rucna brzda. Musel som trikrat menit lanko. Neoplati sa setrit na cene. Treba kvalitne. Tempomat som nemal ale dorobil som univerzal. AP900C. Funguje. Inak som spokojny.

Re: Vivaristi, koľko nás je?

PoslaťNapísal: 29 Sep 2014, 12:46
od Kajo
Ako sa prejavuje tá opotrebovaná vačka?
Mám 2 autá s týmto motorom, zatiaľ všetko ok.
Stačí meniť častejšie alebo je potrebné dať špeciálny olej?
Nejak som ešte neprelúskal fóra, ktoré sa zaoberajú týmito motormi.

Re: Vivaristi, koľko nás je?

PoslaťNapísal: 06 Okt 2014, 19:06
od lesi
jerryl píše:
lesi píše:Tak vitaj. Mne teda akceleruje zatiaľ jak Ferrari. Chýb ale na ňom bolo dosť. Doteraz ešte rádio, jednoducho slabota oproti VDO 500-ke v Zafire. Brutálne slabý príjem a neviem tomu prísť na koreň.

Co sa tyka rezervy tak tvoja verzia ho nemala. Bola tam opravna sada pod sedadlom. Tak to dava firma Westfalia.Ja som tam dal tiež rezervu s Renaulta trafic
Motor je super,ale bacha na olej. Posledna vacka v motore je slabinou tohoto Renaultu. Je slabo mazana. Ja menim olej kazdych 10tisic na vsetkých mojich autach.Doteraz som nemal problem. Mna trapila dost dlho rucna brzda. Musel som trikrat menit lanko. Neoplati sa setrit na cene. Treba kvalitne. Tempomat som nemal ale dorobil som univerzal. AP900C. Funguje. Inak som spokojny.

Dík za podnet. Aj ja som zvyknutý meniť každých 10000. Celý som bol rád, že už nemusím len každých 15000, tak mi dali interval v servise. Vrátim sa však asi k mojemu starému zvyku. S tuo ručnou mám problém aj ja. Budú sa riešiť kotúče, tak asi jednou cestou aj tá ručná. Ozaj, doteraz som si vždy na predošlých autách menil olej sám. Ako je to u Vivara, nič krkolomné? Napríklad filter. Dík.

Re: Vivaristi, koľko nás je?

PoslaťNapísal: 06 Okt 2014, 19:19
od Kajo
Ručnú sporadicky riešim aj ja, raz za čas lanko (jedno z tých dvoch zadných, to spoločné vydrží dlho).
A raz za čas zatuhne čap na prasiatku pod prachovkou.

Olej u Vivara - je to v pohode, aj na 1.9 aj na 2.0 aj na 2.5ke.
Vo všetkých prípadoch je potrebný 4 hranný kľúč.
Iba na jednom aute má výpustný šrób aj osadenie pre klasické očko.

1.9iny majú plechový filter, zvyšok má vložku.
Nie je tam moc miesta a nie je to nejak super vyriešené, vždy to trochu zašpiní motor.

Re: Vivaristi, koľko nás je?

PoslaťNapísal: 12 Nov 2014, 01:04
od Kajo
Tak, aby ste si 2,5kári nemysleli, že je to zadarmo, jazdiť na 150 koňovej dodávke.
Výmena alternátora obnášala rozobratie predku, vypustenie klímy a demontáž chladičov.

Re: Vivaristi, koľko nás je?

PoslaťNapísal: 27 Dec 2014, 09:58
od simon0007
S tou ručnou mam problem už aj ja ,ked prišli prve mrazy,ihned mi primrzli lanka, ale stačilo ich rozmasirovat a uz to šlo :D

Re: Vivaristi, koľko nás je?

PoslaťNapísal: 28 Dec 2014, 21:44
od Kajo
Ja sa radšej k Vivarám, ktoré mám zaparkované v kopci so zatiahnutou ručnou ani nepribližujem :)
Dúfam, že čoskoro prídu plusové teploty.

Re: Vivaristi, koľko nás je?

PoslaťNapísal: 29 Dec 2014, 22:36
od kadettc
Až teraz som si všimol túto tému a Vivaro mám už 1,5roka. 1,9cdti 74kw, chip na cca 125ps. Je to prvý facelift 10/2006, 9miest