Stránka 1 z 1

tlmice a ich test

PoslaťNapísal: 12 Júl 2012, 16:40
od mantaGTE
Vedel by mi niekto potvrdit aký je rozdiel v tlmicoch.Mám na mysli plynové,plynovo-olejové,olejové??Dal som si vyrobit vzduchový systém pre svoju mantu tak ze mi namontovali vankúsiky na telo tlmicov.Zo zaciatku to bolo fajn samotný systém funguje ale pri namontovaní som jeden vankús dal dole z tela pretoze sa mi nepozdávalo ulozenie a vsimol som si ze tlmic sa dá rukou stlacit a nevraciasa odseba.Odpoved predávajúceho bolo plynové tlmice sa po stlacení vracajú a olejové nie.Vymontoval som znova vsetky, a dve predné ze vraj sú plynové lebo tie sa vracajú odseba a dve zadné sú olejové lebo ostanú po zatlacení v telese tlmica a dajú sa vitiahnut hoci aj dvoma prstami.Moj názor bol ze sú v prd.eli ale predávajúci ma uistoval ze sú v pohode.No ja uz neviem opravujem iba svoje autá ale toto ma teraz zaskocilo.Vie niekto potvrdit alebo vyvrátit toto tvrdenie predávajúceho?? Diky

PoslaťNapísal: 13 Júl 2012, 19:12
od Manta
Plynovy tlmic je stale otvoreny a funguje tak ze tlmi smerom dole cize musis ho silou stlacit a on sa potom sam vytlaci. Olejovy tlmic funguje zas opacne, on je stlaceny dole a musis ho potiahnut hore silou a ked ho pustis tak sa sam zas stlaci. plynove tlmice su lepsie ako olejove ale ak chces tvrdsie tlmice tak si kup plynovoolejove ktore kladu odpor aj smerom dole aj smerom hore a su otvorene ako plynove. Inac neviem ake to je s kombinaciou so vzduchovymi vankusmi ale vzduch je stlacitelny a na mantu sa asi moc nehodia tie vankuse kedze potrebujes aby sedela na ceste a neplavala.
Videl som na prednej naprave pouzite tlmice kombinovane so strunou s nastavitelnou vyskou co sa mi velmi pacilo a tympadom nepotrebujes klasicke pruziny ktore su dole pod tlmicom :-)

PoslaťNapísal: 14 Júl 2012, 16:13
od mantaGTE
[img]http://www.bullock-style.de/Homepage/H_A_S/Galerie/Luftfahrwerk/Luftfahrwerk.jpg
[/img]

PoslaťNapísal: 14 Júl 2012, 16:24
od mantaGTE
Ak funguje ten odkaz tak takto som si dal urobit tlmice.Struny som si nechal ja ten airride potrebujem iba na nadvihnutie auta ak potrebujem pri prejazdoch nasimi vychodoslovenskými cestami necestami.Uz som si kvoli znizeniu rozdrvil druhý spojler a kvoli takým malickostiam ako prejazd cez zel.priecestie alebo deravým asfaltom kde ani nevidís spodok diery.Jedna diera povedzme plná vody a je po predku auta.Uz ma to nebavilo .Systém je funkcný ale tie tlmice sa mi nepozdávali na pohlad vyzerajú ako cisto nové ale ktovie.Dve predné sa dajú lahko stlacit ale vracajú sa odseba no tie dve zadné tlakom dlane ich stlacís a ostanú dnuka a ked ich tahás tak idú hoci aj dvoma prstami.Predpokladám tie dve predné sú OK ale tie dve zadné asi sú dobré uz iba na zbytie toho pána ktorý to robil.Tak tak sme pochodili.Budem musiet zohnat dve zadné nové ale také isté ako tieto lebo nebudú nane pasovat vankúsiky.Diky pekne za tvoju odpoved.. :?

PoslaťNapísal: 14 Júl 2012, 22:09
od Manta
odkaz funguje a vyzera to zaujimavo, co stoji taka sranda?

PoslaťNapísal: 15 Júl 2012, 07:11
od mantaGTE
s tlmicami a vsetkým dokopy 1100eur som platil.No s tlmicami ma prekabátili.No dajú sa kúpit aj od iných firiem univerzály ale s tým más vela roboty musís si ich sám skompletizovat.Kedze na mantu sa nic také nevyrába samozrejme..No cena univerzálov nikde nie je pod 2000-2500 eur.

PoslaťNapísal: 17 Júl 2012, 22:08
od Manta
pekne drahe to by mi nestalo za to, ja som kupil KONI sport najnizsie co sa dali zohnat a znizene pruziny ale musel som tam dat o dva zavity vzssie pruziny a tlmice nastavit na najmaksie perovanie lebo sa s tym nedalo jazdit po bratislavskych cestach..po dialnic to bolo fajn ale inac onicom a samozrejme som nemohol ist vsade kvoli retarderom....teraz je to uz OK, nie seriovo vysoko ale o nieco nizsia a aj pruzenie je lepsie, da sa s tym uz jazdit a prizi to konecne :-))))

PoslaťNapísal: 18 Júl 2012, 09:23
od mantaGTE
No vsak tak ako píses pekne drahé lenze Pre mna je moja manta neliecitelná choroba (slová mojej bývalej) Ktorá mi raz dala na výber tvoja manta alebo ja.Tak mantu este mám :lol: No Ju nie 8). Inác ohladom rekordu mal si pravdu olejová vana nepasuje ale zial ani kardan ktorý je iný.Nevies niekoho kto by nieco také mal?Tú olejovu vanu a kardan z 5kvalt manty??Tieto veci este potrebujem a hádam uz potom mám vsetko...

PoslaťNapísal: 18 Júl 2012, 17:34
od Manta
tak ja sa venujem mante od 95teho tak mi nemusis hovorit o chorobe :-) moja by ti mohla rozpravat a aj teraz mam dve. Kardan by mohol mat Adrian z Levic alebo potom chalani na polskom mantaclube popripade ceskom. popripade Maťo z Galanty (kadettc)
Olejovu vanu neviem ale bud si upravis z rekordu alebo potom kupis v nemecku chalan ju predava za 285 €...posielam ti link a chod dole a tam bude hlinikova z predlzenou zbernou castou, bude to druha vana

http://www.mantadany.de/motoren/

PoslaťNapísal: 18 Júl 2012, 18:56
od mantaGTE
fúúú vana stojí pomalicky viac ako celé auto boha!! Pokúsim sa podozvedat ci mi niekto neprerobí moju z rekordu nemám na to vhodnú zváracku.Inác ak sa mi raz podarí napriek mojej práci kvoli ktorej nemám uz skoro na nic cas sa zíst s Vamy na zraze tak si rád pozriem tvoju mantu ,kabriolet som este na zivo nevidel :D

PoslaťNapísal: 18 Júl 2012, 21:10
od Manta
kabriolet mam rozrobeny v garazi takze zatial nejazdi ale dufam ze coskoro bude. Ta vana je draha lebo je ich malo takze cena stupla nakolko su aj ziadane.

PoslaťNapísal: 19 Júl 2012, 19:57
od mantaGTE
hmm smola...Tak nech sa darí s tým dokoncením.Inác som premýslal nad tým kardanom ,sice je to spekulácia no mozno teoreticky sa to dá.Co ked prehodím z pod rekordu prevodovku,kardan,a aj diferenciál Teda komplett..Je to zrealizovatelné ??Ked nie tak musím ten kardan kúpit tak ci tak...

PoslaťNapísal: 19 Júl 2012, 22:00
od kadettc
Ten 5q kardan nechcem predat lebo ho potrebujem skratit o 10cm a dat do mojho noveho Kadetta C. Alebo by som ho vymenil za kardan z Manty automat.
:D Ale ked ponuknes dobru cenu...
Na tu prerabku zadneho dif z rekorda zabudni

PoslaťNapísal: 20 Júl 2012, 15:10
od kgracing
kardan kukni aj v madarsku...ja som tam kupil za 500ft....17eur...na 5rychlostnu... getrag 240ku som kupil za 20000ft 70eur...smiesne ceny...oplati sa ist preto..

PoslaťNapísal: 20 Júl 2012, 16:30
od mantaGTE
Uz ma hlava bolí z tej prerábky!!Ja ze prerobit bude tazké,konec koncov zohnat vsetky veci je tazké.Nevadí skúsim u madarov ak nie tak sa tu ozvem.Dúfam sa dá sniekym dohodnút ze mi to posle aby som mal menej behaciek.Kadett C-- Akú má pre teba hodnotu ten kardan??Nechce niekto diely z rekorda alebo astry F na výmenu??Za ten kardan?

PoslaťNapísal: 20 Júl 2012, 20:42
od Manta
5kvaltovy kardan je uzkoprofilovy tovar hlavne na slovensku :D

PoslaťNapísal: 21 Júl 2012, 11:06
od mantaGTE
Tak to hej..Az privelmi úzkoprofilovany tovar. :firing: